Reklama

Reklama

Scarlett Johansson alias Black Widow se po dekádě v Marvel Cinematic Universe konečně dočkala svého prvního sólového dobrodružství, které však bude úplně jiné, než jaké doposud poznala. Skupina velmi nebezpečných lidí odhalila její už téměř zapomenutou minulost, a proto se musí vydat na cestu napříč celým světem, zatímco je pronásledována Taskmasterem – neúprosným zabijákem, jehož jediný úkol je zničit Black Widow. (Falcon)

(více)

Videa (10)

Trailer 2

Recenze (754)

KarelR 

všechny recenze uživatele

Chápu, proč nešlo odolat zápletce Black Widow vs. Harvey Weinstein, zároveň však netuším, proč se z ní nevytřískalo zhruba stokrát víc. Rozjezd je skvělý (i to hraní na Bournea se docela povedlo), ve vězení to ale začne skřípat a už se to bohužel nikdy nespraví. Všechen ten digibordel je stejně zbytečný jako dialogy o rodině, nejvíc ale bolí vyplýtvání Taskmastera, místo něhož tu mohl být prakticky libovolný komiksový padouch v masce. Nakonec z toho i přesto vyleze jakž takž průměr s fajn Florence Pugh. Kdyby ale Black Widow tuhle sólovku nedostala, vlastně by mě to zase tolik nemrzelo. (6/10) ()

somnar 

všechny recenze uživatele

Rodinu líp pořešili Strážci Galaxie, zabijácké komploty druhý Kapitán Amerika a ten padající helicarrier už taky někde byl, ne? Nová je snad jen ta popíková emancipační message o znovuzískání vlastních těl, která by ještě před pěti lety byla big deal, dneska už je ale prostě příliš průhledná. Herečky a herci ale moc fajn, úplně jiná liga než třeba košťata ve Falcon and the Winter Soldier. ()

Reklama

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

"I've lived a lot of lives. But I'm done running from my past." ______ Rozlučka s Natašou aka Black Widow je v kvaziesenci klasický špionážní blockbuster alá 'Mission Impossible' po evropsku - přičemž zároveň jaksi schizofrenicky osciluje s velice klišovitým rodinným melodramatem. Čímž nechci licoměrně tvrdit, že je 'Black Widow' vyloženě špatná - ale v rámci komiksový tradice je neuvěřitelně patetická, veskrze neuvěřitelně průměrná a hoooodně konvenční, a nechtěně tak působí jako rádoby marvelovka do počtu.... Samozřejmě, femme fatale a vlhký sen všech geeků Scarlett Johansson v titulní roli Nataši Romanov - jejíž osud byl v 'Endgame' definitivně zpečetěn - tentokrát čelí konfrontaci své temné minulosti, a jako vždy je ve svém nejpopulárnějším alter-egu bezpochyby naprosto skvělá - a herecky ji zdatně sekundují takový ikony jako David Harbour jakožto Rudý strážce, Rachel Weisz, anebo Florence Pugh, která samotnou Scarlett v mnohém konkurenčně zastiňuje - ale to je tak bohužel všechno.... Nicméně ač se 'Black Widow' může holedbat dobrodružnou náturou střihu 'Mission Impossible' - divák totiž navštíví Maroko, Norsko, Sibiř či Budapešť - vysoký rozpočet může z plátna čišet jak moc chce, jenže výraznější superlativa z chechtáků a bídně generický akce vyždímat nejde. Navíc krom toho, že se jedná o sólovku - nebo chcete-li intermezzo mezi 'Civil War' a 'Infinity War' - nemá snímek jakoukoliv signifikantní symboliku či implementaci v celý Marvelovský univerzalistický mozaice - vyjma toho, že jde o pomyslný epitaf ženské členky Avengers. A radši ani nemluvě o relativně solidně rozehraný antagonistický backstory záporáka Taskmastera, která prakticky nemá sebemenší rozuzlení či katarzi.... Celkově vzato: čím chce vlastně 'Black Widow' ve skutečnosti být, a jaký poselství chce vůbec předat? Jestliže se vezme v potaz režie pod taktovkou Cate Shortland a premisa příběhu, jde o parafrázi na mužský šovinismus, anebo se přímo jedná o kritiku mužskýho machismu? Nebo jde o promarněný pokus, jak stylově odstartovat novou etapu marveláckýho universa? Anebo že by šlo o další z mnoha patologicky rutinních pompézních velkofilmů, který má uspokojit apetit primárně konzumní majority publika? Doopravdy totiž nemám šajna, ačkoliv ona poslední zmíněná alternativa k tomu má nejblíž.... Slibný potenciál koncipovat 'Black Widow' jako komorní thriller byl totiž spláchnutej do hajzlu v absurdně megalomanským finále, který absolutně nekoresponduje s celkovou koncepcí snímku - jelikož způsob jakým tvůrci nakládají s narativem zdá se mi poněkud nešťastným. Na závěr lze tak jedině pochválit atraktivní teaser na seriál 'Hawkeye'. Odpočívej v pokoji Natálko 🖤.... // VERDIKT: černý vdovy sobě //🕷️ ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Když se poprvé Natasha objevila v Iron Manovi 2, byla její postava doslova zjevením a volalo se po sólovce, jenže Kevin Feige měl jiné plány. Černá vdova se zjevovala v sólovkách druhých a samozřejmě týmovkách. V roce 2021 nastalo sucho a než se Avengers posunou někam dál na své další misi, Feige projistotu ještě jednou zkontroluje šuplíky a hle. Diváci si přejí Černou vdovu, je potřeba narychlo spíchnout nějaký origin o jejím původu a k tomu samozřejmě ještě povolat nějakou začínající ideálně režisérku. Výsledek asi všichni dokážeme zhodnotit, tak že nás to sice úplně nenasralo, ale skvělý film vypadá úplně jinak. Kdyby tahle Černá vdova nevznikla, asi by se vůbec nic nestalo. Myslím že v roce 2021 si tento origin už nepřál vyloženě snad nikdo. Určitě jedna z úplně nejslabších (možná i nejslabší) Marvelovek, která plní funkci absolutní záplaty, před tím důležitějším. 55% ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

