Reklama

Reklama

Tři tváře

(festivalový název)
  • Írán Se rokh (více)
všechny plakáty
Trailer 1

Obsahy(1)

Filmová a televizní hvězda Behnaz Jafari obdrží jednoho dne zoufalé video od mladé dívky, jíž rodiče zakázali jít studovat herectví. Herečka okamžitě ruší natáčení a v doprovodu režiséra Jafara Panahiho vyráží do míst, kde video vzniklo. Snímek zručně kombinuje fikci a realitu. Oba protagonisté ztělesnili sami sebe v sofistikované, skromně humorné úvaze o svobodě, umění a respektu k herečkám, potažmo ženám obecně. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (8)

Filmmaniak 

všechny recenze uživatele

Jafar Panahi, k domácímu vězení nucený režisér snímku Taxi Teherán, opět dokázal natočit chytrý a nesmírně působivý film, jemně a přitom rázně kriticky reflektující poměry v současném Íránu, pouze ze svého automobilu a za minimálních prostředků. Tentokrát se v něm v roli sama sebe a za doprovodu populární herečky Behnaz Jafari vydává po vesnicích nalézt pravdu ohledně údajně zasebevražděné mladé dívky. Je to skvěle napsané i zahrané a strhující, přestože se pointa dá snadno odhadnout předem. Důležitější je navíc v tomhle případě ona cesta za tou pointou. Gratuluji a přeji mnoho nasolených předkožek. ()

Brylin 

všechny recenze uživatele

Jafar Pahani ve svém nejnovějším filmu předkládá smutnou zprávu o stavu svobod jednotlivce v Íránu. Právo umělce na volnou tvorbu, právo dívky zvolit si povolání či respekt k ženským umělkyním jsou v Evropy troufám si tvrdit dávno vyřešenými tématy, avšak v prostředí mnoha islámských zemí zdaleka ne. Pahani netlačí na pilu, neagituje, a o to jeho poselství naléhavěji promlouvá. Osobně mě fascinoval zřejmý rozdíl ve zvycích a mentalitě mezi Teheránem a íránsko-azerbajdžánským pomezím, kde se film odehrává. A ještě mnohem mnohem dále je to do Evropy. Tři hvězdičky. ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Na filmech Jafara Panahiho se mi opakovaně líbí ta obyčejnost, jež se jeho tvorbou i stylem táhne a na níž stojí výpověď, stejně tak silná atmosféra umocňovaná autentičností prostředí, záběrů a účinkujících. Zde se velká část děje opírá o hledání „ztracené dcery“ a pokud ji konečně hlavní postavy najdou, stane se to jakoby náhodou, až její opětovný vstup do děje zapůsobí jako rušivý prvek během cestování po horských stezkách a zástávkách u různých obyvatel. Přestože v centru pozornosti stojí slavný režisér a populární herečka, příběh se rovněž odvíjí od všedních starostí, v níž silně figuruje v mezilidské i celospolečenské rovině motiv jistého omezení. Reflexe politického režimu v íránské společnosti mě u Pananiho nepřekvapila, jako spíše netradiční paralela k omezování v rámci rodičovského vztahu. Kromě příběhu potenciální studentky herectví, u níž přísné konání matky částečně vychází již z postavení žen v Íránu, je malou zneklidňující perličkou scéna s telefonátem, kdy i proslulý režisér po víc než 20ti letech úspěšné a oceňované tvorby je v nevhodnou chvíli kontaktovaný ustaranou matkou, jíž musí přes telefon hlásit své plány a činnost. Z trojice doposud posledních Panahiho filmů ve stejném stylu (Taxi Teherán, Tři tváře a Medvědi tu nejsou) mi sice tento přijde nejslabší, stále si však udržuje vysokou zajímavost, včetně Panahiho přirozeného proplouvání mezi depresí, radostí a mystifikací se sdělováním různých zkušeností a zážitků ze života běžného i filmařského. [75%] ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Trošku zklamání. První půlka mi přišla ještě celkem povedená, s chytře napsanými dialogy, podmanivou (a lehoučce mysteriózní) atmosférou a byl jsem zvědavý, jak se vše vyvine dál, jenže pak se ta holka našla (nebudu spoilerovat v jakém stavu, ale popravdě se to dá logicky odvodit už jen ze začátku) a v tu chvíli celý film zpomalí a místo toho, aby byl nějak zakončen, přišlo mi, že se ho Panahi za každou cenu snažil natáhnout. Přitom mít o takových 20 minut míň a něco vystřihnout, asi by se nic nestalo. Takhle mi tu ale chyběl nějaký silný dojem a proto z toho ve finále mám pocity spíš zklamání - a to i navzdory tomu, že to má skvělou kameru (v rámci toho, v jaké situaci Panahi je) a hodně záběrů se mi moc líbilo, především z té jízdy autem. A ani mi nevadí to, že téma je stejné, jako asi u všech Panahiho filmů - přece jenom, on to vždy dokáže podat jinak, v jiném prostředí a vždy zajímavě. Zajímavé to bylo i ve Třech tvářích, ale upřímně, na Panahiho mám nároky docela vysoké a tohle v porovnání s jeho ostatními filmy bylo celkem slabé, nemůžu si pomoct... Lepší 3* ()

Parisienne09 

všechny recenze uživatele

Střet starý jako lidská civilizace sama: starý model života vs. ten nový. Navzdory 21.století tento boj v některých kulturách probíhá bez rukaviček. Zde konkrétně z obou stran, protože mládí už si nechce nechat věčně diktovat pravidla archaického života, a tak občas používá tvrdé prostředky. Děj je zasazený v malé izolované vesnici vysoko v horách na íránských hranicích s Ázerbájdžánem. Dobrý příběh, který vás drží přilepené na plátně. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (2)

  • Celosvětová premiéra proběhla 12. května 2018 na filmovém festivalu v Cannes. (BMW12)
  • Natáčelo se v Teheránu (Írán). (BMW12)

Reklama

Reklama