Režie:
Martin ScorseseScénář:
Joseph MinionKamera:
Michael BallhausHudba:
Howard ShoreHrají:
Griffin Dunne, Rosanna Arquette, Linda Fiorentino, John Heard, Teri Garr, Catherine O'Hara, Cheech Marin, Tommy Chong, Verna Bloom, Dick Miller, Will Patton (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Znuděný úředník (Griiffin Dunne) se pozdě v noci vydává na barové dobrodružství nočním New Yorkem. Během noci se mu stane řada příhod, které mu s vtipem připravil škodolibý osud. Protože když je po zavíracích hodinách, platí jiná pravidla. Newyorský filmař Martin Scorsese oceněný za tento film cenami Independent Spirit Awards a soškou v Cannes za nejlepší režii natočil ve svém oblíbeném městě černou komedii, ve které se může stát cokoliv. V příběhu o tom, co vše se může zvrtnout uvidíte také Rosannu Arquette, Lindu Fiorentino, Teri Garr, Catherine O'Hara, Cheeche & Chonga a další, se kterými se nešťastný hrdina setká. Scorsese prohlásil, že scénář Josepha Miniona byl sestavený jako puzzle, vše do sebe nakonec krásně zapadlo. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (176)
Reziser Martin Scorsese natocil vskutku vyborny film o obycajnom newyorskom uradnikovi, ktory sa vydal do mesta. pri tom spoznava kadejake zaujimave a obcas aj fascinujuce zivly, ktore tam ziju. Presne v duchu vety : "V noci vsecho vylejza z der. Devky, teplousi, lupici, pasaci, vandraci, hosani, cvoci a posukove". No a ja dodam, ze aj kadejaky zaujimavy lumpenproletariat. Atmosfera nocneho mesta je vyborna a fascinuje ma dodnes -stale na urovni. 85 % ()
Martin Scorsese je další z režisérů, které mám rád, ale u kterých mám docela resty. Setkal jsem se s ním poprvé u snímku "Gangy New Yorku", poté jsem viděl filmy "Letec" a "Prokletý ostrov", které mě přesvědčily o tom, že Leo je skvělý herec, nechal jsem si zatím ujít "Skrytou identitu", ale nikoli "Huga a jeho velký příběh". Ale jeho dřívější tvorba? V tomhle směru už skutečně nemohu mluvit o ničem, a tak jsem se rozhodl, že tuhle svou scorsesovskou negramotnost musím napravit. Snímek "Po zavírací době" se stal mou první učebnicí. Více: http://www.filmovy-denik.cz/2013/02/po-zaviraci-dobe-1985-80.html ()
Docela zvláštní Scorseseho snímek. Ani bych to nenazval komedií. Kolik může mít člověk smůly za jeden večer? Našemu hrdinovi se totiž lepí celou dobu na paty. Vše začne jedním nedorozuměním, a pak už to jde ráz na ráz. Všechny tyto smolné okamžiky se nakonec promění v boj o holý život. Paul potká během filmu mnoho lidí a dostane se do spousty zvláštních situací. Z hereckého hlediska tu nehraje nikdo moc známý. "Já jsem to neudělal!" ()
Ranou tvorbu Martina Scorseseho nemám tolik nakoukanou, takže mě After Hours poměrně dost a ve finále i vesrkze příjemně překvapilo. Ono je to totiž drama odehrávající se v New Yorku během jednoho večera a hlavnímu protagonistovi se stává jedna bizardnější situace za druhou až vlastně Kafkovského stylu. Konec už je pak jenom symbolickým uzavřením jedné divoké noci. Hodně zajímavá záležitost. Kdo má rád Scorseseho, trošku mysteriózní dramata nebo věci odehrávající se ve více sevřeném časovém rámci, mohu jedině doporučit. ()
Upřímně řečeno, do vylepování cedulí "mrtvý člověk", mi to připadalo, neříkám, že jako všední a běžný, ale tak nějak povědomý, protože pošahaných krav jsou všude čtyři prdele a bizarní situace a náhody jsou mojí (ne vždy vítanou) doménou, pro ty, které šokovala už první třetina filmu mám jen slova lítosti a na náhrobek nápis "unuděn k smrti." Pravdou je, že v okamžiku, kdy se šílený shody náhod a Scorseseho imaginace rozjely na plno, nezbývalo mi nic jinýho, než litovat hlavního hrdinu. Na druhou stranu jak jinak zocelit neduživýho ajťáka, ne? Příběh jak ze snu (ze zlýho), kdy nejste pány svého vědomí a mozek s vámi soutěží o první místo v GP docenta Chocholouška, a kdy se člověk chce už, doprdelepráce, probudit. Dost mi to připomínalo Stoneovo U-Turn a Pennovo anabázi. Prostě jedna probdělá noc daleko od své postele, klasicky bez prachů, ale za to s proviněním, že možná můžu za smrt jedný labilní děvy, která namísto polykání mé DNA sežrala kýbl prášků pro extra spánek, šílenej taxíkář (celkem normál) a Calverovo po krvi prahnoucí banda se zmrzlinářským autem zabijákem a další nezapomenutelný, maximálně absurdní zážitky a propletený příběhy, který k takovýmu filmu patří a dodávají mu na atmosféře, ne jak v Haggisovo snímku Crash, kde všechno naopak zazdívají. Jednoduše super pokoukání z doby, kdy jsem ještě nevěděl, že nějakej Scorsese existuje, a proto mi tak dlouho trvalo, než jsem zase název z mé plešatějící lebky po letech vyhrabal. Užil jsem si to jak před léty. ()
Galerie (86)
Photo © Warner Bros. Pictures
Zajímavosti (9)
- Scorsese povedal Griffinovi Dunnovi, aby počas nakrúcania obmedzil sex a spánok za účelom reálnejšieho zobrazenia pocitu paranoje. (Georgei)
- Paul Hackett (Griffin Dunne) nosí hodinky značky Hamilton Khaki. (dyfur)
- Ve scéně, kdy servírka Julie (Teri Garr) pozve Paula (Griffin Dunne) do svého bytu, první píseň, kterou mu pustí, je "Last Train to Clarksville" od The Monkees. Právě filmový projekt od The Monkees Hlava (1968) poskytl Teri Garr první mluvenou roli. Tehdy se filmování zúčastnila ještě jako Terry Garr. (peetriss)
Reklama