Reklama

Reklama

Wonder Woman 1984

  • USA Wonder Woman 1984 (více)
Trailer 9
USA, 2020, 151 min (Alternativní 145 min)

VOD (1)

Obsahy(1)

V pokračování očekávané komiksovky se tentokrát ocitneme v osmdesátých letech. Proti superhrdince Wonder Woman budou stát dva záporáci. Max Lord v podání Pedra Pascala (seriál Hra o trůny) a také Cheetah s tváří herečky Kristen Wiig (Marťan). (Vertical Entertainment)

Videa (4)

Trailer 9

Recenze (811)

HoneyBunny 

všechny recenze uživatele

Patty Jenkins je dobrá režisérka, ale tentokrát ji pustili i ke scénáři, kde leží jádro pudla. Nemusím rozebírat nepříjemné implikace toho, že navrátivší se love interest Steve (božanský Chris Pine) obývá tělo jiného muže (yikes...), že legendární nemesis Cheetah je tu naprosto zbytečně nebo že je zkrátka divné, že Diana po Stevovi truchlí i po 70 letech - nemám nic proti tomu, že si ho "vypřála", ale nemohlo to být zkrátka třeba proto, aby si řekli konečné sbohem nebo něco podobného? Ale blbé je, jak je scénář plytký, jeho příběh nedotažený a kolik je tam logických mezer. Film nám chce narvat do chřtánu poselství, že se nemáme nechat oblbovat sny, přijmout realitu, nepodvádět atd. atd. ve formě, kterou by si nedovolily ani filmy z roku 1984. A propos - čekala jsem mnohem větší nostalgickou eightees notu, nebo alespoň důvod, proč se film odehrává v této dekátě. Marně. WW se zkrátka jen nese na moderní retro vlně. Ráda se někdy dozvím, do jaké míry má v tomhle bordelu prsty samotné studio. Tohle se fakt nepovedlo. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Pokus o zopakování totožného postupu v jiné retro době dopadl polovičatě. Ať už se hlavní scénárista prvního dílu Allan Heinberg dobrovolně odklidil k seriálům nebo se nepohodl s dalšími tvůrci, u pokračování už jeho jméno nefiguruje a je to znát. Ingredience jsou totiž stejné, ale jakási středová nit, která z dobrodružné pohádky udělala legendární podívanou, tentokrát chybí - a nebo je zašmodrchaná. Nebudu lhát, vážím si staromilské první poloviny, která se chová tu jako Superman od Richarda Donnera, tu jako fantasy béčka téže doby (myšleno v dobrém). Ani tentokrát se zbytečně nestaví propojené vesmíry, jen se jde po cestě komiksů tím směrem, kterým mířily před desítkami let v papírové i celuloidové podobě. A většinu času funguje i v navázání na válečné hrátky, protože jestli má někdo chemii téměř atomovou, jsou to Gal Gadot a Chris Pine. Jak se člověk přenese přes to, že se někdo objevuje v cizím těle a jak je s oním tělem poté nakládáno, zůstane sladkobolná, rozpačitá, ale přesto opravdová a uvěřitelná romantika, kde věřím každému slovu a při libovolně plačtivém prohlášení typu "Už nikdy nebudu milovat," ukápla nejedna slza i mně. Tím ale končí největší pozitiva a se zbytkem si nevím rady. Nemám problém s náturou a směřováním dalších postav, protože i to spadá do obrázkové tradice, ale nevím, proč je Pedro Pascal silou tlačený do módu Rock Me Amadeus a proč je ho v ději asi tak o třicet minut více, než by bývalo stačilo na bohaté prokreslení jeho motivace. Stejně tak časté "vychovávání" diváka je do očí bijící a morálních pouček na téma gender nebo consent mohlo být méně nejen kvůli tomu, že sem žánrově nepasují, ale protože jsou téměř polopaticky servírovány přímo do kamery. A konečně to nejtrestuhodnější. Finální souboj a co z něj vzejde je nejslabší částí filmu, která jak kdyby byla přítomna jen kvůli nutnosti se jakkoli se zápletkou rozloučit. Akce je banální a kvůli šeru neviditelná, závěrečná morální lekce nelogická, kostýmy a masky vůbec nefungují a hlavně se v tu chvíli jde k půl třetí hodině stopáže a jakkoli jsem se u filmu bavil, tohle rozhodnutí nic nestříhat nechápu ani trochu. Patty Jenkins podlehla velikášskému syndromu a Wonder Woman hlavně proto musela na završení trilogie zapomenout. ()

