Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pětatřicetiletý spolumajitel restaurace U veselé Mrkvičky, v Greenwich Village, jímž je klarinetista amatér Miles Monroe, se v roce 1973 musí podrobit poměrně banální operaci žaludečních vředů. Z narkózy se ale probouzí téměř o dvě stě let později, taková je výchozí situace sci-fi komedie Woodyho Allena. Hlavní postavou příběhu je opět nešikovný, nehrdinský hrdina, dostávající se vlastní nemotorností do neobvyklých situací... Režisér Woody Allen s patřičnou dávkou nadsázky karikuje společenské systémy s neomezeně vládnoucími diktátory, stejně jako zaručeně "dokonalé" politické systémy a ideologie. Příběh nezapře inspiraci futurismem, také tentokrát v ději nalezneme citace z grotesek Macka Sennetta, Bustera Keatona, Harolda Lloyda, Charlieho Chaplina, bratří Marxů, parafráze slavných filmových dialogů. Humorem shazuje některé psychologizující divadelní hry či nyní aktuální klonování lidských orgánů. Neméně důležitou součástí děje se stala hudba Woodyho Allena, jenž se tu představuje i jako její interpret na klarinet, v doprovodu vlastní dlouholeté skupiny The New Orleans Funeral Ragtime Orchestra a newyorleánské kapely The Preservation Hall Band. Není nezajímavé, že kostýmy k tomuto snímku připravil Joel Schumacher, který později více zaujal jako režisér například snímky Hráči se smrtí, Nebezpečný klient a Čas zabíjet. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (225)

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Allenov zárez do sci-fi žánru. Ťažko povedať či je jeho ranná, blázniva, sexuálne podfarbená ranná tvorba lepšia ako jeho neskoršie inteligentnejšie, vtipné a neurotické diela. Každopádne sa jedná o veľmi výrazného tvorcu. Už v Spáčovi sa objavujú prvky, ktoré budú pre jeho tvorbu typické - minimálne parodizácia diel - najvýraznejšia v podobe Električky do stanice Túžba. Veľmi príjemnou postavou sa stáva Diane Keaton, ktorá ma prvýkrát vo filme neiritovala a ktorá bola Allenovi veľmi rovnocennou dialógovou protivníčkou. Spáč má typickú výstavbu Allenového diela - začne niekde inde, končí niekde inde a pritom je stále o tom istom. Osobne mám radšej jeho neskoršiu tvorbu, aj keď musím priznať, že som sa na niektorých veciach naozaj skvelo bavil. Atentát na nos bol nezabudnuteľný. Ďalší môj zárez do tvorby tohto originálneho režiséra a scenáristu, ktorý sa stáva s každým svojim filmom lepším a dospelejším. ()

Terva 

všechny recenze uživatele

CITÁT - Subjekt byl zmražen v roce 1973.......... Tak zase jeden z filmů Woodyho Allena, který mě vůbec nesedl. Ten člověk má dva druhy humoru a tenhle je zrovna z těch co nemám rád. Humor je trapný a herci jsou ukřičení. Těšil jsem se, ale málem to nedokoukat. CITÁT - Vy jste ten vetřelec!!!!......... ()

Reklama

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Aneb když je film z části třeskutě vtipnou a lehce ironickou komedií zabalenou do science fiction hávu, ale stejně tak je plný velmi nevtipných pokusů o vytvoření grotesky, které působí spíš trapně a k nim se přidává i pár nezábavných humorů. Jasně, je to dobrej film a Allen rozhodně umí (i když jako režisér víc, než jako herec, tady mi v hlavní úloze přišel jako slabší článek řetězu), ale... Nevím, možná už do určité míry zastaral a dneska už není tohle tepání do všeho možného tak originální, jak by asi působit mělo. Dobrej film, nadprůměrnej, ale na víc než na tři to stejně nestačí. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Satira o budoucí vizi planety, parodie se znatelnými prvky němých grotesek. Samozřejmě o zábavu není nouze a o hlášky také ne ("Neběhají tu nějaká futuristická zvířata? Třeba krabi s hlavou sociálního pracovníka"). Také se ohromě povedli všichni ti roboti, orgasmostroje, klonovací stroje, nafukovací oblečky, postmoderní automobily, obří zelenina apod. Zváště scéna, kdy je Woody převlečen za robota je vynikající a opravdu vtipná. ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

Woody v téhle komedii stvořil úchvatný svět budoucnosti. Svět nafukovacích skákacích obleků, přístroje na výrobu orgasmu, obrovských geneticky upravených kusů zeleniny (a obrovský banán samozřejmě volá po obrovském gagu se slupkou), pitomých robotích psů a spousty dalších komických věcí. Představuje budoucnost, která sice není tak hrozivá jako v dílech 1984 nebo My, ale zato je po čertech legrační. ,,Můj doktor mi říkal, že se po operaci dostanu domů za pět dní. Sekl se o 199 let." ()

Galerie (57)

Zajímavosti (23)

  • Hymna vzbouřenců je stejná jako ve Woodyho předchozím filmu Banáni (1971). (Kulmon)
  • Playboy, který se ve filmu objeví, pochází z listopadu 1972 a na jeho obálce je Lenna Sjooblom. (Kulmon)

Související novinky

Vychází 20dílná DVD kolekce WOODY ALLEN

Vychází 20dílná DVD kolekce WOODY ALLEN

21.01.2011

Čtyřicet celovečerních autorských filmů, jeden televizní a jedna spolupráce na povídkovém díle – a to všechno během jednačtyřiceti let! Americký filmař Woody Allen se za svou pracovní morálku určitě… (více)

Reklama

Reklama