Režie:
Greta GerwigScénář:
Greta GerwigKamera:
Yorick Le SauxHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Saoirse Ronan, Emma Watson, Florence Pugh, Eliza Scanlen, Laura Dern, Timothée Chalamet, Tracy Letts, Bob Odenkirk, James Norton, Louis Garrel (více)Obsahy(1)
Autorka a režisérka Greta Gerwigová (Lady Bird) vytvořila Malé ženy, které čerpají z klasického románu a díla Louisy May Alcottové, a zároveň se v autorčině alter egu Jo Marchové odráží její fiktivní život. V podání Gerwigové se oblíbený příběh sester Marchových – čtyř mladých žen, z nichž každá je odhodlaná prožít život podle svého – stává nadčasovým a velice aktuálním. (Falcon)
(více)Videa (1)
Recenze (363)
Nadhera. Ma to obrovske srdce, nasadenie a ta story je casom overena. Herecky aj herci bez vynimky super a aj ked prehadzana chronologia je obcas bez zrozumitelneho kluca, tak vo finale to funguje uplne dokonale. Krasne som sa zabavil aj poplakal a rozmyslam, ci to nie je najlepsi zensky film od Piana. 9/10 ()
Za mě rozhodně kvalitnější film (a i lepší adaptace) než verze s Winonou Ryder z devadesátých let. Greta Gerwig je osobitá filmařka, která se do filmu nebála vložit hodně vlastní invence. Určitě to prospělo jak emocionálním momentům (ztráta blízké osoby, boj s chudobou...), tak ženskému pojetí samotného příběhu. Jo Marchová je nezávislá a soběstačná dívka/žena, ale ještě v žádné verzi jsme ji neviděli tak silně zápasit s nejistotou a osamělostí, které jí to přináší. Její vztah s postavou Laurieho je i díky kamarádství Saorsi Ronan a Timothého Chalameta krásně přirozený (a logicky i uvěřitelně přátelství - tu romantiku jsem jim tolik nevěřila). Kde film získává velké plusové body, to je dějová linka s Amy Marchovou. Florence Pugh úžasně zvládla její polohu jak jako mladinké rozmazlené puberťačky, tak dospělé pragmatické ženy, která si nebojí jít za svým a neztrácí přitom ženskou citlivost. Její monolog o manželství směřovaný k Lauriemu je jedním z vrcholů filmu. 80 % ()
Abych řekl pravdu pravdoucí, musel jsem se do zhlédnutí trochu přemluvit. Nemůžu totiž úplně říct, že bych byl vyloženým fandou romantických dramat z tohoto období. Nicméně během první třetiny mě velice překvapilo, jak rychle mě film začal bavit. Jedna z nejhezčích věcí na celém snímku je zejména to, jak neskutečně příjemně a hřejivě některé scény působí. Jde především o pasáže, ve kterých mezi sebou mají interakce všechny čtyři sestry, které byly fakt výborně obsazené. Saoirse Ronan jednoho dne udělá hereckou díru do světa, tím jsem si jistý. Každá z nich má svou vlastní zajímavou dějovou linku, se kterou se dobře pracuje jak v přítomnosti, tak i ve vzpomínkových pasážích, kdy to byly ještě holčiny. Jen škoda, že Beth se nedostalo takové pozornosti jako zbytku sester. A která byla nejlepší? Amy. Hlavně teda kvůli výborné Florence Pugh, která odváděla dobrou práci už ve Slunovratu. Umět hrát nejdříve uvěřitelně infantilní a následně důstojně vážnou postavu určitě není žádná sranda. Gerwingová očividně umí psát, její scénář si udržuje po většinu doby konzistentnost, která se prokazuje v dobrém propojování jednotlivých linek všech sester do sebe, aniž by to působilo vnuceně nebo nevěrohodně. Možná to skákání z minulosti do přítomnosti mohlo být zvládnuté trochu lépe, ale na druhou stranu to tvůrci chytře odlišovali například barvami - když se to odehrávalo v minulosti, film byl barevnější. Když zas v přítomnosti, působil víc studeněji a se ztlumenými barvami, celkově znázorňující konec dětství. Celkově ale moc příjemná a hezká adaptace. A ten konec je doják! Průměrné 4* ()
Největší devizou filmu je výborný casting mladých, talentovaných hereček, které ještě nestojí tolik co Scarlett Johansson, ale v teamovce umí dosáhnout minimálně stejné girl-power. A Laura Dern s Meryl je hezky generačně doplňují. Doslova potěšení všechny ty holky sledovat, jak si užívají své postavy a milovanou “holčičí” látku. Jak jsou rády, že toho mohou být součástí. Předpokládám, že je to taky zásluhou Grety Gerwig, která herce miluje a pro tohle citové vyprávění má talent. Bál jsem se toho, a o to více mě to pohladilo. Čirá filmová romantika s otevřeným srdcem. Chronologické skákání v příběhu místy zmatečné, ale na emocionální prožitek vlyv nemělo. Vedlejší herec Tracy Letts má za sebou super rok, postavou knižního vydavatele tady dovětkuje zářivou roli Henryho Forda II. v Le Mans ‘66. ()
Mnohonásobně zajímavější než příběhy jako Pýcha a předsudek a jemu podobné. Sama jsem byla překvapená, jak moc si mě film získal. Částečně je to nepochybně příběhem samotným, který udává předloha, včetně různorodých a krásně prokreslených charakterů (žádná ze sester není stejná, každá má něco svého), a částečně je to filmovým zpracováním, které mi přišlo neotřelé a velmi mi padlo do noty. Zpočátku mě sice trochu mátlo, jak se ve filmu prolínala minulost a budoucnost, ale rychle jsem si přivykla a nakonec musím říct, že byla rozhodně dobrá volba nevyprávět příběh běžným chronologickým způsobem. Mělo to své kouzlo a stejně tak závěr, který se dá chápat dvojznačně i jednoznačně, byl dobře zvládnutý. V neposlední řadě si mě pak získaly herecké výkony v čele se Saoirse Ronan, kterou jsem nikdy až tak nemusela, ale tady mě vysloveně nadchnula. Obsazení bylo celkově dobře vybrané a snad i proto herecké výkony působily velmi přirozeně a maximálně uvěřitelně. K tomuto filmu se ráda opakovaně vrátím. ~(4,5★)~ ()
Galerie (151)
Zajímavosti (25)
- Proslov Amy (Florence Pugh) o manželství směřovaný k Lauriemu (Timothée Chalamet) původně nebyl ve scénáři. Po rozpravě s režisérkou Gretou Gerwig ho navrhla Meryl Streep s odůvodnění, že je třeba do filmu vložit moment, který by současným divákům umožnil pochopit bezmoc žen tehdejší doby – nejenže nemohly volit nebo měly značně omezené možnosti, jak si samy vydělávat peníze, ale kvůli manželství by také přišly o svůj majetek a děti. (oli009)
- Se šesti nominacemi na Oscara se jedná o nejúspěšnější adaptaci Malých žen. Verze z roku 1933, 1949 a 1994 obdržely dohromady osm nominací, z nichž dvě proměnily ve vítězství. (oli009)
- Každá ze sester měla ve svém šatníku jinou dominantní barvu – Meg (Emma Watson) dostala fialovou a zelenou, Jo (Saoirse Ronan) získala červenou a indigo (tmavě modrá), Beth (Eliza Scanlen) nosila růžovou a hnědou a Amy (Florence Pugh) oblékala světle modrou. Oblečení jejich matky Marmie (Laura Dern) nejčastěji kombinuje všechny tyto barvy. (oli009)
Reklama