Režie:
Jan HřebejkScénář:
Miro ŠifraKamera:
Martin ŠáchaHudba:
Ivan AcherHrají:
Ondřej Sokol, David Novotný, Martin Hofmann, Roman Polák, Petra Hřebíčková, Martin Pechlát, Ján Bavala, Přemysl Bureš, Kryštof Bartoš, Oskar Hes, Ján Sedal (více)VOD (2)
Epizody(4)
-
Prokurátor (E01)
-
Komu se dá věřit? (E02)
-
Ivana (E03)
-
Děs (E04)
Obsahy(1)
Čtyřdílný seriál odkrývá kriminální pozadí podivného příběhu organizovaného zločinu v porevolučním Československu. Komu lze vůbec ještě věřit? Československo v roce 1992 - teprve nedávno padl komunistický režim a sovětská okupační armáda se ve spěchu po železnici stahuje zpět do východní Evropy. Vagony odjíždějící ze země jsou napěchovány zbraněmi, náhradními díly, municí a dalšími cennými věcmi. Dva mladí studenti, testující nový železniční sledovací systém, zjišťují, že některé sovětské vagony se cestou na východ v evidenci nepochopitelně ztrácejí. Oba muži se rozhodnou přijít problému na kloub. O několik dní později je jeden z nich nalezen mrtvý a druhý je pravděpodobně na útěku. Nadpraporčík Roman Rédl se s týmem vyšetřovatelů snaží přijít na to, co bylo důvodem k vraždě a kam až sahají nitky zločinu, který možná překračuje hranice Československa až někam daleko na východ. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (181)
Pro mě zklamání. Mnohé jsem napsal v komentáři k poslednímu dílu, ještě zčerstva. První díl mě v podstatě vůbec nezaujal, ale tak nějak v naději jsem sledoval sérii dál. Až na několik záblesků nadějné akce v posledním dílu je ale děj utahaný, rozvláčný, odbočující do slepých uliček např. neúčelných rodinných záběrů. Prostě 4 hodiny byly zřejmě moc, přestože to nejdůležitější - závěr - byl totálně zkratkovitý. Navíc herecké obsazení mi přišlo slabé, titulní role by slušela někomu více charismatickému, protože Novotný s Hofmannem Sokola hravě strčili do kapsy. ()
Jan Hřebejk už prostě točí jinak, než "po pelíškovsku" i když samozřejmě má svoje silnější a slabší chvilky. Jde o to, zda se na něj někteří lidé nezlobí právě proto, leč stále stejně by točil pouze blbec. Nářky nad tím, že jsou věci neautentické (třeba kvůli závěsu v koupelně), nebo že seriál nezobrazuje pouze postarší heterosexuály, může člověk s mozkem klidně odložit ad acta a soustředit se na thrillerový přelom našich novodobých dějin, kdy mnozí z nás budou dělat podobné kompromisy, jako RR. A konečně to pořádně bolí, je to špinavé, dějí se u toho skutečné tragédie, protože každý porod je bolestivý. Gradace téměř ukázková, po prvním díle bych za seriál nedal téměř nic a po posledním jsem skoro nedýchal. 60-90%. ()
Hřebejk jak kulhá v kino tvorbě, tak exceluje v té televizní. Nejlépe zpracovaná divoká devadesátá léta. Po slabším rozjezdu perfektní mix detektivky, gangsterky a špionážního (estébáckého) dramatu. Jedno z mála počinů české tvorby, které je drsné a „opravdové“, oproti trapným pokusům s nevyužitým potenciálem – Gangste Ka, Příběh kmotra, Sametoví vrazi. Vše podrženo naprosto excelentními hereckými výkony Hofmanna, Poláka a Novotného. 4,5* ()
Naprosto zbytečný seriál, který se na začátku tváří, že se bude jednat o něco nadprůměrného, temného s prokreslenou psychologií postav a nakonec je jen povrchním konstatováním, že StB jsou svině a nemá se s nimi člověk zahazovat, natož od nich žádat pomoc (na což by divák do shlédnutí nikdy sám nepřišel). Je to pomalé, víc než polovina scén je tam jen proto, aby ředily děj. Nedůležitým věcem je věnována neúměrná pozornost, důležitým je věnováno málo prostoru. Chybí hloubka postav, vlastnosti postav (kromě černobílého hodný/zlý), něco, kvůli čemu by divákovi na postavách záleželo. Chybí logika jednání postav, viz. můj komentář k poslední epizodě. Chybí spád, chybí napětí, chybí silné scény. Chybí umělecká stránka věci. Zbylo jen to suché konstatování a dobré výkony Davida Novotného a Ondřeje Sokola. Dnes se už skutečně nevyplatí sledovat cokoli tuzemského, pokud to neprodukuje HBO. PS: Nejvtipnější je, jak tady většina lidí uráží Ondřeje Sokola, protože je v reklamách na Vodafone a moderuje estrádu na Nově. Jejich "vysoký intelekt" a "všeobjímající rozhled" ovšem již nestačí na povědomí o tom, že Sokol je držitelem dvou cen Alfréda Radoka za divadelní herectví a režii, taktéž dvou cen Thálie, byl nominován na Českého lva a je uměleckým ředitelem Činoherního klubu. PPS: Název posledního dílu seriálu je ovšem velmi výstižný pro shrnutí celého děje. ;-) ()
Hřebejk zasa rieši komunistov, ale tentoraz už v porevolučnej dobe a našťastie nie sú hlavným námetom. Tým je zmiznutie, vyšetrovanie a súboj záujmov. Tri postavy bavia. Generál, Karel a Jiří. Ich momenty sú hlavným ťahákom. Postava, ktorá triešti dojem je samotný Rédl. V niektorých situáciach pôsobí casting ako dobrá voľba, v iných dojem pokuľháva. Príbeh a vizuálna atmosféra fungovali dobre. Keby Rédla zhustili do troch častí, tak by ste dostali intenzívnejší zážitok a tie 4* svietili ešte jasnejšie. Nadpriemerný český seriál, ktorý by kľudne zniesol aj HBO razítko. ()
Galerie (111)
Zajímavosti (24)
- Při jednom ze záběrů v nymburském ranžíru je pohled směrem do osobního nádraží, kde skrz roští prosvítá dvoupatrák důvěrně známý z osobáků kolem Prahy v poslední verzi modrého designu. (lukas.kohout)
- Ve scéně před hotelem září na střeše hotelu bílá venkovní jednotka klimatizace. Tyto malé a levné klimatizace se v ČR rozšířily až po roce 2000. (lukas.kohout)
Reklama