Režie:
George ClooneyScénář:
Mark L. SmithKamera:
Martin RuheHudba:
Alexandre DesplatHrají:
George Clooney, Caoilinn Springall, Felicity Jones, David Oyelowo, Kyle Chandler, Demián Bichir, Tiffany Boone, Ethan Peck, Sophie Rundle, Tim Russ (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Osamělý vědec v Arktidě spěchá upozornit astronauty, kteří se vracejí z vesmírné mise, na záhadnou celosvětovou katastrofu. (Netflix)
Videa (3)
Recenze (305)
A na tohle scífko jsem byl tolik zvědavý... Kosmické lety, pozemské kataklyzma, osamělý vědec v pustině Arktidy, to všechno znělo tak slibně... Eh, no nic. Ale popořadě. Nejprve je nutno zmínit, že jeho knižní předlohu psala žena. Tudíž se v první řadě nejedná o sci-fi, ale o červenou knihovnu, jejíž příběh se odehrává ve sci-fi kulisách, což je velký rozdíl. No a když se pak takové látky režijně chopí Clooney na počátku své stařecké senility, je průser na světě. Nevím jak vy, ale já se ve scifárnách opravdu nechci dívat na to, jak se naoko mrzutý starý mládenec najednou "dojemně" stará o tuze roztomilouškou malou němou holčičku nalezenou v hlubinách polární stanice (zlatá Newt z Aliena 2!), jak po sobě tihle dva klauni cvrnkají hrášek u večeře, nechci poslouchat sentimentální a patetické tlachání party kosmonautů, které se většinou točí kolem něčeho úplně jiného, než kolem jejich letu, nechci se ve sci-fi dozvídat takové iracionální kraviny, jako že v blízké budoucnosti lidstvo zčistajasna objeví nový velký (soudě dle gravitace) Jupiterův měsíc, na kterém bují život a dá se tam dýchat a teplota je tak akorát a který jen čeká na to, až ho lidé zasviní svou přítomností. A "nečekané odhalení" při posledním rozhovoru kosmotěhulky a Clooneyho mě už dorazilo. Ale abych nebyl jen negativistický - po vizuální stránce je to moc hezké pokoukání. Jediná scéna, která mě hodně zaujala: srážka s rojem malých asteroidů s kosmonauty venku. ()
Další nedokoukaný film. Hlídá někdo Netflixu dramaturgii? Kvalita super průměrné televizní produkce až na úroveň jednoho dílu z nějaké čtvrté řady průměrného seriálu s průměrným scénářem a příliš mnoha prostředky na produkci. Smutné je, že se to stává na Netflixu standardem, že se dělá velké halo kolem něčeho, co by uteklo v devadesátých letech pozornosti někdy ve čtyři odpoledne na Nově. Nebo by to bylo zajímavější, protože by se to za těch něco málo peněz snažilo aspoň něco prodat do příštího dílu, ať to nepřijde o diváky. Tohle ale není ani volná ruka ani experiment, ale čistá nuda, která úplně ignoruje, že by se na to někdo třeba mohl chtít i podívat a ještě se u toho třeba i bavit. Zlaté pomalejší a rozjímavější, ale stokrát zajímavější a atmosféričtější Solaris. ()
Připadalo mi, jako kdyby někdo vzal celou sezónu seriálu a sestříhal ji do dvouhodinového filmu. Zadání producenta by vypadalo asi nějak takhle. "Seznámení s postavami vynecháme, to jenom zdržuje. Uvedení do děje každý zná, bez toho se taky obejdeme. Sem prskneme tu záchranu na ledu, za něj mou oblíbenou zpívající pasáž a nakonec tam dáme tu scénu z šestého dílu. No tu jak ji všichni probrečeli. Závěr nějak ošolícháme, stejně není čas ukazovat oba dva." A jak řekl, tak se i stalo. Postavy možná mají propracovanou osobnost, ale nemají dost času ji ukázat, nálada skáče nahoru dolů a scény na sebe stěží navazují. Jestli by hypotetická seriálová předloha excelovala v konstrastu mezi optimistickou posádkou vesmírné lodě a zlomeným vědcem na umírající planetě, tak v tom film totálně vyhořel. The Midnight Sky chtěl být nový Interstellar, ale je nový Ad Astra. ()
"The Midnight Sky" v skutočnosti nie je až tak zlým filmom, ako to môže vyzerať. Myslím si, že je tu určitá dávka potenciálu, no neviem si reálne predstaviť ako tento príbeh podať správne. Plus na konci nám ostáva viac otázok ako odpovedí. George Clooney sa ukazuje, že rozumie filmovej réžii, no nemá v sebe dostatočne veľký talent na to, aby vedel povedať príbehy, ktoré potrebujú trošku inú víziu. Môj najväčší problém s filmom je, že mám pocit, že rozpráva dva príbehy. A v jednom momente sa dostávam do jednotlivých udalostí a snažím sa to nasať, no film to preruší buď to flashbackom, alebo sa vráti do druhého príbehu. Je tu niekoľko zvratov, ktoré podľa mňa budete schopní celkom jednoducho predvídať a sledovať, no možno ostanete na konci aj trošku prekvapení. Je tu niekoľko silných scénok, ktoré si rozhodne zapamätám ako napríklad Mayina smrť. Je to vizuálne spracované tak silne, že to ako scénka zanechalo stopu. Dramatické momentky sú spracované tiež celkom dobre, no nedá sa povedať, že by sme už v minulosti niečo podobné nevideli. Film sa snaží pôsobiť komorne, no reálne nevie správne podávať jednotlivé príbehové línie tak, aby sme nechceli, aby sa k jednej z nich vrátil. A výsledne film vyšumí trošku do prázdna. Tie dve hodiny sú veľmi únavné a nemal som pocit, že by ma to vysoko obohatilo. A to napriek tomu, že som si od tohto filmu aj niečo reálne sľuboval. Hodnotenie: C ()
Moc to neudrzelo moji pozornost kvuli dvema dejovym liniim,ktere se nijak nepropojovali.Moc rozharane s ponurou atmosferou opustenosti a rozkladu.Clooney se jen prochazi a smutne kouka do zdi. Asi nejsem sam,kdo to dokoukal do konce jen ze zvedavosti jak to dopadne.Informace jsou nam totiz od zacatku zatajovany .O to vetsi zklamani nad banalnim zaverem.Mezi postavami na druhe lodi nejsou zadne hlubsi chemicke vztahy a jsou povrchni.Asi maji pojednavat o tematu novych zacatku a rodiny.Dialohy se vlecou jako dej,ktery trochu ozije opustenim zakladny.Ukaze se ze film proste sdelit nema co.Film vubec negraduje take kvuli mnoha vycpavkovym zaberum.Vypraveni tohoto vazneho filmu se nakonec rozpada. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (7)
- Natáčelo se od 21. října 2019 do 7. února 2020. (SONY_)
- Kvůli věrohodnému ztvárnění postavy trpící rakovinou zhubl herec George Clooney 13 kilogramů své váhy. (Kuzmik)
- Film byl natočen podle knihy „Good Morning, Midnight“ od Lily Brooks-Dalton. (SONY_)
Reklama