Reklama

Reklama

Hranice lásky

  • Česko Konec aféry (více)

Obsahy(1)

Trnitá cesta na dno lásky a žárlivosti. „Toto je deník hluboké nenávisti.“ Tak začíná spisovatel Maurice Bendrix svou nejnovější autobiografickou knihu. „Ale možná, že bych ho nikdy nepsal, kdybych se tehdy oné temné deštivé noci nezastavoval, a kdybych šel dál…“ Jenomže Maurice se zastavil a nabídl Henrymu, s nímž se kdysi znával, že jej schová pod deštník. Obyčejná věta obyčejné lidské slušnosti. Ale v Mauricovi to náhodné setkání probudilo vše, o čem věřil, že se mu již podařilo překonat. Znovu otevřelo tu propast lásky, nenávisti a žárlivosti, do níž se před dvěma lety, po rozchodu se Sárou, zřítil. Znovu se mu začaly vybavovat zlomky těch dní, útržky těch chvil, v nichž zažíval nejvyšší možné štěstí, i momenty bezmezného zoufalství. A on ví, že to musí sám v sobě nějak uspořádat, že se s tím musí vyrovnat, aby mohl žít dál. A proto začíná psát tu knihu… Snímek režiséra Jordana vznikl podle románu Grahama Greena, který v češtině několikrát vyšel pod názvem Konec dobrodružství. Líčí milostné drama dvou charakterově odlišných lidí, v němž významnou roli hraje vedle lásky a nenávisti – jako ostatně u většiny Greenových děl – i víra v Boha. Neil Jordan, který jej natočil podle vlastního scénáře, v něm vytvořil film, připomínající svým tempem a stylizací klasické britské filmy 40. a 50. let. Podařilo se mu v něm dokonale spojit obraz s literárním textem a vytvořit mimořádně sugestivní atmosféru, umocněnou samozřejmě skvělými hereckými výkony všech tří protagonistů. Film získal řadu britských i mezinárodních cen, nominován byl i na čtyři Zlaté glóby a dva Oscary. (Česká televize)

(více)

Recenze (90)

nascendi 

všechny recenze uživatele

Iba výnimočne mám taký pocit, ako pri tomto filme. Uznávam, že trojica hercov bola uveriteľná, hudba vydarená, režisér sa pokúšal o akúsi inovatívnosť v skladbe filmu, takže objektívne nemám filmu veľmi čo vyčítať. Veď ani nevyčítam. Problém však je, že ma absolútne nezaujal. Dopozeral som ho poctivo bez rýchloposunu do konca. A nič. Takže ani komentár nič. Veď ako sa dá písať o tom, čo preletí okolo vás a nezanechá ani najmenšiu stopu? ()

Jane18CZ 

všechny recenze uživatele

Ze začátku, tak do poloviny filmu mi to přišlo zmatené, kolikrát jsem nevěděla kde se příběh nachází, ale pak se to zklidnilo a ke konci mě ten film i celkem dojal. Problém je že já moc nemusím J. Moore, alespoň ne v tomto filmu. Mě se tam nelíbila, ne že by svou roli hrála špatně, ale neseděla mi tam. Za to na Ralpha se dívalo nádherně :) ()

Reklama

NinonL 

všechny recenze uživatele

Ralph Fiennes stále stejně vášnivý i žárlivý jako v Anglickém pacientovi. Přestože toto drama jeho kvalit nedosahuje, docela se mi líbilo. Zejména konec. Julianne Moore nepatří mezi mé oblíbené herečky, ale Fiennes a jeho ďábelský pohled mi podlamovali kolena po celý film. Takže hvězdička navíc za kolena a za nádhernou hudbu. ()

Avalon820 

všechny recenze uživatele

Hranice lásky (za takový český název by měl dostat někdo na zadek) je drama první jakosti s atmosférou tak hustou, že by se dala krájet. Základními stavebními kameny tohoto snímku jsou vypiplané dialogy a umělecké výjevy lásky, které nic a nikdo nepřeje. Julianne Moore je ve své roli naprosto fantastická a přesvědčivá - oscarová nominace byla skutečně na místě. Líbil se mi zvláštní způsob podání příběhu, kdy máte zpočátku trochu pocit, že scény jdou za sebou tak nějak náhodou, flashbacky musíte poznávat, ale v pokročilé fázi je vše vysvětleno a propojeno. Ke konci mě pak zchladil lehký závan fádnosti... ale to už bych chtěl vážně trochu moc. ()

jatamansi 

všechny recenze uživatele

Časové roviny mne zpočátku mátly, ale to nic neubíralo na dokonale vykreslené atmosféře, jasu i dusnu vztahů současných i minulých. Graham Greene je autor par excelence, stačí se podívat, kolik jeho děl sloužilo jako podklad pro skvělé filmy. (Doteď jsem měla nejraději Tichého Američana, ale Konec dobrodružství jej vystřídal.) K tomu Michael Kamen, klavír a housle, odvážná milostná scéna Julianne Moore… Ač válečný film, v restauracích měli na stolech živé květiny. Moore nosila kouzelné kloboučky. A ty zelené střevíčky neobjevím v obchodě ani nyní. Místy mi to připomínalo Remarquovy romány a jeho témata. Ještě nikdy mi žádný muž nenavlékal punčoch a nezapínal podvazky. Knoflíky na kabátě si Sára zapínala jako Kidman v Hodinách, tedy spíš naopak, ale silně to na mne zapůsobilo. Pokašlávání napříč filmem dávalo tušit co bude dál. Soukromý detektiv a syn s ohněm na tváři, který tak zázračně zmizel. U Fienesse se mi tam pořád mimoděk cpal Anglický pacient, on je takový osudový muž. A pár vět si nemohu odpustit. „Dokud jsme se milovali, nálety nás míjely. Ten akt lásky nás ochraňoval.“ Klíčové myšlenky Sáry: „Dej, ať vstane z mrtvých, a já se ho navždy vzdám.“ „Jeho život jsem vymodlila přísahou, jeho životem jsem se zabila.“ ()

Galerie (35)

Zajímavosti (1)

  • Dvě nominace na Oskara za kameru a herečku hlavní role Julianne Moore. (cariada)

Reklama

Reklama