Reklama

Reklama

Malá lež

  • Česko Rozlučka (festivalový název) (více)
Trailer 1

VOD (1)

Něžná komedie podle skutečné lži vypráví příběh Newyorčanky Billi a její svérázné čínské babičky Nai Nai. Rodina se rozhodne zatajit babičce pravdu o jejím zdravotním stavu. Jak to ale udělat, aby Nai Nai nebylo podezřelé, že jí z ničeho nic chtějí v Číně navštívit příbuzní z celého světa? Vystrojí se svatba! Co na tom, že mladý synovec svoji „snoubenku" sotva zná. Hosté se brzy sjíždějí. Billi svoji usměvavou babičku miluje, americké tradice jsou jí však již bližší než ty čínské a přetvářka pro ni není jednoduchá... Film plný humoru pramenícího z kulturních a generačních rozdílů se stal jedním z nejlépe hodnocených snímků roku a herečka a rapperka Awkwafina získala za přesvědčivé ztvárnění Billi Zlatý globus pro nejlepší herečku. (Aerofilms)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (59)

lamps 

všechny recenze uživatele

Hlavní hrdinka, bezvadně ztvárněná vycházející hvězdičkou Awkwafinou, je v podstatě režisérčiným charakterním a vzpomínkovým odrazem a lze skrze ni vnímat ústřední silnou emocionální tenzi, vznikající pronikáním dvojího přístupu k rodině a lidskému životu jako takovému - na jedné straně je starost o milovanou osobu a potřeba zachovat si upřímnost a rozloučit se, na straně druhé východní tradice, které rodinnou sounáležitost ještě zvýrazňují a upřímnost odstrkují ve prospěch milované osoby. Vyprávění nám přitom nepodstrkuje jednostranná východiska a netlačí nás do zřejmých interpretací, ale řadu motivů nechává spíše nenuceně rozvolněných a spoléhá se na samotnou sílu interakce. I díky typologicky dobře obsazeným hercům se divák v postavách bez problémů orientuje a dialogy si udržují atraktivitu jednak díky nepřetržitě přítomnému emocionálnímu dilematu, jednak zásluhou jemného humoru a vtipného poukazování na čínské tradice a tamního dogmatizovaného pohledu na Ameriku. A samozřejmě vše drží pohromadě hledisko hlavní hrdinky, které je globálně nejuniverzálnější a pochopitelné, ústící do nesmírně dojemné scény rozloučení. Film trvá střízlivých 90 minut a uteče poměrně rychle, neboť delší dialogové sekvence bývají pravidelně prokládány vtipnými konfrontacemi na úrovni vyprávění i stylu - nejde jen o střetávání východu a západu v rámci emocí a jednání postav (a mluvení, jako ve výborné scéně anglického rozhovoru s lékařem před nechápající babičkou), ale také o prolínání hollywoodských a asijských žánrových tradic. Jde o snímek nenápadně sestříhaný a pro mainstreamové publikum snadno stravitelný, ale nezapřou se v něm východní vlivy ve stylu dlouhých rozmluv u tradiční kuchyně či kompozičně extravagantní scény s výrazným hudebním doprovodem a inscenací v podobě obrazů či fotografií (úvodní scéna × focení na svatbě)... Komorní a ne stoprocentně divácký, ale velmi příjemný, přemýšlivý a chytře koncipovaný snímek na pomezí dvou různých postojů a tradic, který možná kdekomu příliš neřekne, ale divákovi ochotnému naslouchat a přijmout poselství ukryté mezi řádky nabídne vítané zpestření a podnět k přemýšlení. Lhát se sice nemá, ale v tomto stylu je libo malou lež podávat pravidelně. 80% ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Mohli bychom už začít používat zkratku FCP (Festival Crowd Pleaser) jako standardní označení filmového žánru? The Farewell je zručně natočený v rámci jednotlivých scén, které chytře doplňují důležité dialogy nějakým malým nedůležitým dalším plánem v jehož rámci probíhají (čínská masáž, hledání náušnice). Dohromady ale z něj strašně řve ta potřeba být kulturní přehlídkou o čínské společnosti pro západního diváka, která je ale příliš povrchní a spíš připomíná člověka, který zcela vážně považuje návštěvu čínské restaurace za multikulturní obohacení. Vždyť tam mají na sobě všichni ty dresy, na zdech visí obrazy s vodopády a z repráků zní ku-čeng. Já bych se radši podíval na ten film z pohledu té nebohé japonské nevěsty, kterou její tříměsíční umouněný kluk dotáhne někam do pevninské Číny s tím, že si ho tam musí nahned vzít, přičemž tam nikomu nerozumí ani slovo a každej jí tam má v píči, protože se to všechno děje jen pro umírající babičku, která jí nemůže být víc ukradená. Bummer. ()

Reklama

vydumnica 

všechny recenze uživatele

Pacilo sa mi to a dokonca viac nez som cakala... The Farewell je prikladom toho, ze v jednoduchosti je krasa. Velmi pekne su tu zobrazene rodinne vztahy, najma vnucka a babka, dcera a matka. Prekvapili ma take tri malickosti a to fakt, ze na pohreby sa bezne mozu najat profesionalne placuce osoby, aby nebolo prilis ticho...a ze nosia jedlo na hroby (nevedela som, ze aj Cina ma taky zvyk) a este, ze na svadbu sa obliekaju ako chcu, nic elegantne to nemusi byt...a ta Awkwafina vyzera na 20 a nie na 30! Babicka bola super!!! ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Je to milé a príjemné. Všetky dôvody prečo to hodnotím tromi hviezdičkami sú v zásade chybou mojich očakávaní. Čakal som väčší stret kultúr. Pokojne by som uvítal aj väčší emocionálny presah. Lulu Wang ale ide do civilnosti a emócie si uchováva každý člen veľkej rodiny akoby pre seba. Celé je to v náznakoch a v drobných detailoch, ktoré ale nemajú šancu preskočiť aj na diváka. Porovnávanie toho západného a východného tu tiež nemá primárne miesto, hoci každý takýto rozdiel a poznatok poteší. Awkwafina vo svojej úlohe dobrá ( až na ten jej hlas) a celé sa to nesie vo veľmi príjemnej atmosfére. Dokonca aj koniec je milo úsmevný. Klamstvo dokáže očividne naozaj pomôcť. ()

VasaX 

všechny recenze uživatele

Velmi pěkná sonda do čínské kultury která je mnohem více drama jak komedie. Drama s pár momenty k pousmání. Toť vše. Awkwafina nic moc, ale zbytek jede docela slušný herecký standard a tak se na to kouká docela dobře. Bohužel celý film nemá zase tak co říct, žádné opravdu silné momenty ani rafinované scény, co by se člověku vryly do hlavy. A tak i přes to, že vlastně není vůbec špatný, upadá do filmařské šedi pomalého zapomenutí. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (7)

  • Film si odbyl premiéru na Sundance festivalu, kde se tvůrci přesvědčili, že má snímek skutečný potenciál a bude úspěšný. (Azurose)
  • Snímek je inspirován na základě skutečných událostí z rodiny samotné režisérky. (Azurose)
  • Režisérka byla překvapená, jaké množství peněz bude muset zaplatit čínským hercům a dokonce musela herečku Shuzhen Zhao prosit, aby ztvárnila roli Nai Nai. (Azurose)

Reklama

Reklama