Režie:
Oldřich LipskýKamera:
Viktor RůžičkaHudba:
Luboš FišerHrají:
Michal Dočolomanský, Evelyna Steimarová, Vlastimil Brodský, Miloš Kopecký, Rudolf Hrušínský, Augustín Kubán, Jan Hartl, Jaroslava Kretschmerová (více)Obsahy(1)
Karpatia, Vyšné Vlkodlaky: Hrabě Teleke z Tölökö se svým věrným sluhou Ignácem narazí při svém putování na polomrtvého lesního adjunkta Vilju, který se snažil odhalit tajemství podivného Čertova hradu, na němž prý straší. Hrabě zjistí, že rozpadající se hrad je sídlem zloducha barona Gorce, jež ke svým zločinným záměrům využívá fantastických vynálezů šíleného vědce Orfanika a tuší, že Gorc ve svých zříceninách skrývá jeho snoubenku, operní pěvkyni Salsu. (Bontonfilm)
(více)Recenze (586)
Tak zase jedna komedie, kde se Oldřich Lipský doslova vyřádil. Objevil zapomenutý román Julese Vernea a rozhodl se jej zfilmovat. Ale to by nesměl být nekorunovaným králem České komedie, aby jej neopatřil svérázným humorem a silnou parodistickou linií. Všechny možné horory a hrůzostrašné příběhy předminulého století nezůstaly ušetřeny. A navíc - probodnutí basou je tak originální mord, o kterém si různí tvůrci hororových vyvražďováků můžou nechat zdát a sledovat z povzdálí. Vynikající Dočolomanský, Hrušínský, Kubán a hlavně Kopecký. 100%. ()
nostalgické +4* díky hereckému obsazení i poněkud podobnému vyznění připomíná tento film starší Adélu a proto ho beru trochu s rezervou a ubírám jednu hvězdičku za originalitu. Ale i tak je to pro mě velmi kvalitní zábava s nezapomenutelnými scénkami a hláškami. [ PŘÍBĚH: 2 /// SMYSL: 1 /// ATMOSFÉRA: 3 /// TEMPO: 2 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 2 /// ART: 0 /// STYL: 3 /// CASTING: 3 (3*MAX) ] ()
Po dlouhá léta šlo o film, který mi příliš neseděl, i když jsem uznával jeho příbuznost s Adélou. Ale zatímco některé typy filmů s přibývajícími léty ztrácejí, u tajemného hradu tomu byli přesně naopak..Na rozdíl od Karla Zemana si Brdečka s Lipským z nebohého klasika utahují, jak to jen jde, stejně tak jako z z pyšného odkazu 19. století coby vítězství rozumu a techniky. Na mém pohledu na snímek se výrazně podepsala výtvarná stránka filmu, pro kterou znamenal Jan Švankmajer totéž , ne-li víc, co Giger pro Vetřelce. Řada úsměvných hlášek z pera pana Brdečka a nádherné přehrávání pánů Kopeckého a Hrušínského. Celkový dojem 90 %. ()
Trochu bláznivá, ale velice zábavná komedie. Jak jinak, když je režisérem pan Lipský. Michal Dočolomanský mě překvapil, ale jasně celému filmu vévodil ďábelský Miloš Kopecký, padouch s láskou k opeře a plnovousům. K tomu nezapomenutelný Augustín Kubáň a hudba, jejíž melodie mi pořád zní v hlavě. Velice zdařilá komedie, kterou musím hodnotit 5*. ()
Řekla bych velmi blízký film Adéle, co se týče herců, scén, vynálezů, dialogů a vůbec všeho...až na to že Adéla je mnohem lepší. Nebylo to špatné, ale zároveň to nebylo bůhvíjak skvělé. Ano herecké výkony vynikající, jak jinak. Vynálezy překvapující i děj byl zajímavý, ale neustálý zpěv té operní pěvkyně, jejíž jméno si nepamatuju, už mě začínal štvát a taky ten konec byl takový nemastný neslaný. Bylo mi to blízké svým tož a nářečím, ale necítíla jsem se jako v Karpatech. Tož bitvu jsem presrál, ale dobro se vyspál. ()
Galerie (29)
Photo © Filmové studio Barrandov
Zajímavosti (27)
- Telekův (Michal Dočolomanský) pseudonym „Il Contecanto“ znamená v překladu „Zpívající hrabě“. (Anglicankaaa)
- Michal Dočolomanský (hrabě Teleke) v slovenských filmoch predvádzal často kaskadérske kúsky sám. V tomto snímku mu ich ale režisér Oldřich Lipský zatrhol. Michala to mrzelo nakoľko ich predvádzal veľmi rád, bavil sa nimi, ale režisér na svojom rozhodnutí trval a poveril nimi kaskadéra. (Raccoon.city)
- Po rvačce, při níž je kontrabasem zapíchnut Zutro (Augustín Kubáň), odevzdává Orfanik (Rudolf Hrušínský) objemnou dokumentaci svých vynálezů hraběti Teleke (Michal Dočolomanský). Naskýtá se otázka, kde se tam najednou vzala? Orfanik ji v okamžiku, kdy zapíchl Zutra, prokazatelně neměl a neměl ji ani když se omylem sám zapíchl svojí robotickou rukou. Nezdá se pravděpodobné, že by evidentně těžký svazek vláčel všude neustále s sebou. Dokumentace se v žádném záběru nikdy neukázala. Až v okamžiku Orfanikova umírání se zázračně objevila v jeho ruce. (pjotri)
Reklama