Reklama

Reklama

Černé brýle

  • Itálie Occhiali neri (více)
Trailer 1

V téměř opuštěném letním Římě uprostřed hypnotického zatmění slunce se záhadný sériový vrah začne zaměřovat na luxusní prostitutky. Diana je jednou z nich. Při zoufalé snaze uniknout mu se stane obětí vážné autonehody, po níž oslepne. Po dlouhé rehabilitaci se Diana dozví, že jediným dalším přeživším havárie je dítě čínského původu jménem Chin, které následkem nehody osiřelo, a proto se rozhodne se o něj postarat. Oba sice pocházejí z odlišného kulturního prostředí, ale spojuje je zvláštní pouto, které je uschopňuje bránit se před touhou sériového vraha po pomstě. Po desetileté pauze se Dario Argento vrací k režii s filmem, v němž se mísí nálada italské „giallo“ pulp fiction z jeho rané tvorby s jeho legendárním nádechem hororu, i když tentokrát s dávkou ostré ironie. Film Černé brýle je bezhlavý úprk mezi městem a venkovem, který zkoumá sociální konflikt mezi bohatými městskými částmi a takzvanou čínskou čtvrtí v Římě. Mistrův pohled proměňuje tuto noční můru v čistou geometrii a třídní boj v metafyzickou architekturu připomínající Antonioniho. (Film Europe)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (37)

Gorehound 

všechny recenze uživatele

Jednu hviezdičku si ešte nechám, kvôli starým nesmrteľným flákom, ale mal som pokušenie pridať ju už kvôli nádhernému pulzujúcemu atmosférickému soundtracku s ozvenami Goblins, alebo kvôli prvej, čiste praktickej, a poriadnej gore scéne. Potom sa to trochu spomalí a ku koncu je ďalšia parádna pocta podobným gore scénam zo Suspirie, alebo Fulciho The Beyond, ale zatiaľ nás príbeh pekne vcucne, zžijeme sa s postavami a vychutnanáme si skvelý, sebavedomý dej s napinavou poslednou štvrtinou. Ako celok to vôbec nenudí, nie je to len pripomienka starých titánskych čias, ale film obstojí aj sám o sebe. Hlavná hrdinka je sexy a sympatická, súcitite s ňou, keď príde o zrak, je skvelo a civilne zahratá, funguje aj jej chémia s čínskym chlapcom. Asiu som síce spoznal až neskôr, ale takisto si svoju rolu odviedla sympaticky a presvedčivo. Killer síce mohol byť lepší, ale zasa je asi poplatný modernej dobe, všetkého schopný a vo vzťahu k hlavnej hrdinke ho budete nenávidieť. Je to výborne nakrútené, síce nie tak artisticky a farebne ako v minulosti, ale krásne plynulo, naväzujúco, vťahujúco. A som nesmierne rád, že sa film obišiel aj bez CGI, utiahol to na napätí, postavách a geniálnom soundtracku. Bravo, maestro, chýbali ste nám a chceme viac! ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Pre mňa je Argento jeden z najpreceňovanejších, hororových tvorcov. Natočil tak dva-3 slušné snímky v rámci žánru, pričom tie dosahovali úspech pred viac ako 3O rokmi. Za mňa je zaseknutý v čase. Hudba tradične solídna, gore ešte ako tak, no všetko ostatné je tak Dario-vsky svojské, že len zriedka komu jeho spôsob práce zapasuje. Je mi to fakt ľúto, ale tieto jeho námeto-dejové gialla stoja fakt za hovno .. ()

