Režie:
Jean BeckerScénář:
Sébastien JaprisotKamera:
Étienne BeckerHudba:
Georges DelerueHrají:
Isabelle Adjani, Alain Souchon, Suzanne Flon, Evelyne Didi, Jean Gaven, François Cluzet, Roger Carel, Michel Galabru, Jacques Nolot, Edith Scob (více)Obsahy(1)
Píše se rok 1976 a na malé francouzské město přijíždí vnadná, provokativní a záhadná dívka Eliane se svými rodiči. Ve městě okamžitě začne poutat pozornost místních obyvatel, zejména mladých mužů a jeden z nich, automechanik Florimondo přezdívaný Pin-Pon, naváže s Eliane vážný vztah. Záhy Eliane objeví u Florimonda starý orchestrion, který kdysi patřil její matce a který je pozůstatkem záhadné minulosti její rodiny a jí samotné, jež začne postupně vyplouvat na povrch a měnit běh doposud slibně se vyvíjejících událostí. (ČSFD)
(více)Videa (1)
Recenze (37)
Knihy Sébastiena Japrisota mají své osobité kouzlo, stejně jako mladá Isabelle Adjani. Dokonalý obraz živého francouzského městečka, kamenných domů, velkých rodin, barevných sedmdesátých let. Veselá atmosféra ale pomalu houstne a středem všeho se stává dokonalý herecký výkon tehdy 28leté Isabelle, která skvěle zvládla roli dvacetileté krásné, nevyzpytatelné a záhadné Elle. Umělecky i technicky téměř dokonalé a nestárnoucí dílko: 90% (zatím 228 hodnotících s průměrem 80%). ()
Hoci nie je jednoduché pozerať ho, nieto ešte obľúbiť si ho, ide o brilantný film. Námet sa na začiatku zdá byť typicky mizogýnny: pokoj rodiny a miestnej komunity je narušený tajomným succubom. Takáto konštrukcia je však rýchlo pohltená minulosťou hlavnej aktérky, kde zločin a jeho detektív sú až nebezpečne prepojený... ()
Tolik krásných šatů a na tak krásné herečce jsem ještě neviděl. Provokativní i křehká Isabella Adjani v hlavní roli dramatu jedné dávné historie. Přeměna mezi žánry je zajímavá a temná historie nepříjemná. Letní překvapení viděné na podzim. Trochu mi to připomnělo tou zlou vzpomínkou Starou pušku (1975) ()
Silný príbeh o pomste, ktorý aj keď bol možno trochu zložitejší a prekombinovaný, tak dokázal upútať už od začiatku. Do istej miery majú v tom prsty aj skvelé herecké výkony, hlavne od Isabelle Adjani nešlo oči odtrhnúť - krásna a podmanivá, čo bolo ešte zdôraznené ľahkou erotikou v jej podaní. Na druhú stranu ale jej správanie trocha liezlo na nervy, aj keď to zrejme súviselo s jej duševným stavom, takže vlastne išlo o nutnosť. Záver mi prišiel ako dvojznačný s dvomi možnými vysvetleniami. Asi dosť záleží od toho, ako si divák vysvetlí záverečnú polhodinku. Becker ma opäť raz milo prekvapil. 80/100 ()
Asi největším cílem a přáním režisérů je co nejvíce vás vtáhnout do příběhu. Beckerovi se to zajisté podařilo, i když v mém případě (možná) jinak, než zamýšlel. Ze samotného příběhu toho moc nevím: jakási žena, snad znásilnění, incest, schizofrenie a nakonec střílení. Nešlo se na něj soustředit, dialogy nešlo sledovat, souvislosti navazovat - všechno šlo přes oči, málo co se dostalo do mozku. ()
Galerie (29)
Photo © M6 Vidéo
Reklama