Reklama

Reklama

Portrét dívky v plamenech

  • Francie Portrait de la jeune fille en feu (více)
Trailer 4

VOD (1)

Obsahy(1)

Bretaň, Francie, rok 1760. Talentovaná malířka Marianne dostane zadání odjet do panského domu na izolovaném ostrově a namalovat tam svatební portrét Héloise – mladé dívky z bohaté rodiny, která na přání své matky právě opustila klášter, aby se provdala do Milána. Héloise domluvenému manželství vzdoruje tím, že se odmítá nechat portrétovat, Marianne proto hraje roli najaté společnice a maluje svůj objekt po večerech zpaměti. Mezi oběma dívkami postupně roste vzájemná přitažlivost umocněná blížícím se koncem svobody. (Artcam Films)

(více)

Videa (3)

Trailer 4

Recenze (160)

Bubble74 

všechny recenze uživatele

Merci Céline Sciamma za tu vrchovatou porci ženství a rovnocennosti v dokonalé symbióze s uměním. Merci Claire Mathon za ty skvostné obrazy, nabité energickou souhrou světel a stínů a výrazným charismatem ústřední dvojice. Merci Noémie Merlant za ten uhrančivý pohled, který obsahuje pestrou paletu emocí a přitahuje jak magnet. Merci beaucoup za tento nejen esteticky přenádherný film. ()

Jenda 

všechny recenze uživatele

Dcera slavného malířského otce Marianne, připlouvá na ostrov malovat panskou dceru. Druhorozená Heloise se vrátila z kláštera a místo aby byla jeptiškou, má se vdát za Milánského velmože poté, co její starší sestra spáchala sebevraždu. Marianne má za úkol ji potají namalovat, aby mohl být obraz poslán budoucímu manželovi. Marianne je moderní nezávislá žena, což je ukázáno již v úvodní scéně, kdy na loďce připlouvá na ostrov, a neváhá si do moře skočit pro krabici s náčiním, která z loďky vypadla. Sciamma Heloise představuje od samého začátku divákovi a Marianne po kouscích - nejdříve prostřednictvím rozhovoru se služkou, později, při vycházkách obou žen po pobřeží. Po celý film pečlivě budovaný vztah mezi oběma ženami vrcholí milostným vzplanutím, přičemž jak Marianne, tak Heloise musí být jasné, že nikam nepovede. Pečlivou práci na vztahu obou žen pak u diváka film sklidí zejména emocionálně v posledních několika minutách. [Rakkautta&Anarkiaa 2019] ()

Reklama

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

[3,5*]     Príjemne pomaly plynúca dráma zaradená v zozname 1001 filmov, ktoré musíte vidieť, než umriete, pri ktorej som sa kochal nádherným obrazom. Výborne stvárnená je aj tá jemná psychológia, keď duševné rozpoloženie hrdiniek je zobrazené len jemnými odtieňmi ich výrazov tvárí. Z dramatického hľadiska trochu zamrzí prílišná doslovnosť vývoja romantického vzťahu, ale zase na druhej strane to poteší oko diváka, hlavne toho mužského. Celkový dojem trochu znižujú iba priemerné herečky v dvoch hlavných rolách (Adèle Haenel a Noémie Merlant). Viem si predstaviť, že v prípade špičkového obsadenia by som išiel s hodnotením vyššie (ako som to spravil v prípade filmu Lady Macbeth, kde skvelá Florence Pugh hrala podobnú rolu). ()

feeme 

všechny recenze uživatele

Potěší, když je mezi milenci/milenkami ve filmu uvěřitelná přitažlivost. Zároveň tedy tolik dlouhých pohledů, myslím, k tomu nezbytné nebylo. V určitou chvíli jsem si říkala, že to je o ničem, ale ono možná naopak, možná je to přesně tak podivný vakuum, který těžko zopakovat. Kráčející dáma s ohněm v šatech, to je tak výjimečné, že to smaže i ty zdlouhavé promlky. ()

vydumnica 

všechny recenze uživatele

Chcem predovšetkým pochváliť kameru a herecké výkony!!! Veľmi sa mi páčilo prostredie pri mori, skalné útesy, piesočnatá pláž, dodáva to filmu ten správny efekt. Farby, najmä krásna zelená farba šiat, praskajúci oheň v krbe, svetlo sviečok, maľovanie a celkovo interiér krásne vystihujú komornú atmosféru snímku. Portrait de la jeune fille en feu, zaujímavý názov mimochodom, je film o ženách, trošku feministický, je poznať, že bol točený v súčasnej dobe. Musím povedať, že film sa mi páčil viac, ako som čakala. Nie je len o vzťahu dvoch žien, ale aj o umení. Poukazuje na to, čo si v danom období žena mohla a nemohla dovoliť, čo musela urobiť, čo sa od nej očakávalo, či mala alebo nemala na výber. Mne osobne by sa v tej dobe páčilo žiť, aspoň myslím. Čo robili ľudia po večeroch, keď ešte nebola telka a všetky moderné výmoženosti? Tento film má na to odpoveď. Z filmov s LGBTQ tématikou sa mi zatiaľ asi tento páčil najviac, hoci keby bol ten maliar muž, dala by som možno aj plný počet, ale to by už bol úplne iný film. 100x lepšie ako Ammonite (2020). A inak, tá blondínka mi trochu pripomínala Billie Eilish. POZOR SPOILER: Záver filmu pekný a dojemný, neviem prečo, celý film som si myslela, že jedna z nich zomrie. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (10)

  • Režisérka filmu Céline Sciamma a představitelka titulní role Adèle Haenel udržovaly několik let vzájemný vztah, který byl veřejně znám. Rozešly se přátelsky těsně před natáčením snímku Portrét dívky v plamenech. (starydivak)
  • Výber 18. storočia a hlavnej ženskej postavy ako maliarky bol cielený, nakoľko podľa režisérky Céline Sciamma bolo v tom čase veľa žien, ktoré sa venovali maľbe, ale boli utlačované do úzadia, často boli ich diela vystavované pod menom nejakého mužského maliara. (Sharleen)
  • Najprv sa natáčali scény v exteriéry vo francúzskom Bretónsku a ďalšie natáčanie prebiehalo v Château de La Chapelle-Gauthier, asi 50 km od Paríža. Vo filme bolo pri natáčaní všetko až na pár kusov doneseného nábytku pôvodné. (Sharleen)

Související novinky

PF 2020

PF 2020

31.12.2019

Tak Le Mans ’66 nakonec v celkovém hodnocení uživatelů ČSFD.cz porazil i oceňovaného Jokera. Není to zas až tak překvapivé, jedná se přeci jen o pozitivnější film, a to máme rádi. Což dokazuje i… (více)

Reklama

Reklama