Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Miliardář předstírá vlastní smrt. Naverbuje mezinárodní tým agentů, který se vydá na odvážnou a krvelačnou misi s cílem odstranit brutálního diktátora. (Netflix)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (578)

Le_Chuck 

všechny recenze uživatele

Amerika. Autá, zbrane, ženy a to celé "kočíruje" R-kový Bay utrhnutý z reťaze ešte z čias Transformerov. Nemá to jediný statický obraz, nemá to jediný záber dlhší ako 3 sekundy, čo v praxi znamená, že tam schová kopec nedostatkov, ale môže to tlačiť over the top. A to sa aj deje. Od prvej sekundy. Totálny Bayhem. 90% ()

Visáč 

všechny recenze uživatele

Úvodná 20-minútovka z Florencie je nabušené bayovské žraso jak sa patrí. To, čo nasleduje potom, je zmes adrenalínovej akcie á la Mission Impossible, CGI výbuchov, extrémneho parkúru, efektných headshotov, pochybnej politickej agendy a scenáristickej mizérie. Humor moc nefunguje a postavy (včetne zaporáka) nie sú veľmi zaujímavé. Ale jo, obrázky sú to pekné... Keď si však budem chcieť pripomenúť jaký vie byť Bay pašák, dám si radšej znova Pain and Gain. ()

Reklama

Claw 

všechny recenze uživatele

"Bayovina" jako vyšitá, ale to neznamená (alespoň pro mě), že je to špatné, nebo naopak supr-dobré. Prostě "Bayovina" plná akce, hlášek, rychlého sledu událostí atd. Překvapivě je to i docela dost drsné, spousta "headshotů", hlavy se rozprskávají jak kubánské pomeranče na stávce za jemnější toaletní papír. Automobilové naháněčky, pak je tam komplexní záchranná akce hodného politika atd. Postavy jsou v pohodě, sympatické, Ryan klasicky deadpoolovsky hláškuje (ale netlačí na pilu)... a je to spíš, jako kdybyste sledovali dvouhodinovou reklamu nebo demo na videohru. Což pro někoho je špatně (chápu), pro někoho dobře (taky chápu). Já si to v pohodě užil, ale po týdnu vlastně už ani nevím, o čem to bylo... /75%/ ()

