Reklama

Reklama

The Night

  • Írán Aan Shab
Trailer 1

Obsahy(1)

Po menším večírku s přáteli se manželský pár Iránců žijící v USA ještě téhož večera rozhodne jet i s malou dcerkou autem domů. Muž je však mírně opilý, a tak ho žena během jízdy přemluví, aby přespali v nedalekém hotelu po cestě. Na místě je však něco temného nutí, aby vzájemně čelili svým tajemství a na místě zůstávají uvězněni v noci, která nikdy nekončí... (Eliott)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (33)

silentname 

všechny recenze uživatele

Tak to bola teda noc. "The Night" bude na tento rok asi jeden z hororových highlightov. Skvelá atmosféra, perfektné vizuály, vynikajúca hudba a hlavne po celú dobu som nemal tušenie ako to celé nakoniec dopadne. Miestami dostaneme nejaké indície, ktoré však reálny význam začnú dávať až ku koncu. A hoci neviem ako to celé na konci dopadlo, tak viem povedať, že mi tá záverečná scénka skutočne zanechala silný dojem. Ako hľadí Babak na seba do zrkadla. Možno je pravda, že by som si asi predstavil nejaké skutočné rozuzlenie ako pre bežného diváka, no tento koniec mi príde oveľa viac fascinujúci. Neviem, ktorú scénku by som v tomto filme reálne vypichol, lebo je ich tu podľa mňa celkom dosť, čo urobili dojem, no najviac ma asi dostalo, keď policajt hovorí, aby otvorili dvere, že tam bude jeho kolega. To bolo vynikajúce. Najväčší problém s filmom som asi mal s jeho stopážou, ktorá mohla byť podľa mňa o trošku kratšia. Miestami som mal pocit, že sa točíme okolo toho istého. Zvuky na streche, nejaké to klopanie, kde nikto pred dverami nie je a podobne. Ale myslím si, že herecky a režijne je to skvele zvládnuté, film si drží svoju atmosféru a ku koncu skutočne prináša záver, ktorý ostane ešte nejaký čas v pamäti. Noc, ktorú by som rozhodne nechcel zažiť. Hodnotenie: A- ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Skôr psychohra na pravdu ako horor. Ozveny minulosti znepokojujú manželský pár s malým dieťaťom. No nie každý z dvojice je ochotný úprimne sa pozrieť do zrkadla vlastného života. A tak namiesto jasného odrazu tváre, jeden z nich uvidí v zrkadle len svoj chrbát. Viď: plagát filmu so zrkadlom. Vydarené dielo, neponúkajúce jednoduché a jednoznačné riešenie. Poznámka: V niečom Aan Shab pripomína atmosféru opustených hotelov na Ukrajine a Kryme, žijúcich z minulej slávy kolektívnych odborárskych rekreácií či komsomolských poznávacích zájazdov. Akýmsi zázrakom fungujú doteraz, pričom často ste tam jedinými hosťami, medzi rozľahlým labyrintom chodieb, podivne sa tmoliacimi zostarnutými dežúrnymi a recepčnými, opustenými mamutími jedálňami a rozľahlými kuchyňami. Konfrontovaní s osemhranom zvláštnej opustenosti a čriepkami niekdajšieho džavotu hostí. ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

Strašne nezáživný iránsko-americký (!) horor. Pritom na prvé počutie to znie fajn: prostredie tichého nočného hotela, divný recepčný, komorný kasting, vcelku sympatickí herci. Ale tvorcovia z toho vydestilovali neskutočnú nudu s fajn atmosférou, ktorá ale nezachráni všetko. Nie, ani omylom nezachráni všetko. ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Po zajímavé první polovině došlo u mne k postupnému zklamávání nezáživným dějem až do hořkého finále (jistou zrcadlovou scénu jsem ve filmu viděl už nejmíň počtvrtý). A resultát celého bezmála dvouhodinového horroru je už stokrát omletý moralistní canc, že to pravé peklo je jen a pouze naše vlastní svědomí. Ale bylo tam i několik dobrých scén (dvojnice ženy, policajt), oceňuju audio ve zvukomalebné perštině, a taky se jedná o jasný důkaz toho, že íránští ájatolláhové dobře dělají, když drží svoje ovečky zkrátka. Jen se podívejte co se s nima stane, když začnou žít na Západě: chlastají, kérujou se, ženský mají potraty, jsou jim vidět vlasy, věčně peskujou svoje manžely... Sodoma Gomora. ()

Psychor 

všechny recenze uživatele

Íránská kinematografie si v posledních letech vydobyla celosvětové renomé zásluhou Babaka Anvariho, jednoho z nejlepších hororových režisérů současnosti, jehož snímky zajistily Íránu pozornost producentů, nákupčích filmů, distributorů či dramaturgů filmových festivalů. Bylo tedy jen otázku času, než se íránský horor opět přihlásí o slovo, což jako první učinil nadějný Kourosh Ahari se svým psychologickým hororem The Night. Snímek vyniká pohlcující atmosférou (některé scény navozují opravdu mimořádnou tenzi), sebevědomým provedením a skvěle zvládnutými technickými disciplínami. Oceňuji zejména zvukový design a způsob, jakým Ahari nakládá s temnotou, stíny a prázdným prostorem. Leč scénář působí až příliš derivativně, kdy mnoho prvků Ahari doslova opisuje z Håfströmova 1408, děj snímku lze poměrně lehce předvídat a všechna přítomná symbolika je velmi snadno dešifrovatelná. Jakožto zdejší hororový expert rozhodně Aharimu nemohu upřít talent, ale pokud se chce přiblížit fenomenálnímu Anvarimu, tak má před sebou ještě pořádný kus práce. Snímku The Night uděluji čtyři slabší hvězdy. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (1)

  • The Night obdržel licenci pro promítání v íránských kinech, což se snímku americké produkce naposledy podařilo roku 1979. (Psychor)

Reklama

Reklama