Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Advokát se ocitá před téměř neřešitelným úkolem: určit, jak odškodnit rodiny, které po útocích z 11. září 2001 utrpěly nevyčíslitelné ztráty. A dostane velkou lekci z empatie. (Netflix)

Recenze (46)

jedna_vrana 

všechny recenze uživatele

„Někdy není co říct.“ Ak sa rozhodnete pre nejaký film, mali by ste sa do pozerania pustiť bez predsudkov. To je pri udalostiach o 11. septembri ťažké. Dobre zvládnuté hlavné postavy a uveriteľný príbeh. Mohlo to takto prebiehať. Horšie je, že pre nás je celý americký súdny systém a ochota ľudí súdiť sa o čokoľvek – cudzí a nepochopiteľný ľudský prvok. ()

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Ozaj aká? Dá sa vyčísliť? Podľa vyžitého Batmana áno, cez vzorec, čísla, tabuľky, exaktne. Podľa Tucciho to ale také jednoduché nebude, preto tam treba pridať faktor emócie a sme tam. V začarovanom kruhu, kde sa nedá vyhovieť všetkým, ale všetci niečo chcú. Sledujeme príbeh kompenzačného fondu pre obete 11.septembra. Alebo sledujeme skôr boj s veterným mlynom, chamtivosťou a uplakanými príbehmi o tom, kde, kto, kedy a ako zomrel? Neni to ľahký film k pohodovému váľaniu sa na gauči, skôr je to taká ukecaná dráma ale s veľmi zaujímavým presahom. 3 z 5 ()

Reklama

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

není to sice klasické právnicko-soudní procedurální drama,ale nemá k nim zas tak daleko a já mám tenhle druh filmů rád a i v tomhle případě sem se dobře bavil (pokud se to slovo dá použít u něčeho podobného) celou dobu.Worth krom dobrých herců (Keaton je prostě borec) přichází se zajímavou a za mě těžkou otázkou jaká je cena lidského života.Samozřejmě je tu možnost brát vše dle současné pozice a platu,ale co ty neměřitelné ukazatele?Samozřejmě odpověď se tu nedozvíme,nicméně bylo zajímavé sledovat s čím vším se tým okolo fondu musel potýkat.A to i přesto,že americká nátura soudit se s kýmkoliv pro cokoliv je nám tady až na výjimky cizí...80% ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Přesně to klasické americké téma, byť téma 11. září zasahuje svým důsledkem takřka do celého světa. Dvě hodiny tu ale sledujete Michaela Keatona, který je sice, coby právník, hodně dobrý, ale setkává se tu se situacemi, které jsou spíš amerického charakteru. A navíc se příběh tak strašně vleče, že jedinou vypovídající hodnotu má akorát pár dialogů, které Vám ukáží, že na 11. září se dá nahlížet i jinak, než jak na ně běžný nezúčastněný člověk nahlíží. O závěru nebudu snad ani mluvit. ()

dan4815 

všechny recenze uživatele

Film jsem dlouho odkládal. Je zajímavé, že tématem 11. září žiji. Zaměřuji se speciálně na budovy WTC, jejich architekturu, jak budovy sloužily, hledám videa z budov a nasávám atmosféru. Také jsem se dopodrobna zajímal, co se dělo s věžemi po nárazu. Mezi další hlavní zájmy je celková psychologie jak města před a po útoku, tak samotné detailní zkoumání osudů a emocí (čtu si zprávy, poslouchám telefonní hovory lidí z hořících budov), také jsem se dlouhou dobu zajímal, co museli cítit pasažéři ve chvíli nárazu, a jak se cítili lidé, kteří zvolili skok před uhořením. Nikdy však jsem se nezajímal o pozůstalé, neboť to pro mě bylo docela nudné téma. Při prvním setkáním popisku tohoto filmu mé srdce zaplesalo, hned jsem věděl, že to musím vidět. Hodnocení mi bylo ukradené, a celý film jsem na něj nemyslel. Dílo poukazuje na filosofickou otázku - jakou cenu má lidský život? Sledujeme skvělého právníka, který dostane za úkol připravit odškodnění a to tak, aby to bylo ku prospěchu všech. Jeho počáteční pragmatismus, a skrze jeho doslovné vidění čísel ve všem, nebyl šťastný pro tuto práci. Můžeme sledovat, jak se na pohled cynický právník dostává do pozice, kde mu není vůbec dobře. Před studenty vysoké se mu to mluvilo, ale když došlo na lámání chleba, tak v osobním kontaktu s pozůstalými dost pohořel. Druhou postavou je jeho oponent, který již od začátku vidí problematiku zcela jinak. Zemřela mu žena během útoku, a uráželo ho vyčíslení jejího života. Je veliká škoda, že setkávání právníka s oponentem nebylo častější, nebylo plné hlubokých myšlenek. Celkově mi film přišel úvahově mělký, a přitom si oba hlavní herci jednoznačně sedli a věřím, že by byli schopni mluvit i bez scénáře. Postavy pozůstalých nejsou špatné, některé jsou čitelné a zapamatovatelné, ale i tento aspekt nikterak nevyniká, neboť znám mnohem zajímavější případy týkající se slunečného jedenáctého září léta páně 2001. Myslím si, že filmu škodí snaha se držet úzkého množství informací z toho kvanta, co vyrovnávání nabídlo. Co se týče klišé... ano, je to klišé, což filmu škodí, ale osobně mi to zase tak nevadilo. Co se týče technického aspektu, film byl dobře natočen, co se týče hudby, mohlo by ji tam být více. Herci? Dobří. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (1)

  • Ken Feinberg (Michael Keaton), fanoušek klasické hudby a opery, má v kanceláři zarámovaný plakát The Yale Symphony Orchestra – Mauceri, Janáček, Dvořák. (Anyk)

Reklama

Reklama