Reklama

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Nová Wonder Woman je 80’s štýlom, atmosférou a ropnou tématikou, takmer vo všetkom ostatnom sa vracia do minulosti ešte ďalej, až do dôb prvého Supermana. A je iba na divákovi, či jej očividne úmyselnú naivitu a starosvetské postavy prijme, alebo nie. A úprimne, keby šlo o inú frančajzu, štvrtú hviezdu by som ani nezvažoval. Tu mi vydržala dve tretiny stopáže, až kým kopenie nezmyslov sebeparodických (prezident) a whedonovských (všetko to - na dve a pol záberu - akože dojemné zľahčovanie rodinných problémov) prekonalo počiatočné okúzlenie. V závere už to drží nad vodou fakt iba Diana. Bavilo ma hlavne to retro, záporáci, neokukané lokácie. Na druhú stranu to má niekoľko chybových trikov, nefunkčnú romantickú líniu, smiešny záver. Každopádne, rozhodne viac Donner ako Schumacher. ()

Hild 

všechny recenze uživatele

Za mě asi lepší než první díl, kde mi vadila ta přehnaně digitální akční stránka. Tady se Jenkins držela značně při zemi a vlastně to filmu hodně prospělo. Myslím, že Jenkins přesně věděla, co chce filmem říct a kam cílit, hlavní cílovka tohoto filmu jsou bez debat více ženy než muži, ať už celkovým pojetím, nebo lehce naivním až pohádkovým vyústěním. Tím ale vůbec neříkám, že je na tom něco špatného a vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby druhá Wonder Woman byla velice milovaným hrdinským ženským filmem. Za mě naprosto neškodný film. Nebýt toho za mě opravdu nepřesvědčivého a nepřirozeného závěru, asi by se mi to líbilo ještě více. Pochválit musím postavu Kristen Wiig, její přerod mě dost bavil. P.S. Absolutně vůbec nechápu použití v té jedné scéně soundtrack ze Sunshine. Ano, je to jeden z nej filmových songů vůbec, ale už tak provařený, že to působilo velmi rušivě, jelikož jsem najednou myslela na úplně jiný film. A být v kůži Hanse Zimmera cítila bych se velmi uraženě, že se do docela důležitého momentu filmu někdo rozhodl vložit song od jiného autora z jiného filmu. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Plány DC Extended Universe na konzistentní filmový komiksový vesmír, který by fungoval stejně jako Marvel Cinematic Universe se rozpadl jako domeček z karet a v DC se tak aktuálně především snaží realizovat samostatné snímky. Fungoval tak vynikající Aquaman v režii Jamese Wana, dost dobrý Shazam! v režii Davida F. Sandberga nebo dost fajn Birds of Prey (Podivuhodná proměna Harley Quinn) v režii Cathy Yan. Své pokračování se letos dočkala poté i Wonder Woman 1984, která se postupně odkládala z Vánoc 2019 až na letošní Vánoce a nakonec to i přes COVID-19 částečně zkouší v kině, přičemž zároveň studio Warner Bros. tento film vydalo na streamovací službě HBO Max. Už dlouho se dušuju, že tato taktika nebude úplně vítězná a tuším, že jakékoliv plány na Wonder Woman 3 rychle uhasnou (Napověděl to i zahraniční otvírák z minulého týdne), to ale aktuálně není nejdůležitější. Důležitý je fakt, jestli je Wonder Woman 1984 důstojným sequelem (za mě) skvělé jedničky a jestli jde o povedenou podívanou. Už od úvodní sekvence se ukáže, že režisérka Patty Jenkins formu z prvního filmu neztratila a i přesto, že ještě před první Wonder Woman neměla se žádným velkým blockbusterem zkušenosti, práce s akčními sekvencemi jí rozhodně jde a úvodní sekvence naprosto totálně nastaví velice zábavnou jízdu. Zároveň se ale sluší dodat, že i přesto, že Wonder Woman 1984 má zhruba o 50 milionů dolarů větší rozpočet než její předchůdce (ze 150 milionů dolarů jsme měli skočit na 200 mega), v zásadě druhá Wonder Woman 1984 servíruje osobnější a víceméně komornější příběh než v případě jejího předchůdce. Opět jsou tu sice velkolepé sekvence, opět se tu víceméně bojuje o záchranu světa a opět je na tom velký rozpočet hrozně vidět, zároveň se to ale celé celou dobu nenese v předem očekávatelných vodách. A především se oproti svému předchůdci vydala druhá Wonder Woman i odlehčenějším a zábavnějším smylem. První reakce nelhali a z víceméně vážné první Wonder Woman Wonder Woman 1984 víceméně kráčí ve stopách prvního Supermana v režii Richarda Donnera. Druhá Wonder Woman přidala na humoru a zároveň se vyloženě nebere tolik vážně jako první díl (alespoň takový jsem z ní já měl pocit). Záleží pak čistě na divákovi, jak tuhle změnu přijme, jsem ale osobně rád, že se Patty Jenkins nerozhodla natočit vyloženě to samé jako minule a ze zasazení do jiné časové doby vytřískala maximum. Gal Gadot možná nejlepší herečka na světě, nadále ovšem předvádí, že se do role Wonder Woman hodí a je už vlastně těžké si v této roli představit kohokoliv jiného. Gadot tahle role neskutečně sedí a minimálně i kvůli ní doufám, že se stane zázrak a realizace Wonder Woman 3 se nějakým způsobem dočkáme, protože Gadot je velmi obtížné si v této poloze nezamilovat. Vrací se Chris Pine a i přesto, že jsem se bál jakou scenáristickou kličkou se po závěru první Wonder Woman vrátí do děje, jsem mile překvapen z toho jak chytrý vlastně nápad ohledně jeho návratu je a jak tak strašně funguje. Chemie mezi Gadot a Pinem funguje i podruhé a z faktu, že se role oproti prvnímu dílu prohodili a tentokráte je to Diana, která Steveovi představuje ´´nový´´ svět se též podařilo vytěžit, jak jen to šlo. Pine je