Reklama

Reklama

Černé brýle

  • Itálie Occhiali neri (více)
Trailer 4

V téměř opuštěném letním Římě uprostřed hypnotického zatmění slunce se záhadný sériový vrah začne zaměřovat na luxusní prostitutky. Diana je jednou z nich. Při zoufalé snaze uniknout mu se stane obětí vážné autonehody, po níž oslepne. Po dlouhé rehabilitaci se Diana dozví, že jediným dalším přeživším havárie je dítě čínského původu jménem Chin, které následkem nehody osiřelo, a proto se rozhodne se o něj postarat. Oba sice pocházejí z odlišného kulturního prostředí, ale spojuje je zvláštní pouto, které je uschopňuje bránit se před touhou sériového vraha po pomstě. Po desetileté pauze se Dario Argento vrací k režii s filmem, v němž se mísí nálada italské „giallo“ pulp fiction z jeho rané tvorby s jeho legendárním nádechem hororu, i když tentokrát s dávkou ostré ironie. Film Černé brýle je bezhlavý úprk mezi městem a venkovem, který zkoumá sociální konflikt mezi bohatými městskými částmi a takzvanou čínskou čtvrtí v Římě. Mistrův pohled proměňuje tuto noční můru v čistou geometrii a třídní boj v metafyzickou architekturu připomínající Antonioniho. (Film Europe)

(více)

Videa (3)

Trailer 4

Recenze (37)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Podle nevalných ohlasů jsem čekal průšvih, ale nakonec jsem dostal snesitelnou krimi se stopami gialla, která mi rychle utekla. Jasně, Argento má své nejlepší fláky dávno za sebou, ale i tak mám pro něj slabost. Červená, žlutá, modrá. Jeho poznávací barvy nezklamaly, gore je fajn, byť není nijak výstřední, ale podříznuté krčky plus rozdrásané hrdlo potěšily. Jediné, co mi vadilo, že Diana se ve druhé polovině chovala jako kráva. Neustále ječela, zmateně pobíhala, ale těžko říci, jak by to vypadalo v reálu. Nu a ten čínský spratek taky dokázal přidělat pěkné problémy. Scéna s hady byla hodně fantastická, ale jako dávná ozvěna bizarností italského filmu, proč ne. Naprosto vynikající soundtrack dal vzpomenout na zlaté časy italského gialla a hororu. A že se některé postavy chovaly nelogicky? Vždyť v životě se často logicky nechováme, tak proč by to mělo být ve filmu... ()

Kudly4 

všechny recenze uživatele

Argenta, nemám vůbec nakoukaného, přiznám se, že tenhle Horor, je první, co jsem teď od něho viděl. No, přeci jen, je jeho tvorba už z doby minulé a ani k jednomu, jsem se prostě (prozatím) nedostal, ale tyhle Černé brýle, nejsou vůbec špatným Hororem. Od samého začátku, mě to drželo hezky v napětí, Italská šťabajzna Ilenia, je skvělá, byla radost se na ní dívat - ukáže se v celé své kráse. Vražd, je tady sice opravdu pramálo, snad jediná krvavější, byla hned ta úvodní (ocelové lanko) a pak došlo na nějakou krev až v závěru (nóó hodný pejskem pocééém), ale nějak mi to tady nevadilo, film má jiné silné stránky. Musím pochválit  výbornou hudbu, v jedné scéně doslova hraje techno, to jsem docela čuměl a skvělá byla právě i atmosféra celého snímku. Pro někoho nuda, já jsem si to ale nečekaně dost užil. Slabší čtyři. (145. hodnocení) ()

