Obsahy(1)
Šedesátnice Mary Hussainová (Joanna Scanlanová) si užívá poklidného života se svým manželem. Milovaný Ahmed, kvůli němuž konvertovala k islámu a prožila s ním mnoho šťastných let, však náhle zemře. Den po pohřbu Mary zjistí, že vedl tajný život pouhých třicet kilometrů od jejich domova v Doveru, na druhé straně kanálu La Manche v Calais. Šokující objev ji přiměje, aby se tam vydala a pokusila se najít odpovědi. Bojuje však s nejasným pocitem vlastní identity a prázdnoty. Její úporná snaha všemu porozumět má překvapivé důsledky.... (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (11)
Dojemné a emocionálně bohaté komorní drama plyne celkem nevzrušeně až do okamžiku, kdy hlavní postava přesvědčivě ztvárněná Joannou Scanlan už nevydrží nápor emocí a prozradí své sokyni v lásce velmi bolestné tajemství... Myslím, že český název Epilog lásky nemohl být zvolen lépe. Jen málokdy se totiž povede dvěma slovy tak dokonale vystihnout podstatu filmu jako v tomto případě. (80%) ()
příběhů na tohle téma - jiná .další žena v posteli zadaného muže.bylo natočeno moře.Tenhle mi přijde jako velmi zdařile zpracovaný.Je soustředěn nejvíce na Mary a její postupné smíření se se situací.v jádru šlo o to aby se asi vypíchlo mateřství které jí bylo osudem odepřeno a přitom by byla velmi dobrá matka.Mě se opravdu ten příběh líbil.Bez zbytečných přidaných scén a patosu ()
Něco, co úplně změní pohled na toho, kterého Mary znala nejlépe, alespoň měla ten pocit. Jenže ona ani ta změna pohledu nemá dlouhého trvání, čím více času tráví s Geneviève a Solomonem, tím více přemýšlí a poznává svého muže. Aby to ve druhé polovině mohlo být zase naopak. Zásadní ve filmu je samozřejmě otázka víry. Mělo smysl konvertovat? Jak mohl a proč vedl druhý život? U této otázky je několik momentů, v nichž Mary přemýšlí nad svým zevnějškem, tedy, film jde opravdu do hloubky. Což neplatí pouze u ní, každá z postav tu má své problémy, každá je výborně napsaná. Ovšem právě Mary je zdaleka nejlépe zahraná, Joanna Scanlan v mnoha scénách dokáže mluvit pohledem. Těch silných scén je opravdu mnoho, bohatě však stačí, když zmíním pouhé čekání na ten moment, v němž se Geneviève se Solomonem dozví pravdu. Napětí by se dalo krájet, přitom tak "obyčejné" téma. 80% ()
Joanna Scanlan ako Mary Hussain mi nakoniec učarovala. Pamätala som si ju z jediného filmu – Dievča s perlou. Tentokrát to bola iná úloha. Komorná, tichá, pokojná, veľa nerozpráva. Film je o smútku, žiarlivosti a nakoniec súcite, a to všetko s minimom dialógov. Nemáte sa do postáv vcítiť, ale nakoniec pochopiť ich konanie a postoje, nie je podmienkou, aby ste s nimi súhlasili. Dokonca mi neprekážal ani patetický záver filmu. Zrelá dráma pre zrelých dospelých. ()
Pomalej a tichej příběh, až skoro meditativní, ale o to víc má času vtáhnout si diváka do utrpení hlavní hrdinky. Na to, že celej film je o smutku, působí nevtíravě a slušně, i když by se nektěrý scény daly pěkně vyhrotit. Nebyl to bohužel úplně můj šálek čaje, tak dám jen silný tři pecky, ale věřím, že ženský publikum půjde vejš. ()
Reklama