Režie:
Chad StahelskiScénář:
Derek KolstadKamera:
Dan LaustsenHrají:
Keanu Reeves, Riccardo Scamarcio, Ian McShane, Ruby Rose, Common, Claudia Gerini, Lance Reddick, Laurence Fishburne, Tobias Segal, John Leguizamo (více)Obsahy(1)
V pokračování úspěšného akčního thrilleru z roku 2014 přinutí legendárního Johna Wicka (Keanu Reeves) k návratu ze zabijáckého důchodu jeho bývalý spolupracovník, který se pomocí intrik snaží převzít kontrolu nad tajemným mezinárodním sdružením nájemných zabijáků. Krevní přísaha Johna zavazuje, aby mu pomohl, a tak se vypraví do Říma, kde se utká s několika nejnebezpečnějšími zabijáky na světě. (Freeman Ent.)
(více)Videa (18)
Recenze (1 126)
Poetry in motion. Slastně přímočarý, přesto neustále něčím překvapující a každým záběrem neuvěřitelně stylový akční film pohybu, který by měl teoreticky uspokojit fanoušky Bustera Keatona, Akiry Kurosawy, Sergia Leoneho, Johna Woo i videoher. Komiksově nadsazený svět s málomluvným westernovým hrdinou (který se ale moc pěkně umí vyjadřovat tužkou) dává díky rozvedení mytologie více smyslu než v jedničce, ovšem daní za delší stopáž je pokulhávající rytmus. Filmu na chvíli padá řetěz poté, co se na scéně (příliš pozdě) objeví král newyorských vagabundů Laurence Fishburne (věřím, že lépe bude využit v pokračování) a ke konci jen zbytečně nahání minuty (návrat „domů“). Jednička nebyla tak dlouhá na to, aby se začala opakovat, a znovu se na ni podívám s větší chutí, ale jako vzorový příklad toho, že akce nemusí být vytvářena jenom střihem, ale i pohybem v promyšleně komponovaných záběrech, budu od nynějška kromě Friga jako Sherlocka Holmese rád používat i druhou kapitolu Johna Wicka. Kdo by to před pár lety byl býval řekl, že nejvíce respektu vzbuzujícím akčním hrdinou 21. století, kterému věříte lásku k bezejmennému psovi, vyhraněný vkus v oblékání, porozumění oduševnělému modernímu umění (nikdy nevíte, kdy vám správně nastavené zrcadlo může zachránit život) i to, že by byl bez mrknutí oka schopen vystřílet celou Camorru, bude padesátník Keanu Reeves. 80% ()
Na můj vkus se tam ze začátku moc kecá. Ta Itálie mě nebavila. Jak ale přijede zpátky do New Yorku začne to mít koule. Posunulo se to od jednoduchýho revenge movie do jakýsi ságy o podivnym světe nájemnej vrahounů. Mytologie kolem Continetalu je tu hodně rozvinutá a je to celkem sranda čumět na operátorky jak z 50. let a podivný zvyky, jako úpis a Excomunicado. Každopádně hlavní je akce a ta je, po trochu odbytý přestřelce v katakombách, už jen skvělá. Ten New York se fakt poved. Nadchlo mě, jak se nenápadně stříleli v metru s tlumičema, nebo jak mu zarazil nůž do aorty, z profesionální úcty :) Finální scéna mě fakt meganavnadila a na trojku se těšim. Jsem zvědavej, co se stane, až mu někdo z mobilu smaže to video s jeho ženou. ()
V jedničce Kínovi rusáci sežrali psa a následovala unylá sada nudných přehozů přes rameno a střel do hlavy. To v Džonvik ryloudyt mu nějaký nepoučitelný makarón vypálil Tugenhát, Kínu se konečně pořádně funkcionalisticky nasral, režisér se naučil režírovat, židí bratři přisypali hutnou dávku nalichvených mrtvých prezidentů a následovalo snad vše, co má totálně nabušený a fantasticky natočený akčňák mít – choreograficky perfektní kočkování (s gamorou), urputné honění (v autech), živočišné píchání (noži), vášnivé rdoušení (rukou i čímkoliv, co je po ní), neutuchající střílení (snad vším, do čeho lze narvat munici) a komplexní defilé nebývale hustých zabijáckých existencí. A to celé v tak vizuálně dokonalých kulisách, až má jeden místy chuť stopnout promítačku, poslat to občerstvení pro pedofily vedle něj pro popkorn, aby nemělo noční můry, a mezitím z důvodu totálního estetického vzrušení freneticky zamasturbovat. I tentokrát na to scénárista sice dost jebal, nicméně pokud nejste jedním z těch umaštěně olupených artových hnědopichů a integrální absence profundálních filosofických paradigmat či frustní interpretace behaviorálních predispozic singulárních charakterů vám nezpůsobuje kognitivně disonanční záchvaty maligního kokotismu, odcházíte z kina s pocitem naprosto ukojeného akčního diváka. ()
První díl byl tak mizivý, že si z něj nic nepamatuju, nějak ale vím, že tady jsem se bavil víc. Těsně tomu ty 4 dám. Nonstop (tak nonstop, až místy monotónní) stylová střílečka, Reeves jako elitní nesmrtelňák s pár lety přibral na charismatu, humor funguje ve chvilkách oddychu, sem tam i hřejivě brutální, scéna s podřezáním si žil asi vyčnívá. Jistě, svým způsobem tupý a přes kopírák, ale jako soustředěná akční jízda nemá větší chybu. Co mě zklamalo nejvíc, byl slabý soundtrack, ten šel nabít mnohem nářezověj. ()
Len pozor aby sa z Keanu Reevesa nestal nový Chuck Norris. Všetkého priveľa škodí. Už to dosť preháňajú. Hlavne tie prestrelky, nikto ho nevie aspoň škrabnúť do hlavy, všetci tupo strieľajú do tela aj keď veľmi dobre vedia, že je tam chránený. V tme za ním bežia s baterkami, aby úplne presne vedel kde sú a mohol ich vystrieľať ako na strelnici. Mám rád, keď to vyzerá aspoň trochu reálne, ale toto, ako sorry. Matrixový hrdina Keanu Reeves síce na šarme ani odeniu príliš nestratil, ale nemá poriadneho protihráča a dejovo to je ešte horší odvar Ramba II, kde jedinou zápletkou je koľko striel vyjde z hlavne naraz. Oproti jednotke je to zlátanina s rádoby zápletkou, ktorá má však značné trhliny. Nemá to ten punc výnimočnosti, tajomno pravidiel podsvetia, glanc mafiánov, proste nič z toho, čím je jednička výnimočná. Bitky a strieľačky pôsobia ako PC hra a pridať úlohu pre tuctového Fishburnea nebol dobrý nápad. ()
Galerie (108)
Zajímavosti (36)
- Boj mezi Johnem Wickem (Keanu Reeves) a Cassianem (Common) v Římě se odehrává i na schodišti, které je jednou z ikonických částí italské mapy videohry "Counter Strike". (griph)
- Bowery King (Laurence Fishburne) se poprvé ve filmu objeví až po hodině a 25 minutách. (noelcoward73)
- Kapela, která hraje během korunovace v Římě, se skládá ze zpěvačky Nostalghie, kytaristy Tylera Batese a DJ Le Castle Vanie. Všichni tři svými oddělenými projekty ze skutečného života významně přispěli k hudbě pro film, především Bates, který je hlavním autorem soundtracku. (animaxis)
Reklama