navíc pořád sympaťák a především famózní herec a opět patří mezi největší klady celého filmu. Tenhle film má navíc štěstí ve svých záporácích a v tom ohledu, že ty záporáci mají duši a nejsou to chodící postavičky, které jsou zlé, protože měli v závorce ve scénáři napsáno zlo. Kristen Wiig je famózně obsazena a do role Barbary Minervy se hrozně hodí. Wiig zde těží ze svého komediálního talentu a zároveň skutečně předvádí, že je nedoceněná herečka, která si tuhle roli vyloženě užívá. Celá její cesta a také důvod, proč se stane Cheetah navíc dělají tuhle postavu tak sympatickou a v zásadě alespoň trochu originální, že je mi ve finále vlastně líto, že té Wiig přece jen v celém filmu není ještě o trochu víc. Byla to s ní hrozně fajn. Naprosto fenomenální je ale Pedro Pascal- Tenhle sympaťák už několik let těží ze svého charizmatu, který má ostatně i jeho postava Maxwella Lorda. Sama režisérka Patty Jenkins řekla, že Pascal svůj charakter založil na Gordonu Greekovi z Wall Street Olivera Stonea, nebo právě na postavě Lexe Luthora z původního Supermana Richarda Donnera. Samotná Jenkins poté vyvrátila, že by se Pascal inspiroval Donaldem Trumpem, chvílemi to ale i k němu vyloženě svádí. Jenomže motivace tohoto padoucha, jeho očividná schopnost přetvářky a především vyložená schopnost těžit z jeho charizmatu jsou prostě fenomenální a Maxvell Lord je u mě společně se soudcem Juliusem Hoffmanem z Chicagského tribunálu a Andreiem Satorem z Tenetu dost možná nejpamětihodnější filmový záporák roku. Právě i díky této silné čtveřici postav je ve finále vyloženě jedno, že samotný děj na plátně je strašně jednoduchý, ohledně stránky vizuálních efektů to trochu drhne (Na film s rozpočtem 200 milionů dolarů až příliš) a se svojí délkou 150 minut film možná chvílemi přece jen drhne a ze začátku mu chybí rozjezd, jakmile se ale Wonder Woman 1984 rozjede, je to neskutečně zábavný blockbuster, který je zároveň z jednoho podstatného důvodu naprosto aktuální. Wonder Woman 1984 je totiž možná film, který má na první pohled jednoduchý děj, v závěru se ale ukáže, že je to film o tom, že někdy se prostě nemůžeme dočkat toho po čem toužíme. Zároveň je díky načasování na konec roku 2020 film o naději, optimizmu, soucitu a o tom, že svět není nikdy ztracen, dokud za něj někdo bojuje. Celou dobu film možná jede v klasických vodách, závěrečná část se ale vydá trochu jiným směrem než se dalo čekat a ukáže se, že je Wonder Woman 1984 skutečně vším, je ne klasickým sequelem. Tenhle film je tak naprosto ideálně vydán na konci roku 2020, i když tak trochu zvláštním způsobem. Kdy jindy totiž film vydat? Po celém tom COVID-19 šílenství, vyhrocení s Black Lives Matter v USA nebo po výsledku prezidentských voleb, které částečně rozdělili Ameriku? I přes to, že je se film odehrává v roce 1984, Wonder Woman 2 je dost možná aktuálnější než by se dalo zdát a i proto k ní mám své sympatie. Přesto mám ale jedničku pořád radši. Hans Zimmer vytvořil další naprosto úžasný soundtrack, který chvílemi navíc evokuje hudbu z 80. let. Právě i v tomhle ohledu jsem čekal, že Wonder Woman 1984 z popkulturních narážek vytříská víc a i přesto, že ve finále dává smysl, že se film vlastně odehrává během studené války, toho pocitu trochu nevyužitého potenciálu se nejspíš stejně nezbavím. Ale je to jen další menší výtka k jinak dost povedenému superhrdinskému sequelu, který to zkusil zcela jinak než jeho předchůdce a přece jen zamrzí, že dle mého názoru na Wonder Woman 3 jen tak nedojde. I kdyby ne, pořád nám ale zůstanou dva velmi povedené filmy, přičemž myslím, že podobně jako u první Wonder Woman bude dvojka fungovat i po dalších zhlédnutích. Wonder Woman 1984 není dokonalá a jednička, která byla vážnější, do jisté míry svižnější a v jisté míře i cílevědomější mi přece jen sedla víc. Wonder Woman 1984 je ale jinak opravdu povedená, servíruje film plný optimizmu a naděje, tedy dvou věcí, které budeme v aktuální době velmi pravděpodobně potřebovat. Po řemeslné stránce jde též o špičku, akční sekvence jsou nápadité, zároveň má ten film skutečně úžasné obsazení a zároveň to má celé emocionálně silný závěr, který se naprosto vyrovná emocionálnímu závěru z konce jedničky. Je pak přece jen jedno, že vizuální efekty nejsou dokonalé (některé jinak strhující akční scény díky tomu nefungují tak skvělé, jak by mohli), filmu po úvodní (opravdu úžasné) akční sekvenci trochu chybí ten správný rozjezd a přece jen to až do silného závěru celé působí jako film s jednoduchým příběhem. Wonder Woman 1984 je totiž pořád z mnoha pádných důvodů super a i díky skvělým poselstvím je skutečně ideálním filmem na konec roku 2020. Nebo také ideálním filmem pro česká kina v květnu 2021, tedy až se zase otevřou. Za sebe ovšem říkám, že jestli se po otevření českých kin naskytne příležitost, do kina na Wonder Woman 1984 určitě půjdu. A to nejen kvůli tomu, abych podpořil kina (která po otevření budou potřebovat větší podporu než kdy dřív), ale především proto, že mám pocit, že Wonder Woman 1984 bude na velkém plátně působit ještě líp. I v domácích podmínkách je to ale fakt neskutečná zábava a přesto mě mrzí, že se film dočkal uvedení v téhle nevhodné době. Dost možná to totiž celou sérii paradoxně zabilo..... () (méně) (více)

Galerie (90)

Zajímavosti (38)

  • Když se Barbara (Kristen Wiig) představuje Dianě (Gal Gadot), drží v ruce kufřík s papíry, které během konverzace mění svou polohu a nakonec zmizí v onom kufříku. (cmenda)
  • Dianina (Gal Gadot) nová zlatá zbroj se oficiálně jmenuje „Golden Eagle“ a poprvé se objevila v komiksu „Elseworlds: Kingdom Come“ z roku 1996. (fiLLthe3DD)

Související novinky

Komiksový Blue Beetle má tragický start

Komiksový Blue Beetle má tragický start

20.08.2023

Warneři se sice můžou do konce rukou plácat po zádech za to, jak moc se jim vyplatila sázka na Barbie v režii Grety Gerwig s Margot Robbie v hlavní roli, jenže bokem růžového megahitu se studiu v… (více)

Mortal Kombatu se daří. Bude dvojka?

Mortal Kombatu se daří. Bude dvojka?

28.04.2021

Analytici si opět hráli s diváckými přehledy a statistikami a nově tak víme, jak se na streamovací službě studia Warner Bros. dařilo herní novince Mortal Kombat. A šéfové z HBO Max si nejspíš mnou… (více)

Godzilla vs. Kong je králem box office

Godzilla vs. Kong je králem box office

04.04.2021

Kina se alespoň v zámoří a taky v Číně pomalu ale jistě vrací zpátky k životu. Už nějakou dobu tak bylo jasné, že první větší film, který se v kinech bude promítat, pravděpodobně nasytí poptávku a… (více)

Nominace na Zlaté maliny 2021

Nominace na Zlaté maliny 2021

13.03.2021

41. ročník Zlatých malin, každoroční ocenění pro ty nejhorší a nejbizarnější filmy roku, se blíží a pořadatelé nyní oznámili své letošní nominace. Mezi těmi najdeme jak celoročně vysmívané filmy typu… (více)

Reklama

Reklama