BLACK WIDOW - blockbuster, který oficiálně započíná čtvrtou fázi marvelovek, přestože jde o midquel odehrávající se mezi CIVIL WAR a INFINITY WAR, obsahující leda potitulkovou scénu náležící svým zasazením do post-ENDGAME období do čtvrté fáze (!) - má fakt příznačného záporáka/příznačnou záporačku. Ne v tom slova smyslu, že odhalení identity představuje stejně jako v případě IRON MANA 3 zklamání pro komiksové nerd(k)y a že jde o další nedostatečně prokreslenou a až zpětně motivovanou antagonistku (ups, jako že to fakt není předvídatelné, vůbec ne, opravdu), která funguje u marvelovky asi po víc než dvacáté pouze k prokreslení titulní protagonistky. V tom slova smyslu, že Taskmaskerka si pamatuje vše, co vidí, a pak to napodobuje._____ Choreografie v atrakčních scénách konkrétními pohyby upomíná na konkrétní superhrdiny (Hawkey, Captain America, Black Panther...) a film jako špionážní/agentský thriller o (dys)funkční rodině zase na jiné špionážní/agentské thrillery a snímky se superhrdiny o (dys)funkční rodině. Zmíněný pastišácký přístup může saturovat cinefil(k)y, jimž stačí opravdu málo. Například to, že sekvence způsobem nasnímání i výchozí narativní situací začne jako AGENT BEZ MINULOSTI, aby následovala do domovního souboje s užitím dostupných rekvizit jako z BOURNOVA MÝTU a vyústila do akce na střeše variující BOURNEOVO ULTIMÁTUM, nebo že se postava dívá na MOONRAKERA a poslední akt parafrázuje jeho finále (a přitom se snaží přechytračit publikum jako z MISSION: IMPOSSIBLE a dohrát tu osobní/profesní linii jako z bourneovek, zatímco přepíná hlediska a řeší rodinné trable jako ÚŽASŇÁKOVI)._____ Jistě, můžete si jako Pavlovův pes pokaždé poslintat stopky z toho, že rozpoznáte odkazované, jenže to i valná většina ostatních, a můžete se poplácat po zádech za svůj feminismus při ocenění filmu s (ne)superhrdinkami a režírovaném ženou, než zase v afektu nebudete respektovat konsent a budete plácat ženy. Kdokoliv jiný ale bude mít řadu problémů s tímto Frankensteinovým monstrem. Frankensteinovým monstrem, které dost neorganicky spojuje řadu nekompatibilních poetik (blíže skutečnosti ukotvené agentské psychologické drama, sebeuvědomělý a dějiny komiksového žánru komentující animák plus nadsazené nulanulasedmičkové dovádění). Frankensteinovým monstrem, které přímo - třeba v úvodních titulcích - i nepřímo - třeba weinsteinovským arcipadouchem - referuje ke skutečným osobám a reálným geopolitickým problémům, ale z těchto pro jistotu dělá vtip pro co nejširší divácký zásah. (Je víc nevtipný a ofenzivně blbý humor na téma hysterektomie, nebo přístup k ruskoamerickým vztahům a problematičnosti jednání a ideologie obou mocností?) Frankensteinovým monstrem, u kterého uvěříte, že první verze scénáře vznikla za dřív než dva týdny (a už neuvěříte jejímu precizování přepisováním), když se postavy a jejich jednání někdy mění ze scény na scénu, aniž by to měl být jakože překvapivý "zvrat", a některé scény a dění na sebe ani moc nenavazuje (například zdvojený epilog řešící visící příčinu z úvodu). Frankensteinovým monstrem, jehož hlavní stvůrce - Kevin Feige - se při pietě Richardu Donnerovi může zaklínat Donnerovým heslem "versimilitude", ale Black Widow si s ním leda vytírá zadek. Velký zadek. Při superhrdinském přistání. Komentovaném, protože se necílí jenom na naivní publikum. A bez krve či čehokoliv rozrušujícího, protože feigovský kulišák a disneyovský Myšák myslí na rodiny... a nebo spíš na jejich peníze. Být žena, vyrvu si uterus a umlátím s ním lidi zodpovědné za podobné filmy - a lidi kladně hodnotící podobná díla. Já ale žena nejsem, a tak dám přednost lepším monologům agentčiny vagíny, které vznikly v posledních letech (např. svým pojetím atrakcí více vtahující ATOMIC BLONDE, tematicky komplexnější a pro 15+ určenou RUDOU VOLAVKOU či svou strukturou, změnami hledisek a dávkováním informací sofistikovanější ANNOU). () (méně) (více)

