Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Drama muže odsouzeného na smrt a ženy, která hledá způsob, jak ulehčit poslední dny jeho života. Sestra Helen pracuje jako sociální pracovnice v černošské čtvrti v New Orleansu. Ve vězení se setkává s cynickým a brutálním vrahem Matthewem Ponceletem pár týdnů před jeho popravou. Její úsilí o pomoc člověku v nouzi se postupně mění ve snahu dosáhnout alespoň zmírnění jeho trestu. Mezi Helen a Matthewem se přitom vytváří zvláštní vztah. Zatímco ona těžce hledá cestu jak překonat vlastní pochyby, musí vězeň přiznat svoji vinu... Silné drama vzniklo podle stejnojmenného bestselleru, v němž jeptiška Helen Prejeanová vypráví osobní zážitky při setkáních s vězni z cel smrti. Scénář k filmu napsal scenárista a režisér Tim Robbins (Bob Roberts, The Cradle Will Rock). Hlavní postavu pozoruhodným způsobem ztvárnila Susan Sarandonová (Atlantic City, Čarodějky z Eastwicku, Thelma a Louise, Nebezpečný klient a Soumrak), která byla za svůj výkon v hlavní roli oceněna Oscarem. Vězně čekajícího na poslední den svého života si zahrál Sean Penn (Nejsme žádní andělé, Hra, Tlumočnice, 21 gramů, Milk). Za svůj výkon v Robbinsově snímku byl oceněn Stříbrným medvědem na 46. MFF v Berlíně v roce 1996. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (292)

Kaka 

všechny recenze uživatele

Přespříliš velký důraz je kladen na spirituální podtext, který je stejně silný, jako betonové zdi kolem hlavního hrdiny. To bohužel trochu ubírá na aktuálnosti a syrovosti výpovědní hodnoty, která toho i tak má ovšem hodně co nabídnout. Příběh o na smrt odsouzeném brutálním brahovi je podán nevídaně minimalistickým způsobem, mistrovsky zahraný jak Pennem, tak Sarandon. Stopáž by se mohla zdát v té na první pohled velké změti silných slov jako smrtící faktor. Není tomu tak. Robbins má zkušenou ruku a osvědčuje se tentokráte nejen jako kvalitní herec. Nejzajímavější jsou na celém snímku některé velice emociální scény, které jsou neskutečně "progresivní" a vyhýbají se jakémukoli srdcervoucímu klišé (návštěva rodiny). Rozhodně netradiční a svým způsobem velice inovativní vězeňský zážitek. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Tim Robbins se pustil do režírování a dopadlo to výborně. Přizval si Susan Sarandon a Seana Penna a ti se mu za to odvděčily brilantními hereckými výkony. Drama o vrahovi odsouzeném k trestu smrti je velmi pocitové a emoce jsou zde jako samozřejmost, ale v každé scéně, kdy se začne tlačit na uplakanou pilu, to Robbins vždy ustojí a je až s podivem, že film nesklouzává k trapnému citovému vydírání diváka, ale nabízí mu silné drama k zamyšlení. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Jeptiška Helen Prejean zřejmě nikdy nechtěla, aby to došlo až sem. Aby s upřímnou soustrastí a pochopením poslouchala příběhy rodičů zavražděných dětí (spolu se závěrem nejsilnější scény filmu) a aby na druhé straně vnímala pocity muže, který má být za ony kruté mordy zodpovědný. Všestranný Tim Robbins usedl na režisérské křeslo a podle vlastního (a nutno podotknout brilantního) scénáře (předlohou mu byla knihy právě z rukou sestry Helen Prejean) natočil osobitý příběh, který si nebere diváka jako emocionálního rukojmí, nýbrž s ním netradičním způsobem tráví poslední dny, hodiny, minuty muže, odsouzeného na smrt. Robbins ustává i situace, kdy se odsouzený Matthew loučí s rodinou a ve chvílích, kdy nikdo neví, co říct, respektive co by se hodilo říct, udržuje svůj příběh na hranici strhující uvěřitelnosti. Na civilním vyznění dramatu o tom, jak je těžké říci a přijmout pravdu, se pak měrou vrchovatou podílelo zejména herecké duo Sarandon & Penn, opomenout však nelze ani prokreslené vedlejší postavy (rodiče zavražděných teenagerů)!! 80%!! ()

sarume 

všechny recenze uživatele

Nezvykle těžké téma, které láká k jednoduchému moralizování. Zde , ale autor říká jasné ne a celý příběh vidíme v několika povinostech .V povinnosti jeptišky dát utěchu každému kdo požádá a povinost zločince zaplatit společnosti dluh Z áhy sledujeme velice zvláštni vyvoj, kdy se z povinosti stává vztah , aby nakonec kdy divák přejde most a začne se zločíncem i sympatizovat a tak moc doufat v cerveny telefon se zrušením popravy , tak do těhle slz a očekávaní , Vám film ukáže celý ten strašny zločin a vy během naprosto dokonalé hudby dochazite k zaveru , ze vse ma zustat tak jak je a myslim ze nakonec se do Vas vleje jakysi pocit stesti za vsechny ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Rozhodně ne tak silné, jak jsem čekal díky pověsti, která film obklopuje. Lehce nadprůměrné drama, které nijak nezměnilo můj názor na trest smrti. Poncelet byl hajzl, který dostal, co zasloužil. Mnohem víc jsem chápal a dokázal prožít pocity rodičů zavražděných studentů, zejména postava zlomeného Walterova otce byla hodně silná. Susan Sarandon zdařile zachytila situaci poněkud bezradné ženy, která se snaží zachovat správně a udělat to nejlepší co jí umožňuje její vidění světa. Když už na to přijde, mnohem lepší a také mnohem silnější film na dané téma je jihokorejský Urideului haenbokhan sigan. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (13)

  • Když režisér Tim Robbins potřeboval soundtrack, poslal jednoduše kus filmu několika skladatelům, mezi nimi i Bruci Springsteenovi a Stevu Earlovi a požádal o složení hudby. (HellFire)
  • Film bol pre režiséra Tima Robbinsa rodinnou záležitosťou. Obsadil do neho svojho otca, matku, sestru a svojich synov. Jeho brat skladal hudbu. (misterz)

Reklama

Reklama