Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Čtyřicetiletý maloměstský architekt Viktor Průcha (K. Heřmánek) žije s manželkou Soňou (J. Šulcová), je ve svém oboru dobře zavedený a na hmotnou nouzi si nemůže stěžovat. Dobře však ví, že zajištěnou existenci získává díky různým ústupkům a kompromisům: soužití se Soňou už dávno není jako dřív a v práci mají před rozumným a účelným řešením vždy přednost zájmy vlivných lidí. Jednoho dne však dostane Viktor těžkou lekci: fyzicky ho totiž napadne starší muž, jehož vnučku srazilo před školou auto. Viktor totiž jako architekt kdysi podepsal souhlas s umístěním školy blízko frekventované silnice. Muž se ze dne na den rozhodne skoncovat s dosavadním životem. Odejde od manželky a nastěhuje se do svého starého ateliéru na kraji města. A začne se věnovat dávnému koníčku, fotografování ženských aktů. Když pozná nespoutanou romskou dívku Aranku (A. Tomsová), najde v ní ideální modelku. Výstava jeho nových fotografií, uspořádaná v místním divadle, vyvolá velký ohlas. Ovšem zdaleka ne jen pozitivní. Teprve teď stojí Viktor před skutečnou životní zkouškou, která odhalí, jak pevně za svým novým životem stojí… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (84)

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Co pak je krása hřích?" Klobouk dolů před Kachyňou režií a možná ještě víc před kamerou Vladimíra Smutného. Té nahoty je sice v tomto snímku na můj vkus asi víc, než by bylo nutno, a občas už na mě působila až poněkud fádně. Z uměleckého hlediska je ten film konfrontující životní ideály muže v období krize středního věku s pokryteckou morálkou společnosti víc než zdařilý. Karla Heřmánka moc nemusím, takže z hereckého hlediska mě ten film zas tolik neoslovil, ale mám pocit, že ve svém původním tříhvězdičkovém hodnocení jsem se držel přeci jen až moc u zdi. Když k té umělecké kameře přidám typicky hravou hudbu  Angelo Michajlova, myslím, že bude fér jednu hvězdičku přidat. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Já vždycky myslel, že Kachyňa se řídil heslem, že vyholená neni to pravý, že je lepší taková, na který chlupy ještě nenarostly. Ale tady jsem měl pocit, že Kachyňa je tak trochu hoch od bobří řeky. Jako koukat v jednom kuse na to, jak Heřmánek fotí nějakou vošklivou cigošku s bobrem, to mě fakt moc nebere. Jinak aby těch bobrů nebylo málo, tak svý ochlupený genitálie předvede i Chýlková a Šulcová. Chápu, že v roce 1985 holení nebylo v módě, takže tenkrát u toho asi spousta chlapů slintala, ale já jsem relativně mladej, takže tohle fakt neni nic pro mě. Pokud se odprostim od toho, že koukat na bobry mě moc nebere, tak ten film je stejně dost o ničem. Nejvíc mě na celym filmu pobavila asi minutová role Marka Vašuta. "Von je někdy tak trochu guma." ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Vazeni normalizacni sudruhovia, moralne autority, klobaskovi inzinieri, nasrane militantne feministky, militantni katolici, mentalni invalidi, lokalne nazorove autority, uspesni -i menej uspesni - absolventi VUML, samozvani psychologovia, zakomplexovane a zamindrakovane nuly, pravidelni - i menej pravidelni citatelia Leninovych Aprilovych Tez a neuspesni aspiranti na titul zasluzileho umelca, budem vam oponovat. Je mi naprosto jasne, ze by ste tento normalizacny film zadupali najradsej do zeme, lebo stale sa stretavam tuna s pristupom, co je normalizacne, je automaticky spatne. To si ja rozhodne nemyslim. Ci uz ide o normalizacne socialne istoty, pracu, byvanie, alebo hoci aj o tento Kachynov film. Film pojednava o nahych samiciach, a v ramci moralnych hodnot vtedajsej spolocnosti, pevne zviazanej normalizaciou, je to uspesna kriticka vypoved o castom pokrytectve najma malomestskeho prostredia. Z hercov je snad najznamejsi Ilja Prachar /Spalovac Mrvol, Kladivo na Carodejnice/, ale za zmienku stoja aj herecke vykony ostatnych : pani Chylkova, Gabriela Wilhelmova atd. Sice tento film nema na Menzelovu Vesnicko ma Strediskova, ale bavil som sa, a to tak, ze velmi. 77 % ()

lennyd 

všechny recenze uživatele

Architekt Viktor Průcha (Karel Heřmánek) se ač navenek spokojený člověk (skvělá práce, dobře placená, šťastné manželství, přátelé) uvnitř hodně trápí. Vzpomíná na staré časy, kdy se nemusel chovat tak jak okolí chce, mohl si jen tak beztarostně fotit - třeba svoji budoucí ženu - nahou a tak vůbec. Jednoho dne se rozhodne a vrátí se zpět ke své zálibě - nafotí erotické akty mladé cikánské dívky, Aranky. Reakce okolí je ale drtivá ... Toto je jeden ze starých československých filmů, které uvíznou v hlavě (pokud padne na stůl otázka typu - poraď nějaký starší česk(oslovensk)ý film, tak kromě obvyklých fláků - Vesniček, Marečků, Sluncí a sena, a tak se začnou z paměti vynořovat filmy jako Dobré světlo, Kam pánové kam jdete nebo třeba Fany (až teď koukám, že všechny výše zmíněné má na triku Karel Kachyňa, zajímavé). Každopádně Dobré světlo je na svou dobu hodně odvážný film, i když - jak zde bylo několikrát zmíněno, ideál ženské krásy se od té doby trochu posunul. Výborný Karel Heřmánek, pár (nahých) hereček (Chýlková) a hodně provokující příběh... chtěl bych věřit tomu, že dnes by Průcha dopadl trochu jinak, ale myslím že by jej okolí odepsalo úplně na chlup stejně.. ()

Ivoshek 

všechny recenze uživatele

Mám ten film rád. Ani nevím proč. Možná je to tím, že je mi taky 40 a spoustě těch kompromisů, co musí hlavní hrdina dělat a které ho serou, docela rozumím. A líbí se mi o to nadšení, když najde něco mimo svou práci, kde se umělecky realizuje. Samozřejmě Dobytek má pravdu, že Vasutova minirole potěší. "nezlobte se, von je někdy trochu guma", to je super. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (9)

  • Jez, kde se Viktor Průcha (Heřmánek) potká s Arankou (Anna Tomsová), je na řece Blanici u Putimi. Scenárista Čabrádek byl u natáčení této scény a řekl, že mu bylo obou aktérů líto, protože voda byly velmi studená. (sator)
  • Fotografie aktů, které ve filmu pořizoval architekt Průcha (Heřmánek), ve skutečnosti fotil kameraman Petr Hojda. (sator)

Reklama

Reklama