Reklama

Reklama

Rédl

(seriál)
  • Slovensko Rédl
TV spot
Česko, 2018, 4 h 35 min (Minutáž: 66–72 min)

Režie:

Jan Hřebejk

Scénář:

Miro Šifra

Kamera:

Martin Šácha

Hudba:

Ivan Acher

Hrají:

Ondřej Sokol, David Novotný, Martin Hofmann, Roman Polák, Petra Hřebíčková, Martin Pechlát, Ján Bavala, Přemysl Bureš, Kryštof Bartoš, Oskar Hes, Ján Sedal (více)
(další profese)

Epizody(4)

Obsahy(1)

Čtyřdílný seriál odkrývá kriminální pozadí podivného příběhu organizovaného zločinu v porevolučním Československu. Komu lze vůbec ještě věřit? Československo v roce 1992 - teprve nedávno padl komunistický režim a sovětská okupační armáda se ve spěchu po železnici stahuje zpět do východní Evropy. Vagony odjíždějící ze země jsou napěchovány zbraněmi, náhradními díly, municí a dalšími cennými věcmi. Dva mladí studenti, testující nový železniční sledovací systém, zjišťují, že některé sovětské vagony se cestou na východ v evidenci nepochopitelně ztrácejí. Oba muži se rozhodnou přijít problému na kloub. O několik dní později je jeden z nich nalezen mrtvý a druhý je pravděpodobně na útěku. Nadpraporčík Roman Rédl se s týmem vyšetřovatelů snaží přijít na to, co bylo důvodem k vraždě a kam až sahají nitky zločinu, který možná překračuje hranice Československa až někam daleko na východ. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (181)

Ampi 

všechny recenze uživatele

Ondřej Sokol pěkně zahrál zajímavou roli snaživě čestnou postavu poručíka Rédla z doby rozpadu Československa. Ferenc neboli Lorenc byl tvůrci dobře napsán i když mohl ukázat na konci originálněji. Duo Hoffmann a Novotný typově zapadalo do popisu mafiánských gaunerů té doby. Petra Hřebíčková hezký dodala ženský prvek. Téma kdy jedno zlo může být menším a může být spojencem. A je to dobře natočené retro. ()

agentmiky 

všechny recenze uživatele

Z české tvorby za poslední roky jedna z nejlepších detektivek a dost mě překvapuje, že za ní stojí zrovna Hřebejk. Rédl sází na pesimismus a špinavé vyobrazení doby pár dní před vznikem České a Slovenské republiky. Fakticky je tento 4dílný počin dost atmosférickou podívanou s excelentní kamerou, ten devadesátkový feel z toho číší na každém kroku. S hlavní rolí se Sokol popral statečně, v některých momentech to nebylo úplně ono, na druhou stranu převážně toho samotného Rédla ztvárnil obstojně. Nejlepším aspektem tohoto seriálu bezesporu duo Hoffman a Novotný, jejich gangsteři byli správně slizcí, zejména Novotný se ukázal. Poslední díl na českou tvorbu dost adrenalinový (scéna s ruskou ruletou jednoznačně vede). Závěr asi nemusel být tak uspěchaný, to mě ve výsledku malinko mrzí. Jinak kvalitní práce. 7,5/10 ()

Reklama

sofiapetra 

všechny recenze uživatele

Když jsem si pustila prvních pět minut Rédla, vůbec jsem netušila, z jaké tak by to tak mělo být doby. A ta pochmurnost byla tak strašlivá, že než jsem si všimla na stěně obrazu s Havlem, vážně jsem si myslela, že je to seriál z 50. let. To mě překvapilo asi nejvíc, neb si začátek devadesátek pamatuji úplně jinak - v Bunkru a na Staré besedě bylo tedy rozhodně veseleji. Nicméně každý díl jsme poctivě probírali s kolegy v práci (zdůrazňuji s kolegy, nikoliv tedy s kolegyněmi, které se na to nedívaly), což se žádnému seriálu ani filmu už dávno nepovedlo. Pravda, u posledního dílu jsem byla ve značné nevýhodě - z celé stopáže jsem viděla maximálně jen tak třetinu (při záběrech na mučení jsem byla díky svému psychickému ustrojení nucena chtě nechtě přepínat na Delona na ČT 2, což bylo prakticky pořád). Ale konec jsem viděla, to zas ano. A ten mě taky překvapil. Stejně jako Sokol, jak mu ta role sedla. ()

