Reklama

Reklama

V lednu roku 2009 se svět stal svědkem „zázraku na řece Hudson", když kapitán „Sully" Sullenberger (Tom Hanks) nouzově přistál s poškozeným letadlem na ledových vodách řeky Hudson a zachránil tak život 155 pasažérů na palubě letadla. Přestože veřejnost a média mluvila o ojedinělém činu dokazujícím jeho letecké dovednosti, probíhající vyšetřování hrozilo zničit jeho pověst a kariéru. (Freeman Ent.)

(více)

Videa (8)

Trailer 2

Recenze (917)

Krouťák 

všechny recenze uživatele

C. Eastwood & T. Hanks jsou mistři svého řemesla, které vyhledávám takřka celý svůj filmový život a i tentokrát to byla sázka na jistotu. Scény z řízeného přistání na řece (nikoli havárie!:) disponují v obrovskou dávkou napětí a nepříjemného pocitu, i když už vlastně víme, jak to celé dopadne. Zároveň film dobře nastíní okolnosti vyšetřování podobných nehod a vlastně i psych. dopad na množství lidí, kteří v letadle neseděli. IMAX plátno asi nebude úplnou nutností, ale samozřejmě přidává na zážitku a doporučuji jej navštívit - 80%. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Přesně takový Eastwood, jak ho máme nejraději. Strohý, úsporný, přímočarý a tentokrát i skoro bez patosu. Rekonstrukce známé události v jeho podání není tak drtivě autentická, jako United 93, ani klasicky filmově podaná jako třeba The Flight. Pohybuje se na hraně, někde mezi tím a daří se to skvěle. V podstatě bez hluchého místa, co záběr to zátah kupředu. Scéna havárie neskutečná jak atmosférou, tak trikově. Další z filmů, kde spičková forma není berlička při nedostatku scénáristické hmoty, ale slouží přesně tam, kde se to očekává. Což se u filmů takovéhoto naturelu stává velmi zřídka. Nebýt Hankse správňáka na 126tý způsob (už to trochu unavuje) a závěrečných 30-60 sekund, bylo by to takřka dokonalé. ()

Reklama

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Můj děda je rád, když jednou za rok dojde do kostela, babička se za tu dobu vybičuje zhruba k jednomu pletenému svetru, no a Clint natočí film... Navíc takovým stylem, že se všichni jeho mladší kolegové můžou vrátit zpátky do režisérských plenek. Mám ale jeden problém. Číslo 208. Sully se proslavil 208mi vteřinami, film o něm zase tím, že v něm těch 208 vteřin opakuje přibližně tak sedmkrát. To dělá skoro 25 minut z hodiny a půl. Každá opakovačka byla čupr, což o to, akorát chci říct, že s kapitánem jsem se ztotožnil jen díky tomu, že se ztotožňuju s herectvím Tomáše Hankse a ne proto, že by mně to umožnilo samotné vyprávění příběhu. To ale nic nemění na tom, že až sebou do Hudsonu plácnu já, chci aby o tom točil Eastwood. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

