Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Do každodenního života Dejvického divadla zasáhne nečekaná situace. Divadlo, i přestože slaví 25. výročí své existence, nezíská od magistrátu grant na své fungování. Ředitelka Měřičková je zdrcena a herci tomu v první chvíli nechtějí uvěřit. Umělecký šéf Miroslav Krobot má nápad, jak ze svízelné situace ven: osloví světoznámého finského režiséra Aki Jussiho Huhtalu, aby připravil představení, na které se budou do Dejvického divadla sjíždět diváci z celé Evropy. Celý soubor je v očekávání velkého zážitku z práce s hvězdou Huhtalova formátu, a to i přesto, co se říká o jeho novátorském přístupu ke zkoušení. Huhtala se rozhodne v Dejvickém divadle uvést klasiku, Shakespearova Richarda III. Začnou zkoušky, ale zatím nikdo ani samotný Huhtala neví, kdo bude hrát jakou postavu. Jeho metody jsou skutečně netradiční, o čemž se celý soubor přesvědčí na vlastní kůži. Někteří členové souboru jsou kvůli roli ochotni udělat cokoli. Třeba Zdeňka Žádníková, která usiluje o roli mladičké královny Anny, podstoupí zákrok na plastické chirurgii. Chvíle, kdy Huhtala oznámí obsazení, se blíží. Žádníková i kůže na jejím obličeji je napjatá k prasknutí. Vydrží? Hlavní mužskou roli získává Jaroslav Plesl, ale Huhtala není na zkouškách spokojen s jeho hereckým projevem. Rozhodne se tedy sáhnout ke svým tajným režisérským zbraním – hypnóze a finské mystice. Plesl na jevišti exceluje, všichni jsou ohromeni, ale v tu chvíli ještě netuší, že reakce na Huhtalovu hypnózu mohou být velmi individuální… (Česká televize)

(více)

Recenze (84)

mortak 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Po velkém hype od těch, co to viděli v kině, jsem bohužel zklamán. Laskavě vyprávěné anekdoty o hercích, hrané herci samými. Fandové Dejvického divadla zaplesají, ale já jsem absolutně neznalý současné české divadelní scény, natož abych viděl nějaké představení v Dejvicích (vím, pro čvuťáka ostuda, ale U Topolů jste nemuseli stát frontu na lístky). A proto si prostě nedokážu vychutnat to meta, že tento herec či herečka, které neznám, se stylizují v hraní sebe sama tak či onak. Snad se více rozehraje ten motiv s grantem, ale tento první díl nejvíc připomíná donutilovské historky z Provázku. ()

maoc 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Davide, počkej! Jako úvod parádní. Místy hluboké, aby to pak tu hloubku zcela otočilo a humorně zabsurdizovalo (Jindřich na poli). Překladatelka a Plesl, co bumbal, jsou betelní. Docela by mě zajímalo, zda finština byla opravdová nebo to byl nějaký sofistikovaný metahumor. Zatím fakt dobrý, jen té samoúčelné vulgarity by mohlo být méně. A má být hůře. ()

Reklama

topi 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Neuvěřitelný, co ti Dejvičáci vyvádějí! Jejich styl je totální origoš a první díl mě sakra navnadil! Za zmínku stojí i nezvyklá hudba Vladimíra Franze, chvíli jazzík, chvíli dechy, funguje to na jedničku! Jsem rád, že po Mostě! opět kvalitní seriál, jen ta krátká stopáž utekla neuvěřitelně rychle, že jsem se sotva stačil rozkoukat. Ale super, jen tak dál!!! ()

rashaverak 

všechny recenze uživatele

Prvni cast prvniho dilu byla hodne slaba, pripadlo mi ze ji tvurci delaji sami pro sebe a pro kolegy. Od chvile kdy na scenu vstoupil Richard III uz to zacalo byt misty vtipne i pro mne, jednoducheho divaka, neznaleho divadelniho zakulisi, ktery do divadla chodi jen za trest protoze je to desna nuda a boli z toho zadel. ()

Arkanoid 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Epizóda si od začiatku ide gradované vtipy, čo je len dobre. O humor sa nestará len herecký ansámbl, ale aj Krobot, ktorý svojím tradične depresívnym vzhľadom dodáva príbehu autenticitu. Všetko vyzerá uveriteľne, okorenené humorom a prežívaním hercov, ktorí vytvárajú komické situácie. Stanislavského metóda v praxi. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama