Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jedna noc a jeden dokonale připravený zločin. Julien Tavernier, bývalý důstojník cizinecké legie, využívá své zkušenosti v práci pro firmu, jejíž činnost je úzce spjata s politickými zájmy a surovinami. Je milencem manželky šéfa společnosti, se kterou se dohodnou, že jejího muže zavraždí. Zločin je dokonale připraven a vše vychází podle plánu, ale stačí jediná maličkost aby...
Film Výtah na popraviště režiséra Louise Malla přináší divákům jedinečný filmový zážitek. Vypráví obrazem, atmosférou, hudbou a hereckou tváří tak, jak to dokáže jen málokterý film. V černobílém obraze klasika filmové kamery Henriho Decae prochází noční Paříží chladná Jeanne Moreauová za zvuků tesknivé hudby Milese Davise a připomíná nám, jakým čarovným způsobem dokáže film vyprávět. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (96)

Arach.No 

všechny recenze uživatele

Velmi milé překvapení. Francouzskou tvorbu sjem nikdyneměl nijak zvlášť v oblibě, ale tenhle film je opravdu příjemný. To hlavní je tu vynikající scénář, který se bohužel nepovedlo zfilmovat tak jak by si zasluhoval. I přes to se jedné o velmi pěkný kousek francouzského dramatu. Nemá daleko k Hitchcockovým lehce (opravdu velmi lehce) naprůměrným filmům. Jediné co mě rožčilovalo bylo neustále blikající světlo ve výtahu, které mě prostě dohánělo k šílenství. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Pověstné problémy s výtahy už jsou tak daleko, že stálo za to natočit kvůli tomu docela slušnou detektivku. Ovšem už nikomu nestálo za to promyslet si chování hlavních postav. Ještě něco. Prosím vás, pro jistotu si uložte toto telefoní číslo do svého mobilu: 26121 5761-2. Je to na firmu Nova - bene a provádí nonstop vyprošťování z výtahů. Vyhnete se tak situaci, která se stala hlavnímu hrdinovi v tomto filmu. ()

Reklama

Autogram 

všechny recenze uživatele

Predchodca klaustrofobických thrillerov? Bohužiaľ výťah je jediná vetva príbehu, ktorá normálne funguje. Mladá zlodejská dvojica sa správa debilne a o vnútorných monológoch zamilovanej milenky vraha ani nehovorím. Ako krimi to nakoniec celkom zafunguje, samozrejme v rámci vtedajšieho roku vzniku filmu. ()

czejny 

všechny recenze uživatele

Stejně jako někomu dělá problém, být zavřen dlouhou dobu v uzavřeném prostoru (např. ve výtahu), mě dělalo problém si užít tento film. Vše, co se na plátně objevilo, působilo velmi nereálně a zmateně. Postavy jsou ztělesněním flegmatismu naší mysli. I když dělají něco napínavého, dojemného, atd. vůbec se ve mně nepohla ani jedna částečka nějakého soucítění, dojmu...prostě chladný jak kámen. Děj byl chvíli zajímavý, ale postupně se to zajímavé ztratilo kdesi ve výtahové šachtě. Název "Výtah na popraviště" shrnuje celý film. Takže ti, co mají klaustrofobii...do výtahu nevstupovat. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Některé věci zde malinko divné jsou. Mladá dívka nadšeně obdivuje Taverniera, ale vzápětí jí nedělá problém mu ukrást auto. Její kluk se poněkud nevěrohodně promění z frajírka na úplného slabocha. Ale tyto věci se dají tolerovat. Scénář totiž má hlavu a patu. Je docela dobře promýšlený a v závěru všechny tři dějové linie zapadnou do jednoho celku. Užíval jsem si hlavně žánr Film-Noir, který mě začíná fascinovat. Atmosféra ,,černého filmu´´ z Paříže se slavným improvizovaným trumpetovým sólem a do roku 2017 nikdy nevysílaným úžasným dabingem od ČST je skvělá. Třešničkou na tomto ,,černém dortu´´ je určitě Lino Ventura v menší roli komisaře. Pokud jste milovníci starého francouzského Noiru, vřele vám Výtah na popraviště doporučuji. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (37)

  • V závere sa obe dejové línie spoja, predtým je podobný priestor venovaný obom líniám. Dejová linka Florence a Juliena je statická – Florence sa prechádza nočným mestom, stále akoby čakajúca na Juliena, ktorý v snahe zahladiť stopy sa zasekol vo výťahu. Zaseknutá akcia v tejto línii je substituovaná dejom s mladými predstaviteľmi, ktorí sú charakterizovaní dynamicky – krádež auta a následný únik z mesta, zrážka s Nemcami, útek z motela, vražda a nakoniec nevydarený pokus o samovraždu na štýl Rómea a Júlie. (Biopler)
  • Vzťahy medzi postavami sú zrejmé v momente, keď predavač áut v kaviarni osloví Florence ako pani Caralovú, lebo vzťah Juliena a Florence je postavený len na základe telefonátu a tieto postavy sa na plátne vôbec nestretnú. Zmienená scéna posilňuje umiestnenie rozhovoru milencov na samotný začiatok rozprávania, taktiež aj dlhý detail, keď sa z tmy postupne vykreslí tvár Florence. Podobným detailom, no v opačnom garde, sa končí film, Florenceina tvár sa rozplynie v tme. V oboch prípadoch sa tak deje počas rozhovoru s neprítomným Julienom. (Biopler)
  • Téma soundtracku nebylo předem připravené, Miles Davis jej vytvořil pár chvil před nahráváním v hotelovém pokoji, když mu byla vysvětlena zápletka filmu. Kvintet pak improvizoval u promítání příslušných filmových sekvencí. (vangobseck)

Reklama

Reklama