Režie:
Jan PrušinovskýScénář:
Roman VojkůvkaKamera:
Petr KoblovskýHrají:
Pavla Gajdošíková, Jan Jankovský, Ondřej Kokorský, Ivo Gogál, Jan Kolařík, Eva Hacurová, Marta Dancingerová, Slávek Bílský, Monika Načeva, Kryštof Rímský (více)VOD (7)
Obsahy(1)
Ema (Pavla Gajdošíková) je energická pětadvacetiletá prodavačka v supermarketu na malém městě. Tomáš (Jan Jankovský) je třicetiletý pokrývač žijící v nedaleké vesnici. Jedna noc, od které ani jeden z nich nic zásadního nečekal, rychle přeroste ve vztah, lásku a společné bydlení. Ema se rozhodne Tomášovi svěřit se vším, co v životě prožila. Toho to ale nezajímá, protože oba podle něj mají žít jen teď a tady. Náhodné setkání s minulostí ovšem nečekaně odstartuje sérii událostí, která obrátí životy obou dotyčných naruby. (Falcon)
(více)Videa (1)
Recenze (342)
Jan Prušinovský přišel opět s něčím novým a neotřelým. Zpracoval téma, které v českých luzích a hájích přesně vystihuje lidskou povahu, pokrytectví a ostrakizaci někoho, který se dopustil něčeho, čeho může litovat, ale rozhodně nikomu neublížil. Režisér vsadil v zásadě na neokoukané tváře, což bych vyzdvihnul úplně nejvýše - ačkoli mám třeba rád herce jako Čermák nebo Langmajer, nemusím je vidět téměř doslova v každém českém filmu nebo seriálu. Z vedlejších rolí jsou trochu známější pouze Kolařík a Rímský, proto volba ústřední dvojice divadelních herců doslova potěší. A mě dvojnásob, že ženské herecké osazenstvo pochází z Moravy :-) Pro mě rozhodně jeden z nejlepších filmů loňského roku a aspirant na pár cen - Pavle Gajdošíkové bych to ze srdce přál. ()
„Ráno jsem mu dala šanci, aby se zdekoval.“ - „A?“ - „Zdekoval se.“ Ale co když se nakonec vrátí, bude jim to skutečně společně fungovat? A co teprve až přijde na praní špinavého prádla z minulosti, to se těch chyb může udělat ještě víc…Po výborných Kobrách a užovkách jsem se na Prušinovského nový celovečerní počin těšil. Při vzájemném porovnání z toho Chyby vycházejí v mých očích o něco málo hůře, ale co do kvality jde objektivně o víceméně srovnatelné dílo. Znovu hraje prim uvěřitelnost, civilnost a snaha o co největší autenticitu. A studie vztahu, do kterého značným způsobem zasáhne ozvěna minulosti, opravdu působí poměrně věrohodně. Ačkoliv sympatie k aktérům se drobet mění, alespoň mně se pohled na 1 z postav k mému nemilému překvapení v průběhu sledování hodně změnil. To ovšem nic nemění na tom, že mě film dost bavil a oceňuju i tu poměrně riskantní sázku na neokoukané tváře (oba u mě zabodovali). A též konec má co říct, ten poslední záběr je dost smutný, ale tak už lidé fungují. Za mě to budou solidní 4*. ()
Tak predovšetkým treba povedať, že Vojkůvkovi to kino prajem. A celkovo je to dobrý film, dobre napísaný, uveriteľne zahraný (hlavne Gajdošíková a Gogál sú super). Problém je iba v tom, že nerozumiem, prečo by tento svet potreboval českú, malomestskú verziu Chasing Amy. Ten film je skrátka o tom istom, rieši rovnaké dilemy a konflikty, a rieši ich podobným spôsobom. A má síce roztomilú Fingercuffs, zato mužský protagonista je bulo s výzorom aj charizmou Lubomíra Volného a skôr než Gajdošíková by sa k nemu hodila Hanička Lipovská. A ja neviem prečo mám pozerať na toho debila, jak sa ožiera v krčme, maká na stavbe a nakupuje v Jednote, keď už predtým rovnakú rolu stvárnili lepšie Ben Affleck, alebo Emile Hirsch. A chápem, že tuzemský trh je malý a špecifický, a diváci konzervatívni, ale Prušinovský je dobrý režisér a fakt by to už chcelo niečo zo strednej triedy. Ps: V tej vašej ankete som tomu dal hlas. ()
Stojí za kultovním seriálem MOST! a šest let po Kobrách a užovkách do toho Jan Prušinovský zase na celovečerním poli šlápnul. Jeho další verze sociálního/partnerského dramatu po česku se (víceméně) vydařila. Věrně zachycuje, co se reálně může okolo nás dít, já jsem rád, že jsem před projekcí netušil, co živelná Ema kdysi spáchala. Nyní je prodavačkou z města, která se zabouchne do málomluvného pokrývače střech z vesnice. Co (u)dělala, nezmění. To jsou fakta. A chlapská ješitnost je zase jednou za velkou kapitolu. A právě v jednom zapadákově, kde je plácnutí po zadku hospodskou normou, se její minulost odtajní a rozjede se… cosi. A zřejmě tam je ten největší problém. Protože karty jsou následně rozdané a divák jen tak nějak čeká, zda se tvůrci vydají vstříc pozitivnímu/negativnímu zakončení. A tak nějak rezignují na vyšší ambice. Oba hlavní aktéři nejsou žádné trosky á la bratři Hádkovi v předchozím zmiňovaném kusu, docela jim jejich kroky věříme, ale u několika situací si přejeme, aby je tvůrci vyřešili jinak. Prušinovský na své postavy znovu pohlíží smířlivě a zase mi přijde (stejně jako u Kober), že moc nevěděl, jak to celé uzavřít. Rozhodně není komediální jako u předchozí tvorby, ale rozhodně měl znovu šťastnou ruku na casting. Pavla Gajdošíková a Jan Jankovský jsou neokoukaní a přesvědčiví. Ač si teda myslím, že ona se svým obličejem a postavou a on (mimo jiné) se svými nelichotivými zuby jsou každý trochu jiná liga. I když to sem asi úplně nepatří. ()
Romantický film navazující na tradici českých romantických filmů třicátých a čtyřicátých let; taková prettywomanovka na český způsob. Na plátně se zde odehrává v překladu to, co se odehrává (nesmazatelně) na internetu. Ema samozřejmě ví, že jsem-li na internetu, tedy skutečně jsem, ale najednou se jí (jim) to nehodí. Do virtuální reality zasáhla skutečnost. Došlo tím k nějaké chybě nebo dokonce sérii chyb? A jakou mají povahu? Pokud by Ema studovala na vysoké škole, mohli by se diváci kochat na internetu její diplomovou prací, a kdyby psala recenze na čsfd, potom jejím vtipným rozumem. ()
Galerie (15)
Zajímavosti (7)
- Film podpořil Státní fond kinematografie částkou 7 milionů korun. (SONY_)
- Natáčení odstartovalo v Příbrami, štáb se pohyboval také v Berouně, Kublově nebo Žilině. (willy1)
- Scény, v nichž se natáčejí pornografická videa, dělali přímo pornoherci. Byla v nich i dublérka Pavly Gajdošíkové. (rakovnik)
Reklama