,,Hovoří k vám kapitán, držte se - bude náraz! '' ----- Jako leteckej fanda samozřejmě vím, že se s letadlem na vodě přistát dá. Za druhé světové to zažil nejeden pilot, nebo dokonce celá osádka nějakého toho těžkého bombardéru často až desetičlenná. Jenže kluci pokud letadlo nešlo hned jak šutr dolů se na ditching připravii. Opustili bojová stanoviště a pěkně se připravili v trupu u nouzových výlezů navíc dokonale proškoleni co má každý dělat a co vzít sebou ven. Nejeden bombarďák měl dokonce po dosednutí na vodu k dispozici samonafukovací plováky, které po nějaký čas udržely letoun na vodě... Když jsem však tehdá v lednu 2009 viděl ve zprávách tenhle příběh, hned jsem před Sullenbergem musel smeknout. Sednout na vodu s autobusem se 155 lidmi včetně dětí a starých lidí, klobouk dolů. Je to frajer, je to borec a je to hrdina jako hrom - řekl jsem si tehdá. Jistě. Určitě měl ten den kliku, ale lecos z toho také měla na svědomí pevná mysl a výcvik starého kozáka, co už měl něco nalétáno. A to vše když je průser se počítá. A tohle byl pořádný průser! Je fajn, že Sullenbergovi vysekl tímto filmem Eastwood poklonu. Právem si jí zaslouží! Vždyť kolik tu už bylo filmů s touto tématikou, počínaje Haileyovým Letištěm, Blockovým románem May Day a tuctem filmů ze sedmdesátek na toto téma. Tenhle scénář ale napsal sám život a je to scénář skoro těžko uvěřitelný. Tom Hanks dal kapitána skvěle. Jen mne trochu mrzelo, že ta závěrečná radiokomunikace nebyla puštěna v originálu. Za Hanksovou tváří se totiž skrývá skutečný Sullenberg a ten by si dle mého zasloužil ve filmu alespoň v něčem dát punc skutečnosti. Jinak hrané je to celé skvěle, film dobře jede i když někdo možná klasiku a tedy seznamovačku s jednotlivými cestujícími, rozhovory v kokpitu a pak detailní popis událostí po srážce s hejnem hus. Po dlouhé době jsem se u filmu třásl napětím a v tom jsem byl vlastně celý film. Závěrečný vtip Sullyho co-pilota mi přišel fakt vtipný a stejně jako z vyšetřovatelů, ze mně to napětí spadlo. Tohle se mnou už dlouho žádný film neprovedl a proto nemohu jinak! Dávám za 5 zlomených lopatek. * * * * * ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,KAPITÁNE SULLENBERGERE, JSTE HRDINA NEBO MÁTE STÁT PŘED SOUDEM?“… /// Retrospektivní (samozřejmě, jaký jiný!) vyprávění o 208 vteřinách a sledu událostí, které následovaly. Ohromnou devízou filmu je to, že trvá tolik, kolik trvat má. Nevotravuje, udržuje napětí a dramatem ze soudní síně graduje. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu „Highest Duty: My Search for What Really Matters“, se kterou Chesley Sullenbergerovi pomáhal Jeffrey Zaslow neznám. 2.) Neznám žádnej film se šťastným koncem vo letadle v New Yorku. 3.) Thx za titule „fceli medvídek“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Galerie (44)

Zajímavosti (22)

  • Skutečný Chesley Sullenberger byl přítomen ve studiu, kde pomáhal tvůrcům ztvárnit film co nejvíce realisticky. (imagoo)
  • Nakrúcanie filmu sa začalo 28. septembra 2015 v New Yorku. Dňa 15. októbra nakrúcanie prebiehalo v Atlante, kde budova v centre mesta bola premenená na hotel v New Yorku. Pokračovalo sa v Severnej Karolíne, Los Angeles, na vojenskej leteckej základni Holloman v Novom Mexiku a v meste Kearny v New Jersey. Nakrúcanie sa skončilo dňa 29. apríla 2016. (classic)
  • Vo všetkých záberoch na displej zobrazujúci údaje motorov (Engine Warning Display) je použitá nesprávna indikácia pre motory, akými bolo lietadlo vybavené. A320-214 N106US bolo vybavené motormi CFM56-5B, čiže správna indikácia mala byť zhora nadol N1, EGT, N2, FF. Vo filme je však indikácia charakteristická pre motory IAE V2500, ktorá je navyše nesprávne usporiadaná. (FesterNZ)

Související novinky

Clint Eastwood do důchodu nespěchá

Clint Eastwood do důchodu nespěchá

19.04.2019

88letý legendární herec a režisér Clint Eastwood (Pašerák, Americký sniper) do důchodu rozhodně nespěchá. Momentálně totiž krouží kolem projektu The Ballad of Richard Jewell, který by mohl natočil… (více)

Clint Eastwood a další hrdinové z lidu

Clint Eastwood a další hrdinové z lidu

21.04.2017

Kariéra Clinta Eastwooda se v posledních letech stočila k dramatům podle skutečných událostí. Americký sniper nám představil odstřelovače Chrise Kylea, Sully pilota Chesleyho Sullenbergera a teď jsou… (více)

10 nej filmů roku 2016 dle ČSFD.cz

10 nej filmů roku 2016 dle ČSFD.cz

30.12.2016

Ani novým Star Wars se nepodařilo sesadit z trůnu nejúspěšnějších filmů roku 2016 v českých kinech pohádku Anděl Páně 2 Jiřího Stracha. Těší nás, že tento post drží český film, který si u nás vede v… (více)

TOP filmy 2016 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP filmy 2016 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

29.12.2016

Výběr tří nejlepších filmů roku dle jednotlivých TOP uživatelů ČSFD.cz je každoročně oblíbeným čtením. Adepti měli za úkol vybrat tři pro ně nejlepší filmy, uvedené v roce 2016 do českých nebo… (více)

Reklama

Reklama