Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Indiánský policista John Russell cestuje dostavníkem a při tom narazí na nečekané problémy. Kvůli svému původu se stává terčem posměchu a pohrdání ostatních cestujících. Jenže nikdo z nich zatím netuší, jaký obrat jejich cesta vezme. Brzy dojde k přepadení dostavníku bandity. A jediný, kdo si s nimi může poradit, je právě John… Hombre, vlastním jménem John Russell, je muž, kterého jako chlapce unesli Apači. Přestože se ho později ujal pan Russell, který ho vzal do svého domu a vychoval, mladík později opět utekl k Indiánům. Právě když čeká na stádo divokých koní, přijde k němu Billy Lee, kterého posílá Mendez. Chce s Johnem o čemsi mluvit. Když se John dostaví, dozví se, že jeho práce s koňmi už není třeba, protože dostavníky mezitím nahradily vlaky. Mendez mu ale zároveň oznamuje, že jeho adoptivní otec zemřel a odkázal mu malý penzion. Ten by měl Hombre nyní převzít… Když John dojede na místo, zjistí, že penzion vede žena jménem Jessie Brownová. Žije tu i Mendez a také Billy Lee se svou nespokojenou mladou ženou, která si manželský život rozhodně představovala jinak. Hombre hodlá dům prodat za stádo koní, Jessie tedy bude bez práce a i ostatní musí odjet. Bohatý doktor Alex Favor, který právě okradl indiány o velkou sumu peněz a chce se co nejrychleji dostat do Mexika, se svou manželkou chctějí najmout dostavník, protože vlak už ujel. S nimi mají jet i Hombre, Leeovi a Jessie, která musí začít nový život někde jinde. Na poslední chvíli se do dostavníku dostane ještě surovec a bandita Grimes – sebere lístek vojákovi, který si ho koupil před ním. Namyšlený Favor s manželkou po cestě pomlouvají indiány, a když se dozvědí, že Hombre žil s Apači, chtějí, aby jel na kozlíku s Mendezem, a nikoli s nimi uvnitř dostavníku. Cestou dojde k přepadení: Grimesovi kumpáni, z nichž jeden je šerif Frank, bývalý milenec Jessie, se chtějí zmocnit Favorových peněz. Jediný, kdo se zmůže na účinnou obranu, je právě Hombre. V přestřelce zabije Franka a druhého lupiče, zatímco Grimes bere Favorovu manželku jako rukojmí a odjíždí. Je jasné, že se vrátí s posilou a bude se opět snažit získat peníze. Ty si mezitím vzal Hombre, který je hodlá vrátit svým přátelům indiánům. Starý doktor Favor se pokusí zmocnit zbraně a vzít si ukradené peníze zpět, Hombre mu to ale překazí. Pak ho zanechá samotného uprostřed pouště… (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (242)

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Hombre je klasika. Minimalistické pojetí ve stylu jdu od někud někam a za mnou jde skupina lidí, kterou nemám chuť zachraňovat, ale nemám to srdce jí nechat napospas padouchům. A tahle skupina, potažmo toto dilema je vlastně osudem každého hrdiny. Buď přežít jako spokojená svině anebo zemřít jako bojovník. To je oč tu běží. 100% ()

Lynn 

všechny recenze uživatele

Za nejlepší považuji westerny 60. a 70. let, kdy se konečně začal bořit mýtus "divokého západu" s černobílými hrdiny á la Limonádový Joe. K takovým "novým westernům" patří i Hombre. Jeho hlavní hrdina se stará jenom sám o sobe, přežít dovede kdekoli, na tom zda přežijí ostatní, mu pramálo záleží...Paul Newman rulez! Atmosféra je dokonalá - prach, špína, horko k zalknutí, upocené tváře...Kdysi jsem tu na CSFD psala, jak moc nemusím westerny, ale asi budu muset svůj postoj přehodnotit :-) ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