Galerie (78)

Zajímavosti (68)

  • Herečka Scarlett Johansson zažalovala společnost Walt Disney kvůli tomu, že firma streamovala film Black Widow v době, kdy se měl promítat pouze v kinech. Představitelka hlavní role tvrdila, že společnost porušila podmínky smlouvy a připravila ji o potenciální výdělek. Mediální gigant se nakonec s herečkou domluvil na mimosoudním vyrovnání. Konkrétní částka, kterou herečce vyplatil, nebyla zveřejněna. (Jaroslaf)
  • Ve filmu vidíme Alexeje Šostakova (David Harbour), který vystupoval pod jménem Red Guardian, sovětský ekvivalent Kapitána Ameriky. Ten debutoval roku 1967 v komiksu „The Avengers #43“ od Roy Thomas a John Buscema. Těchto Rudých strážců byla v komiksové historii celá řada a až na vyjímky (Tania Belinsky byla mutant) se jednalo o lidi bez super-schopností, ale výborně vycvičené od KGB. Vždy se jednalo o skvělé atlety na olympijské úrovni, piloty a znali bojová umění. Podobně jako u Kapitána Ameriky všichni používali štít, ale měli i zbraně. Alexej a Tania používali hurlingovou zbraň, disk s přezkou na opasek, který se při vržení vracel zpět kvůli magnetismu. Čtvrtý Red Guardian, Josef Petkus, používal meč a šestý v pořadí, Anton, zase využíval kybernetickou technologii, která zvyšovala fyzickou sílu. Nejnovější Red Guardian (sedmý), Nikolaj Krylenko, měl technologii, která ho chránila před elektromagnetickou a kinetickou energii a zároveň tyto síly mohl vést přes svůj štít z vibrania. Mezi další strážce patří Aleksey Lebedev, který byl představen až v roce 1991 v „Namor, The Sub-Mariner Annual #1“, ale v Marvel Universe byl úplně první (původní) Red Guardian. Pátým byl Krassno Granitsky, jehož jméno si Ed Brubaker výpůjčil z Bondovky „From Russia, with Love“ od Ian Fleming. (3T)

Související novinky

Ředitelé Disneyho jsou malicherní egoisté

Ředitelé Disneyho jsou malicherní egoisté

12.09.2023

Ředitelé největších hollywoodských studií jako Disney mívají spíš status seriózních, velice inteligentních a logikou byznysu vedených lidí. Nový report televize CNBC ale tento pohled v případě Boba… (více)

Našla hraná verze Na vlásku Lociku?

Našla hraná verze Na vlásku Lociku?

13.08.2023

Studio Disney s hranými remaky svých ikonických pohádek v posledních letech nijak nezpomaluje, a kromě již oznámené Moany, Bambiho nebo Lilo & Stitche nás v budoucnu čeká také muzikál Na vlásku.… (více)

Marvel oznámil Multiverse ságu

Marvel oznámil Multiverse ságu

24.07.2022

7. listopadu 2025, tohle datum si zapište do kalendáře, než se ještě třikrát změní, protože v tento den vstoupí do kin závěrečný snímek nejen šesté fáze MCU, ale taky čerstvě oznámené (a už nějakou… (více)

Čína pokračuje v bojkotu marvelovek

Čína pokračuje v bojkotu marvelovek

01.05.2022

Naděje na čínskou premiéru Doctora Strange v mnohovesmíru šílenství jsou zřejmě mrtvé, tamější autority totiž po kontrole filmu došly k názoru, že snímek neodpovídá té správné socialistické vizi… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno