Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vesnické drama ze současnosti. Starší syn sedláka Marunáče umírá na následky pracovního úrazu. Jeho žena a mladší bratr se do sebe zamilují a snaží se vymanit z područí despotického otce… (oficiální text distributora)

Recenze (25)

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Jednu hvezdu navic pridavam pro Evu Kubesovou, ktere to tady opravdu moc sluselo, a ktera byla vyborna. Jinak jde o dalsi z cernobilych dramat ve stylu sedlak vs kolchoz (druzstvo). Pod touto ustredni linii se pak vine druha, kde Kubesova odolava svodum mladeho a zdraveho bratra sveho nemocneho manzela. Manzel Bek upoutany na luzko po uraze, v zaveru pak temer frankensteinovsky... Zajimavej film s hezkym zaverem. ()

farmnf 

všechny recenze uživatele

Je to skvěle zahrané. U Macha se bojím říct i zrežírované. Nemám ho rád! Tvůrci Mach a Procházka to plánovali takto. Ten mladý na motorce, ten komouš, ten co kupuje pračky, podplácí děti, jen aby ošukal ženu svého bratra. To je ten pravý mládežník. To je pokrokový socialista, ta naše budoucnost. Jenže vzdělaný divák si navzdory bere něco jiného. Ten Štěpánek , kulak plný tradic a víry v Boha. Ten konzervativní sedlák, není on vlastně hrdina určité venkovské mravnosti? Protože jeho mladší syn, spermií do půl hlavy to není! Jo na schůze? to jo. Hajzl, za kterého se otec stydí. Minul se záměr ! Ten divák blbej není, on spatřuje charakter toho starého kulaka. Inu takový důkaz pitomosti rejži Macha. Zajímavostí je, že ta krásná selka byla i scénaristka. ()

Reklama

topi 

všechny recenze uživatele

Jan Procházka v 50. létech psal věci na téma kolektivizace, kde komunismus oslavuje (příkladem budiž tento film s melodramatickou zápletkou, ten konec je teda strašnej), aby v 60. létech procitl a začal psát témata o kolektivizaci jakožto zlodějské lumpačině komunistů (Noc nevěsty). Hořká láska je jinak film vcelku slušně zahraný s fungující dobovou atmosférou a výbornou hudbou Ludvíka Podéště. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Tohle je těžký. Dva mladí manželé táhnou grunt a on se těžce zraní, je nepohyblivý, Na usedlost přejede jeho bratr, aby přiložil ruce k dílu a rodina neumřela hlady. Manžel zatím leží v pokoji v sádrovém krunýři a srůstá. Mezi manželkou a jejím švagrem se zatím vyvíjí vztah, neboť on je pozorný a vidí za životem nejen dřinu, ale i nějaké ty požitky. Koupí pračku, sem tam dárek. To manželka z dřívějška nezná, byla dobrá akorát na práci. Téma je to dobré a mohl by to být dobrý film. Je zaděláno na psychologické drama. Jenže je to takové nijaké, schematické, bez šťávy. Nakonec z toho vyleze jen klasický "vesnický román" narůžovělý až hanba. 55% ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Ideologické, ovšem celkově velmi silné drámo, které se rozhodně nevyvíjí tak jednoduše, jak ho zde popsal distributor (v tomto případě nám jednoduše lže). Silné dramatické cítění scénáristy Jana Procházky, je jednou ze záruk skvělé podívané. Stejně tak precizní režie Josefa Macha, nabízející výborné záběry, dokonale podporující jakoukoli atmosféru - Bekovo pokus o zmrtvýchvstání je skoro hororová záležitost. V nadprůměru drží film i Ludvík Podéšť svou hudbou. Snímek nám jasně ukazuje nejen ty "zlé", majetkuchtivé pánbíčkáře a "hodné" o vše se dělící jezeďáky, ale také velmi slušnou psychologii dvou postav a jejich zakázané lásky. (Challenge Tour 2015) ()

Galerie (6)

Zajímavosti (3)

  • Záběry pohřebního průvodu jsou točeny na dominantní gotické stavbě farního kostela svatých apoštolů Filipa a Jakuba na Všeňi. Komparzisté účastnící se pohřbu Václava (Josef Bek), manžela hlavní hrdinky Hedviky (Eva Kubešová), stojící okolo procházející rodiny pozůstalých, dostali od štábu vyplaceno 50 kčs na ruku. (Zetwenka)
  • V době svého vzniku měl tento film na Barrandově přezdívku Kulak v gipsu. (raininface)
  • Natáčení několika scén probíhalo v lokacích obcí Všeň a Žďár. V záběru je i rybník Žabakor a další momentky z krajiny Českého ráje. Ve scéně, kdy přichází Jakub (Jan Sedliský) po silnici, je záběr ze staré silnice spojující Žďár a Všeň. (Zetwenka)

Reklama

Reklama