Reklama

Reklama

Alice už tu nebydlí

  • USA Alice Doesn't Live Here Anymore (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Za roli Alice Hyattové, vdovy která cestuje se svým synem napříč Spojenými státy za lepším životem získala Ellen Burstyn v roce 1974 Oscara za Nejlepší herečku v hlavní roli. Režisér Martin Scorsese dokazuje, že s filmem Alice už tu nebydlí, který se odehrává na americkém jihozápadě je stejně režijně silný, jako ve svých filmech z městského prostředí, jež jsou pro jeho tvorbu typické. Film dokonale vykresluje složitou životní odyseu matky za pomoci výkonů dalších hereckých hvězd Krise Kristoffersona, Alfreda Luttera, Jodie Foster, Harveyho Keitela, Vica Taybacka a Diane Ladd. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (91)

misterz 

všechny recenze uživatele

Tak trochu netradičná road movie. Výborne hrajúcu E. Burstyn tu však svojim zjavom a povahovým charakterom zatienil jej filmový syn - Tommy (Alfred Lutter III). Ten mi tu neskutočne liezol na nervy. Mať takého "drobca" doma, tak lámem nad ním varechu každý deň. A s tým je spojená aj väčšina zaujímavých situácií vo filme - konfrontácia medzi matkou a synom tu bola jedinečná, všetko ostatné bolo len také krovie, ktoré miestami trochu nudilo. Aj napriek tomu si však myslím, že si nadpriemerné hodnotenie snímok zaslúži. 75/100 ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Americké tragicky rozbité rodiny, teror na ženách s deťmi, ich nenapraviteľne nepodarené vzťahy s pochybnými mužmi, to všetko sú vďačné témy mnohých drám, tejto nevynímajúc. Pre Ellen úplne zaslúžená soška, síce to bolo trošku viac preplakané, ale budiš. Kristofferson a Keitel svoje postavy zvládli tiež dokonale, respektíve ich postavy boli dokonale zakomponované do príbehu. A potlesk si zaslúži aj ten chlapec v úlohe Aliciinho syna. Ale aj tak by to celé chcelo ešte trošku prihodiť dreva do ohňa. 75%. ()

Reklama

honajz2 

všechny recenze uživatele

SPOILERY Film o ženě, která zpočátku nedokáže žít sama se synem bez manžela a postupně se stává více a více soběstačnou. To je hodně zajímavý námět. Jenže jak ho tady Scorsese podal, to jsem vůbec nepobral. Sice ty herecké výkony jsou slušné, kamera na mě byla poněkud zvláštní, ale nějakou atmosféru místy vytvořit dokázala a nějaká psychologie Alice tam sice je, ale celý ten příběh je divný. Alice žije s hrubiánským manželem Donaldem. Už tady mám problém, jelikož jsem za celý film - ani když chvíli Alice vyprávěla o svojí minulosti - nepochopil, co na něm kdysi vůbec viděla. Jasně, nedokázala si představit žít sama, ale proč zrovna Donald? Nicméně, Donald se pak vybourá, ačkoli je na ni a na syna hnusný tak to Alice obrečí a vyráží i se synem do Monterey, kde se chce vrátit ke kariéře zpěvačky. Po cestě se zastaví ve dvou městech, kde dočasně pracuje, zamiluje se do dvou mužů, z nichž oba se ukáží jako násilnická hovada (ačkoli ten druhý podle mě neudělal nic špatně - vrazil jenom facku tomu klukovi a udělal dobře, protože to byl neskutečně rozmazlený fakan) a ona se pak rozhodně žít jako samoživitelka. Přitom ale sama vlastně vůbec neví, co chce a co by ji udělalo šťastnou - a z jakého důvodu to neví mi tam chybělo. Někteří tenhle film označují jako komedii, jiní jako "feel-good" film, ale pro mě to bylo podivné drama (s nedotaženou psychologií hlavní postavy), které je plné nesympatických a otravných postav a které mi s přibývajícím časem bylo stále více nepříjemné. Byl to však účel? Podle všeho šlo jen o to říct, že ženy můžou žít i bez chlapa, což z toho sice vyvine, ale na úkor mnoha nahodilých událostí a nahodilého chování postav. Proto taky mám problém s psychologií Alice, která tu skutečně je, ale kvůli jejím nahodilým změnám v chování ji jí prostě nevěřím. Nic jiného už z toho ale neplyne a ačkoli zde jsou všichni chlapi zobrazeni jako ta největší spodina, mě byly nesympatické i všechny ženské postavy tady. Nikdo ale nemá na toho malého kluka - asi měl do filmu vnést nějaké humorné prvky, ale takhle otravný a rozmazlený fakan se fakt jen tak nevidí. Alice na něj sice pořád nadává, ale vychovává ho tou "americkou" výchovou, kde na děcko člověk nesmí vztáhnout ruku, ba ani křivého slova mu říct. Přitom tenhle spratek by potřeboval pořádně profackovat, protože u něj ta výchova viditelně selhala. Nevím, třeba je moje chyba, že tenhle film od tak oblíbeného režiséra nejsem schopný docenit, ale kromě té základní myšlenky mi to přišlo prázdné a kromě nepříjemných pocitů ze všech těch nesympatických postav mi to už nic jiného nedalo. Ani road movie to moc nebyla. Přitom ten námět je skvělý a mít pořádný, nechaotický scénář, kde všechny postavy nebudou na přes držku (ale třeba to byl cíl, třeba je Scorsese nepřátelský ke všemu živému podobně jako Trier), tak by ten film mohl fungovat skvěle. Takhle je z toho takové podivné cosi, co se každou chvíli tváři jako něco jiného, ale nepůsobí konzistentně a nic mu nežeru. Navíc i ty dvě hodiny jsou zbytečně moc a v posledních 20 minutách už jsem se dost nudil, proto ani ty slabé 3* nedám. Lepší 2* () (méně) (více)

