Reklama

Reklama

Osudy žen se opakují: šestnáctiletá dcera dvaatřicetileté matky je rovněž těhotná. Stejně jako její matka zůstane svobodná a dítě bez otce. Od něho dívka obdržela jen exotickou pohlednici s titulovými třemi velbloudy... Režisér Václav Krška tento příběh ovšem nepojal jako nějaké drásavé drama, nýbrž jako komedii v téměř italsky výřečném stylu. Příliš pozornosti však neupoutal, vadila hlavně jistá vyumělkovanost celého zpracování. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (22)

fantoci 

všechny recenze uživatele

Komediálně laděný příběh ze šedesátých let přináší s sebou téma vážné. Mladá dívka Bobina se při jedné zábavě seznámí s mladým montérem. Znají se asi jen 4 hodiny, ale výsledkem této známosti je nový život. Onen mladý muž však brzy zahyne na stáži v Alžíru. Bobina, jako jedinou památku na svého náhodného partnera má pohlednici se třemi velbloudy. Film je prošpikován výbornou konverzací velice připomínající italské filmy. I přes svoji závažnost jde o výtečnou komedii. Nejkrásnější hláška z celého filmu je z úst postarší ženy. Tuto větu pronesla v přeplněné nemocniční ordinaci: "Všechny jsme tu na potrat a každá dělá, že jí bolí v uchu." Film je méně známý, a to je škoda vážení. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Bohužel jsem nenašel žádný důvod proč jít s hodnocením výš. Scénář je na moje hodnocení překvapivě docela dobrý. Najde se zde pár dobrých a celkem vtipných hlášek. K tomu kvalitní Slávka Budínová. A i ostatní herecké výkony, včetně hlavní představitelky a mlaďounkého Jaroslava Satoranského a také elegantního a charismatického Radovana Lukavského. Ovšem hudba, ač chápu, že je dobová, se mi prostě nelíbí. A humoru je na můj vkus málo. Když se zaposloucháte do dialogů, pousmějete se, ale komických situací je poskrovnu. Ostatně, jak jsem se díval, Václav Krška nemá na kontě moc slavných nebo úspěšných filmů. A stejně skromně je na tom s filmy co se týče hodnocení na csfd. Tohle je takový průměr. Ani dobrý, ani špatný. Ale na více hvězd bych čekal více komických situací. Takže za Slávku Budínovou, povedený a relativně vtipný scénář dávám trojku. Ale rovnou říkám, že je to film na hraně dvou a tří. Protože jsou zde i hluché momenty. ()

Reklama

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Zapomenutá komedie aneb Jen kdyby mně dali malej krámek...aspoň docela malinkej koloniálek, abych byla svou paní. Já bych ani tak moc nekradla, to ne, to zas já nejsem taková. 1) Roztomilá poněkud surreálná komedie v sobě nezapře atmosféru československé nové vlny. Díla básníka filmového obrazu Václava Kršky se, pravda, mezi typické novovlnní produkty neřadí, přesto kafkovské scény na osobním oddělení, před potratovou komisí či v nemocnici, stejně jako dojem neskutečna umocňující výborná jazzová hudba a nedostatek kontaktního zvuku s nepřirozeně působícími ruchy, o svérázném humoru nemluvě, se před klasickou produkcí nové vlny věru stydět nemusí. Jak dlouho jste spolu chodili? Od půl dvanácté do dvou. 2) Vynikající Slávce Budínové zdatně sekunduje Zuzana Ondrouchová. Snímek představuje i řadu pěkných chlapů - Milouše - herce malých rolí 36letého Vladimíra Pospíšila, hezkého nápadníka Jardu - Petra Sedláčka, otce dítěte Pepíka Bajcuru - Jana Langšádla, abych jmenoval alespoň ty nejpřitažlivější. Ženská, když chce být vedoucí, musí někomu podržet. A komu? Někomu nahoře. No jo, ale když těch ředitelů a kontrolorů je dneska moc. Ve filmu padne i milá charakteristika mladičkého Jaroslava Satoranského (nic proti němu): Lepěj se mu ruce a je cejtit mejdlem. 3) Jakožto pamětníka mě dostal záběr na pouliční prodej zmrzliny do čtvercových plochých oplatek s vydutým kulatým dnem. Těch jsem se nalízal...Fakt milej film... ()

honz 

všechny recenze uživatele

Velký poprask kolem ještě nenarozeného Pepíka. Ještě štěstí, že bude mít za babičku velmi výřečnou Slávku Budínovou, o kterou se navíc uchází bývalý iluzionista Radovan Lukavský! Roztomilá komedie (s notnou dávkou nadsázky) o vážných věcech. Dnes působí možná komicky scény ze sociálky a běhání po úřadech, které Bobina s matkou musela absolvovat - v době socialismu a politické nesvobody, na druhou stranu je mnohem horší fakt, když si uvědomíme dnešní lhostejnost, ať už státu nebo i lidí; alespoň tehdy matky nepohazovaly své potomky v igelitkách po lese, parku či do popelnic jako v součané demokratické společnosti jednadvacátého století... ()

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Nepřehlédnutelná S. Budínová v československé komedii o vážných věcech. Mladá Z. Ondrouchová podlehne neodbytnému svůdci, který zanedlouho poté zahyne na pracovní cestě v Constantině v Alžíru a jako památka na vášnivou noc jí zbude pouze pohled s velbloudy a dítě. Naštěstí vše vezme do rukou její výřečná matka, prodavačka v koloniále, S. Budínová. Její herectví je natolik výrazné, osobité a živelné, že celou veselohru pozvedla díky svým hláškám o úroveň výše. Naopak její dcera předvedla poněkud strnulý a mdlý herecký výkon. Za nejpovedenější považuji scény mezi S. Budínovou a jejím druhem V. Pospíšilem, kteří se výborně doplňovali a společně vytvářeli pravou italskou domácnost. Ve filmu se objeví také R. Lukavský, jako bývalý iluzionista a dočasný havíř, jehož intelektuální projev mi naopak s lidovým projevem ostatních herců moc neseděl. Mnoho vtipných dialogů lze zaznamenat v části, kdy se vedou spory o jméno novorozeněte (Grom x Vajcura). Spousta dalších kvalitních herců ve vedlejších rolích (R. Vrchota, N. Gollová, J. Moučka) obohacují film svým komediálním pojetím. Jedná se o překvapivě povedenou komedii, jíž dávám díky skvělé S. Budínové 4 hvězdy. ()

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama