Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Lékařský kongres v Paříži, který záměna kufru promění v děsivou noční můru... Americký kardiolog Richard Walker přijede s ženou Sondrou do Paříže na lékařský kongres. Než se stačí v hotelové koupelně oholit, jeho manželka beze stopy zmizí. Dobrodružství, jež nijak statečný muž musí prožít v cizím městě, ho postaví mezi dvě skupiny, usilující získat spínač k atomové bombě a po bok půvabné nekonformní dívce Michelle. Ta propašovala spínač ze Spojených států v letadle, kde však došlo k záměně jejího a Sondřina zavazadla. Tak se do celého případu, kolem něhož francouzská policie jen bezmocně a lhostejně krouží, zapletla nevinná manželská dvojice. Zatímco Walkerovi jde výhradně o záchranu ženy, dívka usiluje o odměnu za nebezpečnou práci. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (261)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Polanski stojí v žebříčku mých oblíbených režisérů hodně vysoko a jeho filmu jsem ještě nikdy potřebu dát méně než 3*, ale když si promítnu jeho filmografii, musím přiznat, že 48 hodin v Paříži považuju nikoliv snad nutně za vůbec nejslabší, ale pro mě osobně za nejméně zajímavý snímek z jeho tvůrčí dílny. Problém není v režii, i když zde atmosféru v pravém slova smyslu nenacházím a Polanského virtuóznost spatřuji jen v pár záběrech ze střech domů, ale pořád jde o velmi slušné a v každém případě nadstandardní řemeslo. Problém mám ale se scénářem, který mi přijde tak nějak rutinní, nepřekvapující a řekněme nedotažený. Polanksi scénárista zkrátka nedosahuje úrovně Polanského coby režiséra. Na filmu je nejzajímavější profesionální výkon Harrisona Forda, který je v tomhle druhu thrilleru jako doma a hravě zvládá jak polohu usedlého seriózního měšťáka, tak i chlapa, který skáče po střechách domů a je ochoten riskovat tváří v tvář profesionálním zabijákům. A nesmím zapomenout na půvaby Emmanuelle Seigner, jakkoliv mám pocit, že právě interakce mezi Fordovou postavou a tou její jsou trochu nucené a Polanski chtěl prostě udělat radost své životní partnerce. Celkový dojem: 55 %. ()

kajas 

všechny recenze uživatele

Asi jedna z nejznámějších filmových antireklam na hlavní město Francie. Po zajímavém úvodu se ale dostaví opravdu hodně pomalé tempo vyprávění, hlavní hrdina se ve svém pátrání po manželce posouvá jen velmi drobnými krůčky a jeho společnice si nezískala moje sympatie. K tomuhle Fordovi se moc často vracet nebudu. ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

Buldog (mimochodom, fakt blbý názov) ma nikdy nebavil. Divák by ho mal rád už za sústredeného Harrisona Forda, atmosférický Paríž, nepríjemnú scénu na streche alebo za rafinovaný hitchcockovský prístup (McGuffin, hrdinom proti svojej vôli). Lenže to by sa v tom skvelý Roman Polański nesmel tak zamotávať. Z pôsobivej zápletky o mužovi, hľadajúcim vlastnú manželku, sa razom stáva ohratá (pseudo)napínavá báchorka. Priemerný triler. ()

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

Únos manželky se snaží vypátrat v ulicích Paříže americký lékař, který bohužel neumí ani slovo francouzsky. Postupuje podle nenápadných indicií na vlastní pěst, když mu policie nevychází v ničem vstříc. Poměrně slušný krimi thriller s průhlednou zápletkou, který však notně okořenil Harrison Ford a především krásná Emmanuelle Seigner. Rozhodně neurazí a ze starších dílek je to dozajista nadprůměr. 70% ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Výborná práce, na které mrzí jen to, že je chápána jen jako průměný thriller. Lahůdkově rozehráno, neústupně vedeno a jen trochu silnější schází k dokonalosti. Ford je v pozici chlapíka, jenž se v mžiku ocitl uprostřed absolutního pekla, perfektní, Polanski si ho náramně vychutnává i v momentech, kdy už je řetez neuvěřitelných událostí roztažen do hitchcockovského akčního thrilleru (viz ďábelská scéna na tanečním parketu, ve které jako by Ford řval "co se to ku_va děje, kde to jsem!"). Emanuelle Seigner deifnitivně řadím do žebříčku top sexbomb filmového plátna. ()

Galerie (68)

Zajímavosti (9)

  • Režisér Roman Polanski si ve filmu zahrál malou roli taxikáře, který doveze Dr. Walkera (Harrison Ford) z klubu a podá mu sirky. (Čulo)
  • Nebezpečné scény na pařížských střechách byly ve skutečnosti točeny ve studiu, kde byla v dekoraci postavena celá cesta útěku hlavních hrdinů. (sator)

Reklama

Reklama