Reklama

Reklama

Přineste mi hlavu Alfreda Garcii

  • Mexiko Tráiganme la cabeza de Alfredo García (více)
Trailer

Obsahy(1)

Nejvíce autobiografický film Sama Peckinpaha je zároveň nejbizarnějším z jeho čtrnácti snímků, což ovšem u géniů propadnuvších alkoholu nebývá nic neobvyklého. Ryze westernový příběh o muži najatém bohatým Mexičanem k úkonu pečlivě popsanému v názvu filmu se však neodehrává na úsvitu dvacátého století, nýbrž v jeho znepokojivě obskurním období let sedmdesátých, plném nemotivovaného násilí a otázek bez odpovědí. Benny, barman a pianista v jednom z mnoha mexických barů tam na konečné, ucítí šanci vysmeknout se ubíjející rutině neustále odrhovaného songu Guantanamera pro potěchu illinoiských turistů poté, co je mu nabídnuto deset tisíc dolarů za hlavu Ala Garcii, šviháka, který přivedl do jiného stavu dceru mexického latifundisty. Byť je Bennyho delirická odysea ve společnosti Mexičanky Elity a později i zmíněného torza skrz naskrz prosáklá krví a tequilou, nepostrádá ani jasnozřivé okamžiky ryzí romantiky či úlevnou ironii v tzv. kultovních hláškách. Oproti na hony vzdálené, precizně zkomponované Divoké bandě představuje Alfredo Garcia intenzivní kinematografickou zprávu o stavu duše a těla Sama Peckinpaha, muže ze západu a milovníka starých časů, snažícího se rozkoukat v nové době. Alfreda Garciu jsem natočil přesně tak, jak jsem chtěl. Dobrý, nebo špatný, ať se vám líbí, nebo ne, je to můj film. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (134)

genetique 

všechny recenze uživatele

Pútavosť deja je tak kolísavá, že mi skoro prišlo nevoľno. Totálne by som vyhodil vedľajšiu roli Elity, Bennyho milenky. Tak spomaľujúci a brzdiaci element, ktorý filmu škodil, som už dávno nevidel. Našťastie v poslednej necelej hodinke sa jej púť končí a film si u mňa začne naprávať reputáciu. Už to vyzerá aj na slabšie štyri hviezdy, no to by nemohol prísť koniec taký, aký bol. Áno, nie som za klasické, klišéovité hollywoodske konce, ale sem sa jednoducho hodil. 65%. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Zahráme sa na Červenáka - niekde kruto strihať, niekde naopak výrazne pridávať. A hlavne by si to zaslúžilo celé minimálne o 20 minút, možno aj polhodinu skrátiť. Chvíľami nuda, chvíľami super, prestrelka s Robertom Webberom a samopalom neskutočne štýlová. Iba nechápem, prečo mi nikdo nepovedal, že sa vlastne jedná o buddy westernovú gangsterku s Veľkým zlým Bennym a Malým bezhlavým Alom. ()

Reklama

corpsy 

všechny recenze uživatele

EL Spaňo porfavor? Niekedy neviem o čom takéto snímky sú. Občas zdržanlivé, občas priebojné, občas o ničom. Pán rejža sa tu krotí, nedáva pomyslieť na jeho minulé krváky, ale zase urguje niečo, čo v podstate v minulosti vo svojej tvorbe zanedbával. Dávam jasné tri, už len preto že sa Peckinpah odklonil od akcie, do letargie. ()

Paldini 

všechny recenze uživatele

Nedokážu dost dobře posoudit, jak působil film na diváka v roce 1974, ale z dnešního pohledu zas až tak násilný, jak by to mohlo ze zdejších komentářů vypadat, film není. Jediná scéna, která diváka překvapí, je scéna zpacifikování povětrné ženštiny jedním ze zabijáků. Co se děje týče, tak smekám klobouk. Perfektní story bez kladných hrdinů (hlavní hrdina např. nikdy neopomene okrást mrtvoly). Tvrďáci až za hrob. Škoda pár zbytečných scén (např. návštěva motorkářů). Být přestřelky trochu více wooovštější dám maximální hodnocení. ()

choze

všechny recenze uživatele

Opět se mi potvrdilo, že mě baví si o Peckinpahových filmech číst, ale ne na ně koukat. Připadají mi rozvleklé a nudné a tady je navíc prakticky veškerá akce soustředěná až do poslední třetiny, kdy hrdinovi hrábne, začne si povídat s mrtvou hlavou a prokillovávat se na vrchol pyramidy, aniž by se ale sám chtěl stát šéfem) a ty první dvě (expoziční a roadtripová) jsou o ničem. I když pobavila scéna, kde jeden z těch drsňáků v baru zničehonic sundá loktem prostitutku. ()

Galerie (121)

Zajímavosti (3)

  • Film bol uvedený v roku 1978 v knihe "Päťdesiat najhorších filmov všetkých čias" ("The Fifty Worst Films of All Time (and How They Got That Way)") od Harryho Medveda a Randy Dreyfussa. (Arsenal83)

Reklama

Reklama