Režie:
Paul GreengrassKamera:
Dariusz WolskiHudba:
James Newton HowardHrají:
Tom Hanks, Helena Zengel, Neil Sandilands, Chukwudi Iwuji, Thomas Francis Murphy, Fred Hechinger, Michael Angelo Covino, Ray McKinnon, Mare Winningham (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Veterán z americké občanské války, který jezdí po celé zemi a přináší lidem zprávy ze světa, se vydá na nebezpečnou cestu přes Texas, aby osiřelé dívce našel nový domov. (Netflix)
Videa (5)
Recenze (235)
Ano, News of the World rozhodně je zajímavý snímek a NE, určitě to není western v tom pravém slova smyslu. Westernem nebylo ani Tenkrát na západě, které rozložilo klasický svět drsných kovbojů divokého západu zapojením modernity na úrovni tématu i filmové formy - Greengrassův snímek je oproti tomu opět rychle sestříhán a vzbuzuje dojem o dost dravějšího tempa, než jaké příběh skýtá. A jestliže 'westerny' většinou cílí na jasný cliffhanger a vedlejší témata okolo soužití s indiány či železnice se podřizují vyprávění, zde se jede po kružnici, kde se vzájemně dohání jen zdánlivě oddělené historické etapy (oddělené Občanskou válkou, během níž se otroctví sice zrušilo, ale v myslích hlavně jižanských občanů se nic nezměnilo) a z níž se ústřední dvojice snaží uniknout - posunout se dále. A v mých očích posouvá tenhle snímek dále také možnost přemýšlení o 'westernu', který už dávno není striktně etablovaným žánrem, nýbrž spíše jakýmsi svobodným projevem nadaných režisérů, kteří v něm spojují vlastní historickou reflexi a autorské formální uchopení, v tomto případě určitě ozvláštňující a podnětné. Je to dílo, které se nepodřizuje (podobně jako svého času Tenkrát na západě), ale které konceptuálně přepisuje. A má můj plný obdiv. 90% ()
(55%) Zprávy ze světa, coby takový dobrodružný western či co? To je jedno, jak to žánrově zařadíme, tak jako tak je to celkem nuda. Nic výrazného se ve filmu neděje, nic extra zapamatovatelného až na jednu výbornou scénu – přestřelku – ta se povedla. Hanks zde hraje svůj standart, začal mě víc bavit až v druhé polovině filmu a ve finále. Ta malá holka mě moc nebavila a zpočátku mě i dost otravovala. Ostatní herci bez připomínek. Hudba – taková obyčejná. Jako určitě jsem v tomto filmu nenašel hlubší zápory. Rozpočet není zřejmě nejvyšší, ale ty kulisy, prostředí té doby – to bylo celkem fajn. Jen mi spíš chybělo to osudové, emocionální propojení mezi Hanksem a tou holkou. Ve finální scéně tu máme jakýsi pokus a dojemný kontext, ale jinak nic moc. Snímek byl dlouhý, chvílemi kolísalo tempo, ale přežil jsem to. Obyčejný průměr, nic horšího tedy. ()
Umím si představit, že z tohohle mohl být fakt westernový hit, notabene když k tomu mělo přístup široké spektrum lidí kvůli Netflixu. Ale bohužel se nestalo, což je škoda, protože ta jména za tímto projektem slibovala určitě víc! Režie a scénář Paul Greengrass, hudba James Newton Howard, kamera Dariusz Wolski a Tom Hanks coby hlavní hrdina. Trochu mě pak ve výsledku zaráží, že nejlépe si z nich vedl Howard, jeho soundtrack dokázal balancovat mezi slušným napětím (přestřelka, pouštní bouře) a klidnými momentkami, kde hudba měla skoro až melancholický nádech. Což o to, krásné scenérie filmu pomohly, ale zápletka mi přišla dost sterilní. Nezaznamenal jsem, že by se pouto mezi Hanksem a malou holčičkou za ty dvě hodinky posunulo na nějakou vyšší úroveň, v tomhle je třeba True Grit úplně jinde. Takhle....Své momenty to nabídne (konec potěší), ale jako celek to na nejlepší žánrové kousky nemá. Za mě 6,5/10 ()
Pár let po občanské válce projíždí Texasem kapitán Kidd a čte lidem zprávy. Jednoho dne ale narazí na malou dívku, kterou kdysi unesli indiáni a on se rozhodne vrátit ji k jejím příbuzným. Cesta to ale jednoduchá nebude. Komorní western spoléhá na skvělou kameru, hudbu i výborného Toma Hankse v hlavní roli a nebojí se pomalejšího tempa, bohužel ale vypráví příběh, který je zoufale průhledný a nepříliš objevný. A nakonec i trošku nudný. ()
Profesionálně natočené, spolehlivě zahrané a............a nic víc. V mnoha případech by to stačilo, ale od tandemu Greengrass-Hanks člověk zkrátka čeká něco výjimečnějšího. Vlastně jediné, co tady vyloženě zaujme, je povolání hlavního hrdiny, který se živí jako zprávař předčítající lidem noviny. A to je trochu málo. Vedle ústředního námětu s bílou dívkou vychovanou u kmene Kiowa tu sice je ještě několik vedlejších motivů, ale ty se nepodařilo příliš využít. Škodí i předvídatelnost, kdy se dá, s trochou nadsázky, vytušit každý další záběr. Dívat se na to samozřejmě dá, ale ten promrhaného potenciálu je silný. 60% ()
Galerie (21)
Zajímavosti (8)
- Helena Zengel (Johanna) dabovala samu sebe v italské, německé, španělské a francouzské jazykové verzi. Konkrétně místa, kde hovoří anglicky. (Jirka_Šč)
- V knize je Johanna (Helena Zengel) o dva roky mladší, do zajetí Kiowů však také padne v šesti letech. Stráví v něm tak na rozdíl od filmu ne 6, ale pouze 4 roky. (Jirka_Šč)
- Pro Helenu Zengel se jedná o první film, ve kterém mluví anglicky. (TheSpearCZ)
Reklama