Helmutek 

všechny recenze uživatele

Tak jsem si chtěl začít zdůvodňovat, proč že to je skvělej seriál, kterej je za silný čtyři, ale protože je přece jenom českej, tak že na ty úplně top věci to samozřejmě mít nemůže, a zjistil jsem, že vlastně nemůžu řict nic. Rédl je českej dramatickej seriál bez typickejch českejch nešvarů televizní výroby, až mě to samotnýho zarazilo a odzbrojilo. Narozdíl od ostatních (očividně) mi nevadil ani překvapivě přesvědčivej Sokol (ten mi naopak přišel jako obrovský pozitivum), ani první díl resp. rozjezd (ten mě naopak na celej zbytek navnadil), takže pro mě seriál vlastně nemá výraznější slabinu. Daly by se sice hledat dílčí otazníky (třeba jako bohorovný nekrytí se před paralyzujícím sprejem, ty v sešitě až příliš úhledně psaný poznámky o vlacích, Novotný s až podezřelou lehkostí a rychlostí a jen tak mezi řečí porcující ležící krávu, nebo ten jeho bezchybnej a chladně profesionální improvizovanej výstup v gay baru atd.), ale to jsou takový marginálie, že vyznění série nijak neovlivněj. Líbilo se mi fakt úplně všechno: obsazení (už zmíněnej skvělej Sokol, ale i výborná Holoubková; oba psychopati Novotný i Hofmann, a to včetně téměř všech epizodních roliček typu Brettschneiderový nebo Kyšperskýho), tematika (zasazení do kraje devadesátek je úžasný a pořád ještě čerstvý a neokoukaně nezvyklý, to smekám - přitom silný téma je to /jak se potvrzuje i tady/ dost), vykreslení postav (vnitřně rozervanej a trpící Sokol, kterej chce dělat věci správně, nikdo kolem něj na to ale neni zvědavej, doba tomu taky nenahrává a tak díky jeho urputný snaze zachovat se správně kromě něj trpěj i všichni kolem; třeba ale i Holoubková, která se prostě umí zařídit s těma, kdo jsou zrovna na koni; jsou to ale třeba i Pechlát, Sokolův šéf snažící se hlavně nečeřit vody a bejt zadobře, nebo ten estébáckej prasák - u něho člověk i díky tý Sokolově poznámce opravdu nějakej ten účet na konci čeká, ale stejně mě to jeho zmrdství nasralo a zklamalo - rád bych, stejně jako Sokol, věřil spíš v ty lepší lidský stránky), líbilo se mi i nemilosrdně krutý, ale skvěle padnoucí a vlastně i příhodný zakončení, a líbila se mi v neposlední řadě i dýlka minisérie - opravdu nebylo třeba natahovat to víc, a to setrvání u střízlivýho čtyřdílnýho formátu tý síle celkovýho vyznění dost pomáhá. Celej ten seriál vlastně dokresluje celou tu (byť děsivě nedávnou) dobu, ale i nás jako společnost a národ - sice nám začínala demokracie, ale vlastně jí nikdo moc neuměl a ani moc umět nechtěl, výhodnější přece pořád bylo (a je) dělat si to dál tak trochu do šuplíku a zrovna s tim, s kym se mi to hodí nejvíc. Tu změnu administrativní samozřejmě nestíhala dohánět odpovídající změna společenská, a tak u tý měnšiny, která to s těm ideálama vážně myslela, přišel náraz a deziluze - a katalyzátorem a zosobněním tohodle všeho je právě postava Sokola, jehož příslušnost k týhle menšině je znásobená ještě příslušností k další, v tý době ještě o hodně nechápanější a ostrakizovanější menšině, k homosexuálům. Jeho největším zločinem bylo, že se choval, jako kdyby žil ve svobodný společnosti - snažil se dodržovat spravedlnost, chovat se správně a i v soukromí si dovolil žít s tim, s kym chtěl; jeho zločinem bylo, že mu věci kolem sebe nebyly jedno a že byl ochotnej to říct. Jenže na to tenkrát nikdo zvědavej nebyl, a to včetně státu a jeho orgánů, a tak ho na tom nakonec i dostali - i proto, že v takovymhle prostředí on vlastně fungovat nechtěl a nemoh, takže tu svojí hořkou cestu dojel sebedestruktivně až do samýho a předpokládatelnýho konce. Rédl je takovej Don Quijot po česku - ne z pohledu tý švejkovsko-hrabalovský poetiky, ne z pohledu, kdy si ze všeho děláme srandu a všechno zlehčujeme, ale z pohledu tý krutý a lidský životy ničící reality - marnej boj za ušlechtilý ideály, ale bez jakýhokoli dobrýho konce. Rédl neni hezkej ani veselej seriál, je krutej, nespravedlivej, zlej a brutální - a všechny tyhle aspekty na mě osobně zapůsobily fakt silně. I s tou varovnou otázkou, jestli jsme se za těch dalších pětadvacet let opravdu z tohodle bahna vyhrabili, nebo jestli jdeme aspoň správnym směrem - já idealisticky věřim tomu, že jo, že se tady dneska opravdu žije svobodnějc než dřív, ale je dobrý si připomínat, že zadarmo ani samozřejmý to fakt neni. A mementem tohodle je Rédl nezpochybnitelně. "Tohle od tebe nebylo hezký." "To nemělo bejt hezký." () (méně) (více)