RedAK 

všechny recenze uživatele

Bay překopanej pikem si po letech hrábl do režijního rozkroku a vycákal nám do Netflixu hustej cool eRkovej akčňák jak za starejch Mizernejch dob. Bohužel se domnívám, že se Michael nepřiznaně inspiroval u nás v Židenicích, kde už podobná mordparta mimosystémových špiónů působí. Jednička – Ištván „Sadista“ Evženovič – tajemnej osmadvacetiletej špekoun, kterýho VZP, sociálka i berňák dávno vyškrtli z evidence. Jezdí načerno šalinama a exekučníma příkazama z pokut si odpaluje vaťany, co najde v popelníkách před buržoázníma hospodama. Rozhodl se mimo dohled státu trestat skutečný hajzly a svině; minulej týden zbil partu Turků dole u Vietnamců, protože neodpovídali jeho vlasteneckým představám o bílým heterosexuálním muži v produktivním věku a pak zbil i Vietnamce. Volí SPD a umí si připnout placku Ortelu na džínsy rekordně rychle. Dvojka – Věrka „Pinda“ Nováková – Je velitelkou židenický domobrany a viděla všechny Soukupovy pořady. Sní o tom, že ji jednou oplodní Tomio a zplodí spolu rasově čistýho středoevropskýho japonskýho spasitele. Umí ubalit dvacet cigaret pod pět minut. Trojka – Vašek „Taxikář“ Doubrava – Jako jedinej z party se živí legálně. Okrádá zbloudilý turisty na desetinou čárku na tachometru a chodí demonstrovat proti Uberu. V Brně přitom Uber není. Umí nazpaměť Hitlerovy manifesty a parádně to zvládá sluníčkářům natřít na facebooku. Nepoužívá při tom diakritiku, interpunkci ani pravopis, aby zmátl nepřítele. Čtyřka – Toník „Balda“ Degeš – způsobuje v Židenicích amatérský atentáty, aby obyvatele chránil před muslimskými nájezdníky. Před Kauflandem nechal pohozenej batoh, na což musela protiteroristická jednotka reagovat evakuováním parkoviště. Tonda trpí parkinsonem a batůžek s nákupem mu tam omylem upadl. Pětka - Jarka "Trikolóra" Klausová – sedmkrát rozvedená zastánkyně tradiční rodiny a noční můra židenických homosexuálů. Po nocích, mezi celoživotním okupováním pracáku a čtením Blesku, strká do schránek sugestivní letáky z Malování, že homosexualita je nemoc způsobována chemtrails. A konečně Šestka – Táňa „Genderman“ Dvořák – už třetí měsíc na protest nemenstruuje a nelegálními mengele praktikami donutila svého muže rodit. Společně vychovávají sympatického hermafrodita a nemohou se dohodnout, které ze stopadesáti pohlaví mu přidělí. Táňa je ramenatým členem zastupitelstva a hodlá v příštích pěti letech Židenice proměnit v útočiště bezpohlavní masy neidentifikovatelný želé hmoty. A takhle si tady my, naše underground šestka, bereme zákon do vlastních rukou. Mohl ses, Míšo, víš snažit, ale jinak mě to tuze bavilo. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Netflix pustil Michaela Baye z řetězu a dal mu (v rámci svých mantinelů) zdánlivou volnost se vším dobrým, ale i špatným, co z toho vyplývá. Takže tu máme film, který jako celek nedává moc smysl a postrádá koherentnost i kauzalitu. Jenže dost možná je to dané tím, že Bay prostě rozházel většinu rozpočtu na nejlepší akční sekvenci nejen své filmografie. Úvodní pasáž ve Florencii představuje formální i logistický majstrštyk, k němuž bychom co do topografické rozmáchlosti, pestrosti formálních prvků, množství inscenačních nápadů, narativních i prostorových trajektorií jednotlivých figur, ale také samotného rozplánování a rozzáběrování těžko hledali ekvivalent. Může se zdát, že se Bay zhlédl ve stylu pozdního tvůrčího období Tonyho Scotta, ale není to úplně pravda. Bay coby vyznavač povrchnosti nikdy nesklouzne k ryzímu experimentování se střídáním formátů a framerate. Přejímá pouze koncept kubistické koláže výjevů, která mu umožňuje dokonale mapovat určitý moment, ať už akce nebo stavu mysli a rozpoložení postav. Současně hází za hlavu dosavadní definici moneyshotu coby jednoho momentu, jímž celá sekvence kulminuje, a naopak řetězí desítky takových výjevů za sebe, lépe řečeno pro každý okamžik akce nachází nejdokonalejší zorné pole, které z něj udělá moneyshot. Vše je podřízeno maximálnímu wow efektu, nejen na úrovni celkové koláže, ale i jejích jednotlivých fragmentů. Bay inscenuje úchvatné logisticky náročné záběry s několika plány akce (což platí o velkých celcích i mnohých polodetailech) a s ohromně propracovaným zaplněním rámu pohybem a energií. Připomíná to estetiku Johna Woo na absolutním tvůrčím vrcholu (rozuměj "Hard Boiled"), jen místo přestřelek ve studiových interiérech hypertrofované do dravé honičky historickým centrem evropské metropole. ____ Příznačně zbytek filmu už nenabídne nic, co by se vyrovnalo této úvodní pasáži, naopak sestává především už jen ze statických dialogů a akčních scén zasazených na prostorově omezené lokality. Také přiznejme, že v mnoha aspektech "6 Underground" bolestivě ilustruje omezenost svého režiséra - ať už v zastřešující nabubřelé myšlence, že svět od zla spasí jen hejskovský miliardář, nebo neschopnosti vykreslit utrpení válečných uprchlíků jinak než trapným kýčem. Všichni mistři mají své limity a někteří ani nejsou úctyhodní lidé, ale to nesnižuje jejich bravuru v jejich oboru. "6 Underground" je nabubřelý projekt, a to nejen kvůli Bayovi, ale z velké části proto, že ho přesně takový Netflix chtěl, aby se s ním mohl okázale prsit. Navzdory dojmu o vlastní unikátnosti Netflix opakuje jen to, co už o pár desítek let dříve dělaly Cannon Films a dlouho před nimi hlavní béčková studia, když k sobě lákala osobité filmaře příslibem absolutní tvůrčí volnosti, aby si v Hollywoodu vydobyla respekt, zatímco paralelně krmila své distribuční platformy výplňovými brakovkami. Stejně jako u oněch předchůdců také u Netflixu v rámci oněch autorských projektů vznikne pár vrcholných děl, ale také dost nedonošených filmů, kterým by naopak zásah producenta a dramaturga tuze prospěl. "6 Underground" ale spíš nastoluje otázku, jestli je vskutku coby celek nepovedeným filmem, nebo naopak dokonalým produktem netflixových algoritmů. Kvůli svému epizodnímu vyprávění a častým rekapitulacím sice nefunguje dle klasických dramaturgických pouček, ale dokonale se hodí k rozkouskovanému sledování na mobilních zařízeních cestou do práce. Také je evidentní, že celý projekt má být startem vlastní bockbusterové série Netflixu. Po velkolepém výkopu doufejme, že k tomu přistoupí podobně jako kdysi Mission: Impossible a angažují na každý díl nového režiséra s osobitým rukopisem či přístupem k žánru. ____ Ať tak či onak, faktem zůstává, že tu Bay vystřihl svou audiovizuální masterclass a "6 Underground" se tak zapíše do historie žánru. Co na tom, že jen díky jedné sekvenci v jinak zapomenutelném filmu. Ostatně nebude v tomto ohledu zdaleka prvním; stačí si vzpomenout na "Bullitův případ" (lépe řečeno ať si někdo zkusí vzpomenout na cokoli jiného z toho filmu než ikonickou honičku). () (méně) (více)