Reklama

Astaroth12 

všechny recenze uživatele

Od kedy Argento natočil jedno z najlepších giall aké poznám ( Profondo Rosso) ubehlo už 47 rokov a práve v tej dobe natočil svoje najväčšie skvosty. No, ale to nemal ani 40 rokov a i keď sa hovorí, že čo sa v mladosti naučíš, to ako by si v starobe aj našiel, tak sa hovorí i to, že Váž si starca i vtedy, keby zo stareckej slabosti zabudol to, čo vedel. A to je prípad aj tohto pána režiséra. Giallom by som to nazval, ale len na začiatku, potom je to už len klasická naháňačka o mačke a myši. Dochádza tu k neskutočným hlúpostiam, či je to správanie postav alebo napredovanie v príbehu. Veľa sa toho tu nedeje a aj keď to ma prijateľnú stopaž, je to dosť rozťahane a aj nezáživne. Mne nikdy v giallu nešlo o gore, ale o atmosféru a tu prakticky ani nie je a to je asi tak najsmutnejšie, lebo giallo bez atmosféry je ako rybník bez vody. Herci sa teda moc nevyznamenali a to hlavne  Ilenia Pastorelli, ako slepá to určite verne nezahrala. Ale ani ostatní neboli nejako schopní. Je tu veľa chyb, ale hlavne vrah, ktorý je nezaujímavý a totálne mimo úrovne, na akú som pri giallach zviknutý a preto toto giallo nemá šancu na úspech, lebo neponúklo nič, čo by bolo aspoň trocha stráviteľne. Slabé 2*. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Hodně zvláštní film s jistou atmosférou, divnými kombinacemi a skvěle našlápnutou muzikou. Film rozhodně určený menšinovému publiku, hororové prvky jsou okrajové, spíše jde o atypický thriller s několika explicitními scénami. Nic pro slabší povahy a lidi s chorobným strachem ze psů. No a trochu mě vyděsilo, když jsem polovinu stopáže hledal Asiu Argento, asi jsem ji dlouho v ničem neviděl :-( ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Filmová Itálie se změnila a i když se občas podaří alespoň uctít pro fajnšmekry úžasné filmové období, tak je doba giallová nenávratně pryč. Maestro Argento patří  bezesporu k legendám italské kinematografie jako takové a v rámci nejen gialla, ale i hororu stvořil kultovní a legendární filmy.  Po deseti letech od propadáku s Draculou (stále se mu tedy vyhýbám) se vrací.  A bohužel, dobře to nedopadlo. Zatímco před lety uměl maestro rozehrávat  velká  a hýřivá představení, kde  zejména spojení obrazu a hudby bralo dech, tak dnes tu máme jen slušný hudební podkres a pohříchu docela málo využívaný a co do obrázků, tak nějaké pocity vyvolá jen první  brutální vražedný útok. Rukavice, chladná zbraň, temnota, všechno tu je, ale jakoby mistr už zapomněl jak s těmito proprietami pracovat a atmosféru strachu, tak typickou pro giallo, se přes veškerou snahu vůbec nedaří navodit.  Samostatnou kapitolou je volba hlavní herečky. Vyžilá milfka se sice pěknou postavičkou, ale s prachbídnými hereckými schopnostmi, Ilenia Pastorelli chvílemi předváděla tak otřesné kreace, že to vypadalo, že si sem tam něco i šlehla. Děs, běs.  Nejlépe de facto hrála režisérova dcera Asia, kterou jsem málem nepoznal a které táta přihrál rozhodně zapamatovatelný konec.  Uškrcena s hysterickým křikem na rtech...   V průběhu celého dění  je pak jen tak mimochodem odhalena identita páně vraha a jeho motivace je i na italské poměry docela neuvěřitelná.  Vše nakonec doškobrtá k závěru, kde si maestro vzpomněl, že by měl přidat zase trochu krve a čeká nás poslední gore scéna...   Spoiler: A pes se nažral, koza Ilenia bohužel zůstala celá. Nejsmutnější na celém tomhle filmu je, že nejhorším prvkem je  unylá  a statická Argentova režie, kdy nechává "herce" dělat si, co chtějí, případně vytváří nesmyslné scény zcela bez napětí (útok na policisty před Dianiným domem). Už netočte, maestro... ()

Galerie (15)

Související novinky

9. ročník Be2Can startuje už tuto středu!

9. ročník Be2Can startuje už tuto středu!

03.10.2022

Už tuto středu začíná Be2Can v 34 kinech po celém Česku! Zahajovacím filmem bude stejně jako v letošním Cannes zombie komedie Poslední střih od Michela Hazanaviciuse. 9. ročník přehlídky… (více)

Reklama

Reklama