Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Je 2. polovina 22. století a kosmická loď Ikarie XB 1 putuje k Alfě Centauri za průzkumem mimozemských forem života. Její posádka, složená z vědeckých kapacit různých oborů, je daleko od sluneční soustavy vystavena neznámým, nepředstavitelným hrozbám. Ale veze si s sebou i řadu svých všedních lidských starostí a radostí. (NFA)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (348)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Opravdu nezbývá než smeknout. Z počátku jsem si říkal, kde jsou všechny ty triky o kterých se básní ? Pár skvělých herců pomateně pobíhalo někde ve studiu s jakože sci-fi kulisy a do toho robotický hlas. Ovšem tohle trvalo jen zpočátku. Postupně se přeřadilo na skutečný sci-fi stupeň a to nejen v rámci triků, ale i příběhu. Samozřejmě v době kdy před vstupem do kinosálu fasujeme brýle, abychom si užívali třetí rozměr můžou působit tyto triky až legračně, ale kdo se koukne na ročník filmu a má jen trochu úcty k práci filmařů nemůže nic jinýho než zatleskat. Navíc vidět Danu Medřickou v kosmu je pro mě větší událost než jít s vetřelcem na partičku pokeru. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Jeden z najdôležitejších a najkvalitnejších tuzemských scifi filmov. Preto je na zamyslenie, prečo ho televízie ignorujú a nie je zaradený v zlatom fonde našej kinematografie. Rieši otázky a ponúka vizuálne spracovanie, ktoré ešte nebolo ani na ďalekom, žáner milujúcom západe pravidlom. Doporučujem ako povinné čítanie pri spoznávaní našej nielen fantasy kinematografie. Ak by túto adaptáciu podľa Lema natočil Tarkovskij, vedeli by o filme všetci. ()

Reklama

EdaS 

všechny recenze uživatele

Jsem v šoku - opravdu jsem nevěřil, že česká sci-fi mohla být kdysi i v rámci světové žánrové tvorby tolik vepředu. I letošní Sunshine má s Ikarií spoustu společných prvků... P.S. Ze srandy bych chtěl vidět i "americký sestřih", měnící směr putování lodi (z lidské posádky se stala banda mimozemšťanů) a přidávající na závěr Sochu svobody. P.P.S. LFŠ 2013: na plátně to Ikarii rozhodně sluší, ale už jsem se rozhodně nebavil tak dobře jako poprvé. ()

sidzej 

všechny recenze uživatele

Rozporuplne pocity. Na jednej strane slusna vyprava a technicka stranka (zvlast ked vezmem do uvahy ze ide o cesky film zo 60. rokov), na druhej strane usi trhajuca hudba, depresivna atmosfera a dejova vata. Vyslovene mi vadil otvoreny koniec ktory vzbudzoval nadej ze teraz konecne pride to prave orechove. Cely pribeh by sa dal kludne skresat do 40tich minut a mohlo sa pokracovat patranim po zivote na bielej planete.....takto je to zbytocne useknute. 50% ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Jestliže depresivní vesmírný opus, potom tohle. ♥ Vesmírnou odyseu jsem nepochopila a Solaris nedocenila, ale tohle prostě můžu. Geniální předtitulkový začátek, poctivě udělaný, mrazivý zbytek. Jediné, co mi snad přijde trochu naivní nebo přežité, jsou elektronické zvuky. Radovana Lukavského mám ráda čím dál víc. František Smolík ve mně vzbuzoval jakési vyšší myšlenky, Lackovič zase ty nejnižší (nebo se má říkat nejzákladnější?). Lodní počítač má zdaleka nejlepší repliky ze všech lodních počítačů, jaké jsem kdy zatím ve filmu slyšela. Neodpovídající člověk... Když lodí bloudil opuštěný robot a volal Anthonyho, trnulo mi u srdce. Je nemožné nést odpovědnost za ty, co k sobě připoutáme. Co máme od takového světa čekat? Štěstí? Jen muška... Sebranka, která za sebou nechala Osvětim. Země není. Země nikdy nebyla. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (44)

  • Vedenie Barrandova trvalo na tom, že film musia ešte pred natočením konzultovať Sovieti, kam bol poslaný scenár preložený do ruštiny a aj režisér Polák a filmový architekt Zázvorka. Sovietov film príliš nezaujímal, viac ich zaujal futuristický kufrík, v ktorom si českí tvorcovia nákresy priviezli a ktorý si vypožičali z rekvizít Muža z prvého storočia. (Raccoon.city)
  • Jistý americký nadšenec sci-fi adresoval autoru filmového plakátu Theodoru Rotreklovi dopis, ve kterém se mimo jiné ptá, zda se Rotrekl nepodílí na designu a výzkumu NASA. (messiah)
  • Film byl v roce 2016 vybrán jako první zástupce české kinematografie do sekce Classics mezinárodního filmového festivalu ve francouzském Cannes. V této sekci jsou promítány snímky velkých tvůrců světové kinematografie. (ondey)

Reklama

Reklama