Režie:
Petr SchulhoffScénář:
Petr SchulhoffKamera:
Jiří VojtaHudba:
Pavel BlatnýHrají:
Eduard Cupák, Jaroslav Moučka, Marie Málková, Alena Vránová, Ota Sklenčka, Radoslav Brzobohatý, Jiří Adamec, Jaroslava Obermaierová, Jan Přeučil (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Dana Martinová, mladá žena volnějších mravů, zemře rukou psychicky labilního mladíka Pavla Zacha. Ten se v záchvatu žárlivosti neudržel a zabil dívku úderem do hlavy. Policie najde mrtvolu díky Danině kamarádce Evě Simonové. A právě Eva se stane druhou Pavlovou obětí. Mladík totiž v obavě z vyzrazení dívku napadne a utopí ve vaně. Dvojnásobnou vraždu dostane na starost jako svůj první případ kriminalista poručík Zeman, jemuž pomáhá zkušenější kolega Suchánek. Vyšetřování však zpočátku nikam nevede. Zatímco Pavlův otec se snaží umístit duševně nemocného syna do psychiatrické léčebny, Pavel ze strachu spáchá další vraždu. Ani on, ani vyšetřovatelé však zatím netuší, že od jisté doby je Pavel pouhým nástrojem v rukou někoho jiného… (Česká televize)
(více)Recenze (90)
Petr Schulhoff nakrúcal kvalitné a vo svojej dobe netypické kriminálky. Vím, že jsi vrah... nepatrí k jeho najlepším, ale aj dnes sa naň dá, takmer bez pocitu trápnosti, pozrieť. Sympatická je snaha scivilniť postavy a zločin i jeho vyšetrovanie priblížiť divákovi, aby mal pocit, že sa to mohlo udiať aj v jeho bezprostrednom okolí. Moučka bol lepší, než obvykle, Cupák bol naopak chvíľami nevierohodný, chvíľami smiešne hysterický, Málková pôsobila ako robot. Hudba výrazne podporila dej. ()
Sterilní panelákový noir, kde Moučka vypadá jako americký policajt -- anebo americký gangster -- ze staré školy, kde je při "hrůzných" scénách používán veleširoký objektiv, snad i rybí oko, tak jak to dělal Herz ve Spalovači mrtvol, a kde je vanový záběr na utopenou Vránovou tak nějak podobný tomu v Sei donne per l'assassino. Akorát že tady jsou dámy jen tři... Nejoriginálnější na celém dílku jsou opravdu ty umakartové interiéry a exteriér pražského sídliště, ty šustivě-papírové hlášky, ten dementně vyhlížející vrah Adamec. ()
Vynikající česká stará detektivka. Krásné role: Sklenčka- manažer na ženský se synem Adamcem- agresivním psychopatem. Cupák- detektiv začátečník, nejde mu to, stejně jako hraní. Obermaierová- nezodpovědná děvka. Brzobohatý- doktor kurevník. Moučka- starý policajt co má filipa. Přeučil- vekslák děvkař. Hezký závěr, zabít můžeš i po telefonu. ()
Schulhoff tyhle kriminálky uměl. Tady se nemohl opřít o vynikajícího Hrušínského, ale musel si vystačit s méně talentovaným a daleko méně charismatickým Cupákem. Dojmu to neublížilo a zápletce to spíš pomohlo, protože vždy sebejistý Hrušínský by naivního oblouzněného vyšetřovatele takhle krásně nezahrál. Nápad režiséra obsadit typově velmi podobné herečky je vynikající. ()
Tak toto mě moc nebavilo. Namíchaná detektivka s milostným románkem, to není můj šálek kávy. Rozmělňované napětí, trochu nevěrohodný Cupák. Na druhou stranu není detektivka zatížena ideologickými nesmysly jako mnohé jiné filmy té a pozdější doby, což ji vytahuje z průměru o kousek výš. Petr Schulhoff už měl své nejlepší detektivky za sebou, bohužel. ()
Galerie (19)
Photo © Filmové studio Barrandov
Zajímavosti (4)
- Režisér Petr Schulhoff do filmu obsadil pouze brunetky anebo herečkám přidělil tmavé paruky jako v případě Jaroslavy Obermaierové. Tmavovlasá je i Alena Vránová, kterou všichni známe jako Pyšnou princeznu (1952) se světlými vlasy. (SONY_)
- Jako odborný poradce je ve filmu uveden známý sexuolog a psychiatr Miroslav Plzák. (SONY_)
- Při natáčení scény, ve které měl Jiří Adamec jako psychopat Pavel Zach utopit ve vaně svou tetu, málem došlo k tragédii. Aleně Vránové, která ji hrála, se do plic dostala voda a opravdu se začala topit. Nikdo ze štábu to netušil, všichni si mysleli, že se tak urputně brání, protože to podle scénáře bylo jejím úkolem. Nakonec herečku musel oživovat narychlo přivolaný závodní barrandovský lékař. (raininface)
Reklama