Reklama

giallo 

všechny recenze uživatele

Asi již poslední giallo tečka za plodnou a úspěšnou tvorbou tohoto velkého tvůrce. Bohužel, ne moc povedená a je mi to docela líto, protože si jeho poslední kousek zasloužil o něco lepší péči než jeho předposlední giallo, průměrné Giallo. Začátek filmu přitom vypadá nadějně (trochu mi připomenul úvod jiného žánrového filmu Macchie Solari). Hned poté nástup maskovaného zabijáka podpořeného slušným soundtrackem, trochu krve, představení hlavní hrdinky proč ne...Ale čím více se dále příběh rozvijí, tím více dostává logika na prdel (sledování telefonu neexistuje, cvičený pes jako zabiják, zpomalená policajtka, hadi ve vodě - wtf? atd.). Škoda, velká škoda. V kontextu Argentovi předchozí tvorby si myslím, že by se mohly více docenit jeho předešlé filmy, které jsou dle mého názoru velmi podhodnocené:  Non ho sonno, Trauma a hlavně pak:  La terza madre. Díky moc za všechny filmy maestro! ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Filmová Itálie se změnila a i když se občas podaří alespoň uctít pro fajnšmekry úžasné filmové období, tak je doba giallová nenávratně pryč. Maestro Argento patří  bezesporu k legendám italské kinematografie jako takové a v rámci nejen gialla, ale i hororu stvořil kultovní a legendární filmy.  Po deseti letech od propadáku s Draculou (stále se mu tedy vyhýbám) se vrací.  A bohužel, dobře to nedopadlo. Zatímco před lety uměl maestro rozehrávat  velká  a hýřivá představení, kde  zejména spojení obrazu a hudby bralo dech, tak dnes tu máme jen slušný hudební podkres a pohříchu docela málo využívaný a co do obrázků, tak nějaké pocity vyvolá jen první  brutální vražedný útok. Rukavice, chladná zbraň, temnota, všechno tu je, ale jakoby mistr už zapomněl jak s těmito proprietami pracovat a atmosféru strachu, tak typickou pro giallo, se přes veškerou snahu vůbec nedaří navodit.  Samostatnou kapitolou je volba hlavní herečky. Vyžilá milfka se sice pěknou postavičkou, ale s prachbídnými hereckými schopnostmi, Ilenia Pastorelli chvílemi předváděla tak otřesné kreace, že to vypadalo, že si sem tam něco i šlehla. Děs, běs.  Nejlépe de facto hrála režisérova dcera Asia, kterou jsem málem nepoznal a které táta přihrál rozhodně zapamatovatelný konec.  Uškrcena s hysterickým křikem na rtech...   V průběhu celého dění  je pak jen tak mimochodem odhalena identita páně vraha a jeho motivace je i na italské poměry docela neuvěřitelná.  Vše nakonec doškobrtá k závěru, kde si maestro vzpomněl, že by měl přidat zase trochu krve a čeká nás poslední gore scéna...   Spoiler: A pes se nažral, koza Ilenia bohužel zůstala celá. Nejsmutnější na celém tomhle filmu je, že nejhorším prvkem je  unylá  a statická Argentova režie, kdy nechává "herce" dělat si, co chtějí, případně vytváří nesmyslné scény zcela bez napětí (útok na policisty před Dianiným domem). Už netočte, maestro... ()

Gorehound 

všechny recenze uživatele

Jednu hviezdičku si ešte nechám, kvôli starým nesmrteľným flákom, ale mal som pokušenie pridať ju už kvôli nádhernému pulzujúcemu atmosférickému soundtracku s ozvenami Goblins, alebo kvôli prvej, čiste praktickej, a poriadnej gore scéne. Potom sa to trochu spomalí a ku koncu je ďalšia parádna pocta podobným gore scénam zo Suspirie, alebo Fulciho The Beyond, ale zatiaľ nás príbeh pekne vcucne, zžijeme sa s postavami a vychutnanáme si skvelý, sebavedomý dej s napinavou poslednou štvrtinou. Ako celok to vôbec nenudí, nie je to len pripomienka starých titánskych čias, ale film obstojí aj sám o sebe. Hlavná hrdinka je sexy a sympatická, súcitite s ňou, keď príde o zrak, je skvelo a civilne zahratá, funguje aj jej chémia s čínskym chlapcom. Asiu som síce spoznal až neskôr, ale takisto si svoju rolu odviedla sympaticky a presvedčivo. Killer síce mohol byť lepší, ale zasa je asi poplatný modernej dobe, všetkého schopný a vo vzťahu k hlavnej hrdinke ho budete nenávidieť. Je to výborne nakrútené, síce nie tak artisticky a farebne ako v minulosti, ale krásne plynulo, naväzujúco, vťahujúco. A som nesmierne rád, že sa film obišiel aj bez CGI, utiahol to na napätí, postavách a geniálnom soundtracku. Bravo, maestro, chýbali ste nám a chceme viac! ()

Galerie (15)

Související novinky

9. ročník Be2Can startuje už tuto středu!

9. ročník Be2Can startuje už tuto středu!

03.10.2022

Už tuto středu začíná Be2Can v 34 kinech po celém Česku! Zahajovacím filmem bude stejně jako v letošním Cannes zombie komedie Poslední střih od Michela Hazanaviciuse. 9. ročník přehlídky… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno