Režie:
Stefano SollimaKamera:
Paolo CarneraHrají:
Greta Scarano, Pierfrancesco Favino, Jean-Hugues Anglade, Elio Germano, Giulia Gorietti, Claudio Amendola, Alessandro Borghi, Lidia Vitale (více)Obsahy(2)
Řím je město moci, kde zločin hledá co nejpřímější cestu, jak všem vnutit svůj vlastní zákon. Film Suburra je příběhem o velkých penězích roztočených kolem plánované výstavby, která má pobřeží v Ostii proměnit v italské Las Vegas. Tento projekt mají pomoci prosadit zkorumpovaný politik Filippo Malgradi, zapletený až po krk s podsvětím; mafián známý jako Číslo 8, který je hlavou mocné rodiny ovládající území Ostie, a především Samuraj, nejobávanější představitel římského podsvětí a zástupce mafie z jihu. Mechanismus dokonalého plánu se ale začíná rozpadat kvůli lidem, kteří žijí na okraji těchto mocenských her. Příběh o zločinu se odehrává ve velmi krátkém časovém úseku sedmi dní, během nichž se rozpoutá brutální válka, která nakonec do svého mlýnku na maso vtáhne vinné i nevinné, zločince, obyčejné lidi, zaprodané politiky i chamtivé kardinály. Poslední den pak nastává Apokalypsa. (Cinemart)
(více)Videa (12)
Recenze (489)
Audiovizuálně přestylizovaná, málomluvná a přesto více než výřečná freska o temné straně věčného města, která zvládá kvantum postav, bezprecedentní násilí i metaforická podobenství. Některé nitky by ještě potřebovaly v závěru uzel navíc, ale i tak je to v nejlepším slova smyslu intenzivní a vyčerpávající divácký zážitek. ()
Kdyby v dnešní době měli točit kmotra, přál bych si aby vypadat nějak takhle. Americké tempo je pryč, tohle je evropský art. Hraje se na dokonalost záběrů, dlouhých podotýkám. Prostředí musí být perfektní. Herci absolutně přesní a příběh a postavy musí do sebe krásně zaklapnout. Na téhle italské specialitě jsem si hodně pochutnal. Nejlepší postavou je pro mě cikánský boss. 90% ()
Nádherná démonická hudba, dobrá kamera, příliš mnoho postav a přetažený scénář, příšerný dabing. Hodně dlouho trvá, než jednotlivé části do sebe začnou zapadat. Atmosféra kolem Tibery, déšť, parádní scéna v hotelovém pokoji (Giulia Gorietti), zpomalené záběry, toť klady. Komplikované vztahy postav, v češtině hrozné dialogy a zoufalý mix zvuku a replik, kdy v jedné chvíli nerozumíte hercům ani slovo a ve druhé vytopíte basákem sousedy, protože se snažíte slyšet co se povídá. Česká verze vyrobená pro Cinemart je ukázkou toho, jak se dnes dabuje. Všechno je to monotónní (aby ne, když se jede na první dobrou) a zároveň když porovnáte dabing s originálem, budete překvapeni, jak strašně čeští dabéři přehrávají, jak jsou emočně vypjaté scény uječené. Na filmu se navíc sešla skvadra těch nejprofláklejích hlasů, jimž vévodí Juřička se Saicem a Tůmou. Doporučuji sehnat si v originále. ()
║Rozpočet €7miliónov║Tržby Celosvetovo $5,194,000▐ Prvá polhodinka mi príde taká rozpačitá nesúrodá, necelistvá, príbeh začne na náš chrliť hneď niekoľko postáv, bez toho aby sme sa mali kde poriadne dejovo uchytiť. Našťastie potom sa to rozbehne, začnú čistky, vyhrážania, napätie, postavy začnú mať svoje miesto, začne to dokonca aj gradovať ale ten záver?? Maximálne otvorení a neukončení, hneď niekoľko vetiev ostalo neuzavretých a takto ten pozitívny pocit čo sa začal budovať vyprcháva do prázdna. Určite som čakal ďaleko viac, /65%/ ()
Zase jedna nenaplněná očekávání. Možná jsem se moc těšil na soundtrack od M83. Ten sice skvěle dokresloval scény, ale v celku mě spíše rušil. Leda bych ty tracky předem neznal... Vůbec mi to přišlo, jestli se někdo nesnažil natočit dvouhodinový videoklip jako poctu M83. Nejčastěji zmiňovaným kladem filmu je atmosféra, a s tím souhlasím, ale opět, máte tu hudbu M83, k tomu šoupnete nějaké noční záběry města, neony, odlesky světel na silnicích po dešti, to se ta atmosféra dělá sama. Další věc z komentářů, se kterou souhlasím, jsou postavy. Chybí tu hlavní postava a hlavně chybí někdo, s kým bych se jako divák mohl identifikovat. Všichni tu jsou více méně zm**i nebo slaboši, nebo obojí dohromady. Pak jsem měl problém s ukotvením děje a jednáním postav. Nevěřím, nechci věřit, že by se ten film mohl někde (= ve vyspělé západní demokracii) opravdu odehrát, zároveň jsem proklínal hloupé jednání postav, kdy nejjednodušší rešení většiny situací by bylo "zajít na policii" - a nahlásit vydírání, krádež, požádat o policejní ochranu. Věci se dějí, aby se děly, ale celkový smysl mi nějak unikal. PS: FF (František Fuka) by dozajista ocenil, že se ve filmu vyskytne spousta FF (Full Frontal) ()
Galerie (81)
Zajímavosti (8)
- Režisér Stefano Sollima měl možnost číst první korektury knihy a byl svědkem toho, jak román Suburra vznikal. Na filmové verzi začal pracovat ještě dřív, než román vyšel na pulty knihkupectví. (Zdroj: CinemArt)
- Režisér Stefano Sollima prezradil, že film sa dočkal rozhorčených reakcii od talianskych politikov i protestov od zástupcov Vatikánu. (Sufferer)
- Režisér Stefano Sollima zfilmoval v minulosti již dva romány autorů knižní předlohy, seriál Romanzo criminale - La serie podle Giancarla De Catalda a film ACAB: Všichni policajti jsou parchanti podle Carla Boniniho. (Zdroj: CinemArt)
Reklama