Režie:
Martin ScorseseScénář:
Joseph MinionKamera:
Michael BallhausHudba:
Howard ShoreHrají:
Griffin Dunne, Rosanna Arquette, Linda Fiorentino, John Heard, Teri Garr, Catherine O'Hara, Cheech Marin, Tommy Chong, Verna Bloom, Dick Miller, Will Patton (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Znuděný úředník (Griiffin Dunne) se pozdě v noci vydává na barové dobrodružství nočním New Yorkem. Během noci se mu stane řada příhod, které mu s vtipem připravil škodolibý osud. Protože když je po zavíracích hodinách, platí jiná pravidla. Newyorský filmař Martin Scorsese oceněný za tento film cenami Independent Spirit Awards a soškou v Cannes za nejlepší režii natočil ve svém oblíbeném městě černou komedii, ve které se může stát cokoliv. V příběhu o tom, co vše se může zvrtnout uvidíte také Rosannu Arquette, Lindu Fiorentino, Teri Garr, Catherine O'Hara, Cheeche & Chonga a další, se kterými se nešťastný hrdina setká. Scorsese prohlásil, že scénář Josepha Miniona byl sestavený jako puzzle, vše do sebe nakonec krásně zapadlo. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (176)
Brouzdám si takhle večer po televizních kanálech, když tu náhle natrefím na sympatického chlapíka, který se v baru ukryl před deštěm, ale nemá peníze a rád by se dostal domů. Tak jsem si řekla, že si počkám, jak to s ním vlastně dopadne a jestli se do něčeho (případně) nezapletl. Rozhodně jsem nelitovala a konec mě příjemně překvapil, a zároveň i lehce zamrazil. ()
Martin Scorsese je další z režisérů, které mám rád, ale u kterých mám docela resty. Setkal jsem se s ním poprvé u snímku "Gangy New Yorku", poté jsem viděl filmy "Letec" a "Prokletý ostrov", které mě přesvědčily o tom, že Leo je skvělý herec, nechal jsem si zatím ujít "Skrytou identitu", ale nikoli "Huga a jeho velký příběh". Ale jeho dřívější tvorba? V tomhle směru už skutečně nemohu mluvit o ničem, a tak jsem se rozhodl, že tuhle svou scorsesovskou negramotnost musím napravit. Snímek "Po zavírací době" se stal mou první učebnicí. Více: http://www.filmovy-denik.cz/2013/02/po-zaviraci-dobe-1985-80.html ()
Na Scorseseho trocha neobvyklý film pri ktorom však dokázal, že ako režisér si dokáže poradiť prakticky s čímkoľvek. Už od začiatku má film veľmi záhadnú trilerovú, možno až hororovú atmosféru, z časti dosť bizarnú dokonca aj úchylnú, až sa zdá, že by skôr mohol byť dielom Davida Lyncha. Za jeho najlepšiu časť sa dá označiť pasáž návštevy Marcy v dome, ktorý obýva aj so svojou priateľkou, sochárkou Kiki, ktorej sochy mužov obalených papierov majú veľmi zvláštny ráz, až by sa zdalo, že sa pod nimi skrýva skutočné telo (v závere nato príde...). Pri filme som sa vôbec nenudil. Hoci je plný zvratov, ja som si pri nich oddýchol a aj keď hodnotenie nezodpovedá čistým 4*, udeľujem ich pre celkovú originalitu, dobre vybudovanú atmosféru a príjemný záver. ()
Ranou tvorbu Martina Scorseseho nemám tolik nakoukanou, takže mě After Hours poměrně dost a ve finále i vesrkze příjemně překvapilo. Ono je to totiž drama odehrávající se v New Yorku během jednoho večera a hlavnímu protagonistovi se stává jedna bizardnější situace za druhou až vlastně Kafkovského stylu. Konec už je pak jenom symbolickým uzavřením jedné divoké noci. Hodně zajímavá záležitost. Kdo má rád Scorseseho, trošku mysteriózní dramata nebo věci odehrávající se ve více sevřeném časovém rámci, mohu jedině doporučit. ()
Zažil jsem několik hodně mizerných dní, ale za Paulovu noc bych žádný z nich nevyměnil. Paul se ve své noční můře totiž dokázal vymáchat tak svědomitě, že mi nezbývá než konstatovat, že to celé bylo divné, ale jistou dávku zábavy jsem v tom taky našel. Zejména se sochařkou Kiki bych si patrně docela rozuměl, ale sympatičtí mi byli i barman Tom či "neúplatný" vyhazovač z klubu. A navíc jsem si potvrdil, že čím je umělecké dílo hnusnější, tím je cennější a to je informace k nezaplacení. ()
Galerie (86)
Zajímavosti (9)
- Dialóg medzi Paulom a vyhadzovačom klubu Berlin je prevažne prispôsobený Kafkovmu podobenstvu Pred zákonom z románu Proces. (Georgei)
- Film mal pôvodne režírovať Tim Burton. Scorsese, ktorý bol prístupný kvôli oneskoreniu prác na Poslednom pokušení Krista, však vyjadril o projekt veľký záujem, na čo Burton ustúpil. (Georgei)
- Ve scéně, kdy servírka Julie (Teri Garr) pozve Paula (Griffin Dunne) do svého bytu, první píseň, kterou mu pustí, je "Last Train to Clarksville" od The Monkees. Právě filmový projekt od The Monkees Hlava (1968) poskytl Teri Garr první mluvenou roli. Tehdy se filmování zúčastnila ještě jako Terry Garr. (peetriss)
Reklama