honajz 

všechny recenze uživatele

Film: Režisér Martin Scorsese v zajímavém pokusu vyprávět sociální drama mírně z nadhledu. Svobodná matka žije s přítelem, který je živí, ale se ženou si nepovídá. Když pak muž zemře při autonehodě, žena musí začít pracovat, aby uživila i dospívajícího syna. Má přitom sen zpívat. Noví partneři jsou na ni zlí, a tak když potká toho pravého, nevěří mu. DVD: Bonusy nabízejí komentář hlavních herců a režiséra (vybraných scén, bez titulků), dokument Druhá šance (20 min., GB titulky, současné rozhovory s herci), trailer (bez titulků). ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Film nám ukazuje těžký život ženy. Je to určitá obžaloba mužů - manželů. Jsou dominantní, žena je doma a musí poslouchat. Vše je o výchově, pokud v takovém modelu vidíme ideál života. Ale je to výhradně mužský egoistický svět, který nás živí. Krásný příběh, jak se zlomená žena s malým dítětem postaví zpět na nohy a nakonec najde i pravou lásku. Alice (výborná Ellen Burstyn) nikdy neměla štěstí na muže, ale po smrti jejího manžela se musí začít starat sama o sebe a svého malého synka. Cestou naráží na další muže, ale ti ji od mužského pokolení odrazují svou brutalitou a neschopností respektovat ženy jako partnerky více a více. Nádherné drama se zřejmě potřebným happyendem, aby naděje stále zůstávala. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (13)

  • Výrazný úspěch dosáhl film na předávání cen BAFTA. Snímek byl oceněn cenami pro nejlepší film, nejlepší herečku (Ellen Burstyn), nejlepší scénář (Robert Getchell) a nejlepší herečku ve vedlejší roli (Diane Ladd). Neúspěšně také bojoval o ceny za nejlepší režii (Martin Scorsese), největší objev (Martin Lutter III) a nejlepší herečku ve vedlejší roli (Lelia Goldoni). (contrastic)
  • Snímek byl nominován na tři Oscary. Nominaci v sošku Oscara proměnila pouze Ellen Burstyn v kategorii nejlepší herečka. Diane Ladd v kategorii herečka ve vedlejší roli a Robert Getchell v kategorii původní scénář již tak úspěšní nebyli. (contrastic)

Reklama

Reklama