„To by som chcel mať na hrobe napísané aj ja.“ – „A čo tam asi budete mať, pane?“ – „Najskôr ´zastrelený ´.“ – „Máte veľa nepriateľov?“ – „Stačí jeden.“ Mám rád Paula Newmana. Nikdy sa neprispôsoboval, to kinematografia sa prispôsobovala jemu. Ale HOMBRE mu príliš nevyšiel. Uvažujem dokonca, či som videl rovnaký film, pretože Steven Jay Schneider tento miestami dosť fádny western zaradil do svojej (inak výbornej) publikácie „1001 filmov, ktoré musíte vidieť, než umriete“. Režisér Martin Ritt (ktorý s Paulom nakrútil niekoľko filmov, napr. HUD či DLHÉ, HORÚCE LETO) dobre vie, že jeho najväčším kladom je elektrizujúci, mužne mlčanlivý Newman a tak nás jeho prenikavé oči hypnotizujú od prvej sekundy, čo sa zapne kamera. Napriek tomu je dlhovlasý indiánsky úvod rozpačitý, prízemná pasáž s rasistickými kovbojmi to nevylepší a tak snímka, nakrútená podľa knihy Elmorea Leonarda, dostáva spád až keď Newman navštívi dom, ktorý zdedil. Ale práve tu sa ukazuje bezmocnosť scenáristov: najskôr pracujú na psychológii jednotlivých postáv a vzťahoch medzi nimi, aby to s nimi následne vzdali (načo sa mladá kráska v posteli ponosuje na svoj ťažký život, keď to v nasledujúcom deji nemá pointu?). Po psychologickej (a vtipnými dialógmi zapratanej - viď. „výmena pasažierov“) prvej polovičke je v druhej dostavník prepadnutými a začína sa strieľať. Snímka osciluje medzi klasickým prásk-prásk westernom a realistickou drámou, ale nakoniec naplno neuspokojí nikoho. Akonáhle Newman niečo povie/urobí, dal by som 80%, ale jednak to nepovie/nespraví často a jednak - keď som si predstavil, čo by HOMBRE bol bez neho, asi by som išiel na 40% (kvôli čudnému scenáru - postava, evidentne opovrhujúca ľudstvom, má etický problém odbachnúť zavšiveného hajzla od chrbta). ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Poněkud rozvleklejší začátek, ale od čekání na dostavník a následné cesty v něm se snímek začíná solidně rozjíždět. A divák si postupně utváří vztah k hlavnímu hrdinovi, který se ani zdaleka nebije za práva ostatních (jak by se dalo od „klaďase“ očekávat), přesto ho začne člověk chápat a fandit mu, a to i v dalších fázích filmu (v závěru jsou to už naprosté sympatie a porozumění). Navíc je Hombre výborným příkladem toho, jak se z klasického westernu o přepadení dostavníku může stát více než obstojná kritika lidského pokrytectví. Kvůli již zmiňovanému slabšímu začátku to budou slušné 4*. „Mou ženu jeho přítomnost zneklidňuje.“ – „A co jí na něm vadí?“ – „Vy ho znáte líp než já. Svěřím to do vašich rukou.“ – „A svoje si umyjete.“ ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Ach můj bože. Skvělé charaktery, skvělý příběh. A ta nevyřčená milostná romance mezi mlčenlivým bílým indiánem a sršatou uvadající bytnou! Vždycky mě bude mrzet, že nedostali aspoň jednu společnou noc, nebo jen krátkou chvilku. A on přesto kvůli ní dal všechno. Kvůli ní a kvůli lidem, kterými z větší části musel právem pohrdat. Udělal to prostě proto, že opravdu byl Člověk. To se dá věřit málokomu, Newmanovi jo. /17. 7. 2010/ ()

Galerie (77)

Zajímavosti (6)

  • Puška Johna (Paula Newman) z roku 1873 Winchester nemá výškové hledí, takže je mimořádně náročné střílet přesně, zejména na delší vzdálenosti. (sator)
  • Autorem fotografie ze závěrečných titulků - pochází z roku 1886 - je Camillus Fly, slavný fotograf z legendárního arizonského města Tombstone. Bílý chlapec na ní je Jimmy (Santiago) McKinn, kterého v roce 1885 chytili Apači. Podobně jako Paul Newman ve filmu se i McKinn zcela přizpůsobil životu v kmeni - “zachráněn“ byl proti své vůli během Geronimovy kapitulace v roce 1886. (džanik)
  • Film byl natočen na místech v Coronado National Forest v Arizoně, v dole Helvetia v Pima County v Arizoně, v Old Tucson v Arizoně a na Bell Ranch v Santa Susana v Kalifornii. Scény scénických stanic byly natočeny v Jean Dry Lake, Las Vegas, Nevada. (Zetwenka)

Reklama

Reklama