Galerie (40)

Zajímavosti (18)

  • Letadla útočící na nemocnici v Turgistánu jsou F-16. (DerfelCadarn)
  • Během automobilové honičky v Itálii si auto hrdinů urazí obě zpětná zrcátka, která se pak v dalších záběrech postupně objevují zpět a chvílemi na autě nejsou. Totéž platí pro chvílemi poškrábaný lak na boku. (jujec)

Související novinky

Reboot Spy Kids našel hlavní hvězdy

Reboot Spy Kids našel hlavní hvězdy

27.06.2022

Po úspěchu snímku Můžeme být hrdinové režiséra Roberta Rodrigueze (Alita: Bojový Anděl, Spy Kids: Špioni v akci) se Netflix rozhodl prodloužit spolupráci se známým tvůrcem, a to rovnou do takové míry… (více)

Mission: Impossible 7 a 8 se znovu odkládají

Mission: Impossible 7 a 8 se znovu odkládají

21.01.2022

Skoro to začíná vypadat, že se pokračování ze série Mission: Impossible už nikdy nedočkáme. Po několika odkladech a přerušování produkce z důvodu pandemie totiž přichází další smutná zpráva. Studio… (více)

Seriál Bridgerton je největším hitem Netflixu

Seriál Bridgerton je největším hitem Netflixu

28.09.2021

Netflix zveřejnil kupu dat, díky kterým si teď celý svět může zase jednou udělat obrázek o tom, jak moc je vlastně streamovací služba úspěšná, a které seriály potažmo filmy patří k těm… (více)

Armáda mrtvých je na Netflixu obří hit

Armáda mrtvých je na Netflixu obří hit

29.05.2021

Nejspíš se to dalo čekat, v poslední době se to totiž daří všem větším filmům od Netflixu a jen to ukazuje, že marketingově má streamovací gigant vše dobře pohlídané. Každopádně zombie novinku… (více)

Reklama

Reklama