Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mirka a Antonín se vzali velmi mladí kvůli očekávanému dítěti, dceři Lucii. Po svatbě bydleli u rodičů, pořád ale snili o vlastním bytě. Když pak získají byt na sídlišti, sní o vlastním domě. Mirka váhá, zda si nechat druhé dítě, které čeká. Syn se narodí. Mirka si otevře malé kadeřnictví, Tonda prodává pneumatiky a amatérsky jezdí automobilové závody. Dcera se velmi brzy vdá, má dítě, ale po krátké době se rozvede. Tonda zdědí po otci pozemky na okraji Prahy a sen je splněn, rozhodnou se postavit si dům podle svých představ. V té době syn Tomáš propadá drogám a ocitá se ve vězení. Dům jim štěstí nepřinesl, ale do budoucna je vše otevřené. Tomáš se z vězení vrací domů a hledá smysl a klid. (Česká televize)

(více)

Recenze (26)

hous.enka 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jak že je to s těma šťastnýma a nešťastnýma rodinama v Anně Karenině? Mirce a Antonínovi jsem celou tu dobu držela palce - působí jako takový ten normální pár odvedle. Opět je škoda, že jejich dcera Lucka odmítla pokračovat v natáčení, protože její příběh by mě zajímal. Setkání s ostatními páry v kině Světozor muselo být hodně zvláštní a silné. Pokračuje natáčení? ()

gemi 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Člověk by řekl, že jsou to vlastně dost nesympatičtí lidé, zejména paní Mirka. Pak jsem si ale vzpomněl na vlastní příbuzenstvo a rozhodl jsem se, že se podobných soudů raději zdržím... Skvělá je ovšem sebereflexe jejich syna Tomáše. Pokud se na svůj život dokáže podívat takto kriticky, potom vidím velkou šanci, že se z těch problémů skutečně vyhrabe. ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Najnesympatickejší, po prachoch večne túžiaci pár z Manželských etud (najviac sa mi páčilo, keď sa žena bála, či nebude vyzerať ako po prachoch bažiaca ženská – nijééééé, vóbec!) sa prekvapivo nerozviedol. To je ale asi jediné prekvapenie. Inak sa dočkáme len vecí, ktoré sme čakali – stále im ide iba o luxus, majú parádny bazén, ale syn sa dal na drogy a skončil v base. Dcéra sa neprekvapivo s namakaným potetovaným týpkom rozviedla a našťastie odmietla ďalšie nakrúcanie. Práve vďaka absencii tých dvoch sa na návrat po 35. rokoch dá (na rozdiel od „dvojky“) pozerať. Nakoniec ma najviac zaujal práve syn. Dúfam, že to zvládne. ()

Chrysopras 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Vždycky jsem zatím chválil paní Třeštíkovou, tak teď taky pochválím protagonisty. Asi to číst nebude, ale paní Mirce za to, že ikdyž další natáčení vyloučila, tak že přecejen vlastně pokračovala. Nedivím se, že chtěla skončit - probírat takový soukromý trable na veřejnosti a ještě se třeba dočíst i tady jak je vlastně hrozná - komu by se do toho chtělo?! Proto má můj respekt, že vyšla manželovi vstříc a sem tam se objevila. A i když ji neznám, tak si myslím že soudy jsou tu příliš přísný... A panu Antonínovi za otevřenost a že si nejspíš uvědomuje přesah celého projektu. A asi je to i trochu terapie. Terapie, která možná pomůže i synovi Tomášovi. Škoda, že dcera nechtěla pokračovat. A dál chválím, že se nerozvedli - dnes žel stále vzácnější jev :-(. ()

BigBang 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Třetí díl i v případě tohoto páru nezklamal; nečekal bych, že i zde se až v pokročilejším středním věku věci dávají do pohybu. Jednak vidíme úspěšnou investici do nového velkého rodinného domu na pražské periferii. Za tím sice stojí určitá míra stálé nervozity a boj. P. Antonín si však zachovává svůj celoživotní pozitivní pohled a vyrovnanost. Neviděl jsem ještě Strnadovy, ale z ostatních pěti párů je p. Antonín jediný, kdo rozšafně do kamery reflektuje svou účast v dokumentu pí Třeštíkové, děkuje jí a přeje si pokračovat. I přes různé nálady pí Mirka nikdy natáčení definitivně nevylučuje; i když nerada, přesto se nakonec nechává natáčet i po letech a při prohrách. Třetí pokračování rozvíjí podněty k různým sociologickým a psychologickým úvahám; proč některá rodina i ze skromných poměrů vybuduje majetek a jiná ne? Jak se má materiální blahobyt k pocitu štěstí? Lze vychovat dítě při plném nasazení ve vlastní kariéře? Uvědomujeme si širší souvislosti našeho současného relativního blahobytu? Jedinou výtkou k etudám by z mého pohledu bylo, že si autorka na počátku možná neuvědomila plně, jak fantastické dílo začíná vytvářet. Byť se snažila o sociální rozvrstvení svých protagonistů, díky motivu svatby na staroměstské radnici vytvořila spíše sociální moderní historii Prahy, než celé země. Když se budeme dívat zpět s výhodou znalosti toho, co pí Třeštíková ve svých časosběrných dokumentech dokázala, tak přeci jen zmeškala příležitost ukázat syrověji i realitu menšího města či vesnice někde mimo dohled hlavního města. ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama