Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh otce, kterému zavraždili syna, smutek otce, který musí pochovat své dítě, emotivní drama otce, který si pro spravedlnost musí dojít sám. Po útoku neonacistů na partu studentů zůstane na zemi ležet mrtvý ubodaný kluk. Policie koná, pachatelé jsou dopadeni, společnost se bouří proti holohlavým náckům, ale to všechno je jenom na chvíli. Zděšená rodina brzy sleduje, jak jsou vrazi po chybném rozhodnutí soudkyně propuštění na svobodu, nikoho už to nezajímá a jednání policie připomíná chování zkorumpované instituce. Zůstává jen zlomená rodina bez jakékoliv šance na spravedlnost a viníci, kteří se jí smějí do očí. Zoufalý otec s touhou po spravedlnosti se pouští do boje se všemi. S policií bez zájmu, s podplaceným soudnictvím, s mafií, která kdesi v pozadí tahá za nitky. Dokáže tváří v tvář zavedenému prohnilému systému uspět? Dokáže zároveň překonat vlastní výčitky a odpustit sám sobě? (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (121)

Majkak 

všechny recenze uživatele

Ta rodina fungovala docela rozumně. Otec měl sice vyhraněnou představu o synově budoucnosti a dokázal ostře zkritizovat jeho nekvalitní práci, ale nevybočoval z mezí přísného táty. Nebyl to magor a syn taky konflikty nehrotil. Vražda dítěte je drsná pecka i pro funkční rodinu, a zvláště když se objeví jedna epizodní událost. Kromě solidně fungující psychologie rodinných vztahů nabízí film i svíravou obžalobu formalizovaného soudního systému. ()

m.a.t.o. 

všechny recenze uživatele

Smutné. Veľmi smutné. Mohla z toho byť dráma s hustou atmosférou, namiesto toho sme sa dočkali len akejsi demoverzie, v ktorej režisér absolútne nedokáže budovať napätie a pracovať s gradáciou jednotlivých scén. Napriek tomu, že Roman Luknár nepatrí medzi mojich obľúbených hercov, skôr naopak, musím uznať, že on jediný dokázal film ako-tak udržať nad vodou. 40 % ()

Reklama

borec999 

všechny recenze uživatele

Neurazilo, nenadchlo. Príbeh sa inšpiruje skutočnou udalosťou vraždy Daniela Tupého, no nie je jej presnou rekonštrukciou a veľa okolností si upravuje inak a podľa seba. Čo nekritizujem, iba konštatujem. Technicky film spracovaním pripomína až televízny film. Čo nie je najlepšia vizitka pre film, ktorý šiel do kín. Herci si svoje odohrali, vynikajú najmä Táňa Radeva, ktorá je ako symbol zkorumpovaného súdnictva dokonale nepríjemná a odpudivá; no aj Roman Luknár zvládol hlavnú rolu otca pomerne dobre. Raperi ako záporné postavy sú nakoniec tiež celkom šikovným ťahom a nenávidieť ich nebude ťažké. Aj keď sa obávam, že niektorí z nich tých neonacistov ani nemuseli moc hrať. Ale to už je iný príbeh. Celkovo je film priemerným spracovaním tragédie, pri ktorej si uvedomíte že aj keď oficiálne na Slovensku žijeme v právnom štáte, tak skutočnosť je niekde inde a vymáhateľnosť práva, resp. spravodlivosť sú niekedy pre naše súdy úplne cudzie pojmy. 55% ()

Mr.KarlAdler 

všechny recenze uživatele

Chtělo by se mi říct, že jde o jasný nadpůrměr, ale nemůžu se zbavit pocitu, že by takhle prostě měl vypadat standard. Řemeslná stránka je opravdu super. Nepůsobí to narychlo upláceně, záběry, střih, práce se zvukem a hudbou - všechno je velmi dobře promyšlené. Problém je, že propracovanost/psychologizace postav je na úrovni o moc kratšího filmu, než si žádá výsledná celovečerní stopáž. Je to škoda hlavně proto, že po úvodní cca půlhodince tvůrci zúží koncentraci primárně na postavu otce, čímž je ten hlubší ponor do jeho motivací nejen očekávaný, ale taky nutný. Chápu, že je to podle skutečnosti, takže těžko čekat u Ludovíta nějakou odzbrojující akci a la Katja v Odnikud. Pro výraznější kafkovské zmítání v neprůstřelném systému nebo hlubší ponor do rodinné bolesti (což se povedlo Jurajovi Lehotskému v o dva roky starší Nině) ale podle mě prostor byl. I tak mě slovenská tvorba posledních let těší. Nina, Špína i Ostrý nůž mi shodně navodili skličující pocit, že každé větší město je poměrně nebezpečným a temným místem. ()

Swannie 

všechny recenze uživatele

Celkom som sa tešila, keďže to konečne vyzeralo na lepšie hodnotený slovenský film, realita však padla hlboko pod moje očakávania a ja som v kine zdesene pozerala nie len na plátno, ale aj okolo seba, či sa to ostatným ľuďom naozaj páči a len ja som divná. Fajn, uznávam, vizuál bol relatívne podarený. Roman Luknár hral ako jediný skvelo, akurát to nebolo veľa platné, keď každú scénu usekli skôr, než stihla dostatočne vyznieť a ja som tým pádom absolútne nemala možnosť stotožniť sa s náročnou situáciou jeho postavy. Nehovoriac o tom ako pateticky a prvoplánovo mnohé scény vyznievali, miestami som mala pocit, že nám omylom pustili nejaký zo slovenských seriálov. Bolo mi vyslovene nepríjemné a trápne to sledovať a musela som sa premáhať, aby som vydržala do konca. Na scény súdu nechcem ani len spomínať, tie boli asi najväčším fiaskom vizuálne aj obsahovo. Množstvo slovenských filmov v poslednej dobe pozostáva len z informácií nahadzovaných jedna za druhou, pričom divák nedostáva čas ich spracovať. Chýba autenticita a reálne emócie. A mnohým ľuďom to už asi stačí, čo je dosť smutné. No je to každého osobný názor, ktorý im nechcem brať, len… začínam mať pocit, že sa nezvyšuje kvalita filmov ale znižujú nároky divákov. V každom prípade, Ostrým nožom za mňa veľké sklamanie. ()

Galerie (56)

Zajímavosti (12)

  • Dva dni pred uvedením do kín sa konala exkluzívna predpremiéra na pôde Univerzity Komenského v Bratislave, kde Daniel Tupý študoval. Pri tejto príležitosti sa naplnila aula univerzity natoľko, že študenti sa do nej nezmestili. Stáli, sedeli na zemi, zaplnili každé miesto, z ktorého bolo vidieť na plátno. Aula nebýva tak plná ani pri zahájení akademického roku. Po premietaní sa konala diskusia, ktorej sa zúčastnili tvorcovia filmu aj otec Daniela Tupého. (skrecok1581)
  • Inspirací pro film Ostrým nožom se stal skutečný případ z roku 2005, kdy parta skinheadů zavraždila v Bratislavě vysokoškolského studenta a nikdy nebyla potrestána. Jde o jeden z nejpalčivějších případů moderního Slovenska, který ukazuje i na bolesti a otázky české společnosti. Je spravedlnost dostupná opravdu pro každého? Pro všechny lidi bez rozdílu, i pro obyčejného učitele a jeho běžnou rodinu střední třídy? „V době, kdy Daniela Tupého zabili, jsem byl přibližně v jeho věku. O osudné bitce i vraždě jsem toho hodně slyšel, mezi mladými celý případ hodně rezonoval, smrt se silně dotkla celé naší generace. Mnohem smutnější, než samotná vražda, je ale nespravedlnost, která následovala,“ říká k filmu režisér Teodor Kuhn. (Zdroj: Bontonfilm)

Související novinky

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

17.08.2019

7. ročník unikátní přehlídky klasik, ale i pozapomenutých klenotů z bohaté pokladnice filmu noir představí snímky tematizující loupež, výběrovou retrospektivu noirových děl Fritze Langa, rozmanitou… (více)

Reklama

Reklama