Režie:
Sylvie VerheydeScénář:
Sylvie VerheydeKamera:
Léo HinstinHudba:
NousdeuxthebandHrají:
Karole Rocher, Garance Marillier, Roschdy Zem, Joséphine de La Baume, Hafsia Herzi, Pierre Deladonchamps, Mylène Jampanoï, Liah O'Prey, Paul Hamy (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V Paříži šedesátých let žije vlivná madam Claude, která má pod palcem nejenom svět prostituce. Na scénu ale dorazí bohatá mladá žena, která může všechno změnit. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (17)
Přidávám se k zástupu zklamaných diváků - tohle mohlo být dekadentní terno, místo toho nám byly naservírované dvě hodiny nudy k uzoufání. Z děje se dala pochopit tak třetina, dobový kontext a smysl některých scén mi z většiny unikal. Chtělo by to méně pomalých, záběrů na (anti)hrdinku a více pracovat s příběhem, tomuhle koncept artového filmu prostě nesluší... ()
Sylvie Verheyde - francúzska filmová režisérka o tom bordely asi veľké háčko vedela. Cucala to asi z vlastnej fantázie a tá jej zjavne chýba. Lebo toto čo nám tu predviedla v tomto filme nieje nič iné ako odpad. Film ktorý rozpráva o prostitúcii a bordeloch vo Francúzku mohol byť trhák. V nočných hodinách Paríža sa toho v bordeloch a mimo neho udialo veľmi veľa. Niekto mohol čakať, že film Mama Klaudia niečo z toho prostredia prezradí. Neprezradila ale nič iba dokomentárny film ktorý mne nič nepovedal. Škoda filmového materiálu a hodín natáčania. Škoda no. ()
Vedení nevěstince paní Claude dosahuje stylem až "scorseseovských" mafiánských obrysů – voiceover z jejího pohledu, kontakty v podsvětí i na policii, posléze zapletení do vyšší mocenské politiky. V první polovině vzdáleně zrcadlí i jejich kvality, zatímco v té druhé děj dramaticky rozbředává, přičemž se nemůže opřít ani o málorozměrnou ústřední postavu, která podnikatelskou pragmatičnost střídá s hysterickými výbuchy emocí (byť žensky věrohodnými). ()
Musím říct, že zprasit takovýhle námět je úmění. Moc, moc jsem se těšil, ale už na začátku mě začínalo být jasný, že to neskončí dobře. Absolutně nulový kontext hlavní postavy s klíčovými postavami vedlejšími dělali z filmu neuvěřitelný dějový bordel, prostě na začátku jsou tam nakidány všechny postavy, který mezi sebou mají jednu větu a diváku udělej si jasno. Bolí, protože, retro, hudební stránka, atraktivita tématu to vše film má. ()
Zatímco prvni Jaeckinův film měl erotiku jako prvoplánové pojetí filmu a vezl se tehdejší na módní vlně Emanuelle a spol, nejnovější zpracování erotiku bere pouze jako nezbytný byznys, který hlavní postavu vynesl na výsluní společensko-polititického světa machinací. Anděl s ďáblem v těle po francouzsku... I když ve filmu několikrát zmiňovaná aféra Delonova osobního strážce Markoviče dnešním mladým divákům (asi ani ve Francii) už nic neříká. ()
Reklama