Soweek 

všechny recenze uživatele

Mistr "Tvář se známým hlasem", nejistý Hřebejk, který skáče od skvělé Nevinnosti a Učitelky k lejnům typu Zakázané uvolnění nebo Zahradnictví, několikrát dokola recyklovaný Novotný,.a že mají dát dohromady kriminálku, kterou všichni přirovnávají k Temnému případu? To přece nemyslíte vážně.....nebo ano? ()

Galerie (111)

Zajímavosti (24)

  • Trať, kde probíhá měření průjezdů vlaků, by měla mít normální a celkem silný provoz (dle výsledků měření), avšak při záběrech na senzor připevněný ke kolejnicím je vidět, že se jedná o vlečku používanou jen velmi slabě a nebo vůbec. (lukas.kohout)
  • Při první poradě (cca 9 minuta) má náčelník (Martin Pechlát) hodnost podplukovníka, večer na večírku (47. minuta) už hodnost plukovníka (Topper.H)
  • V čase 1:04:59 Ivanka (Petra Hřebíčková) mluví o sjezdu na 50. km dálnice D5, ale ten se otvíral až v říjnu 1993. V následující scéně v pozadí po dálnici projede dnes běžné nákladní auto (i když auto s plachtou by asi nejelo vysokou rychlostí po rozestavěné dálnici). (Xmaster00111)

Související novinky

Zemřel herec Martin Havelka

Zemřel herec Martin Havelka

03.10.2020

V dopoledních hodinách dnes přišla zpráva o úmrtí filmového, televizního a divadelního herce Martina Havelky. Zemřel v Brně ve věku 62 let. Informaci na svém twitterovém účtu zveřejnil režisér Jan… (více)

TOP filmy a seriály roku 2019 dle TOP uživatelů

TOP filmy a seriály roku 2019 dle TOP uživatelů

29.12.2019

S blížícím se Silvestrem vám tradičně přinášíme hlasování TOP uživatelů ČSFD.cz za nej filmy a seriály uplynulého roku. Jaké jsou jejich "topky" i s krátkým shrnutím názoru můžete vidět níže. Z filmů… (více)

Reklama

Reklama