Reklama

Reklama

Hranice lásky

  • Česko Konec aféry (více)

Obsahy(1)

Trnitá cesta na dno lásky a žárlivosti. „Toto je deník hluboké nenávisti.“ Tak začíná spisovatel Maurice Bendrix svou nejnovější autobiografickou knihu. „Ale možná, že bych ho nikdy nepsal, kdybych se tehdy oné temné deštivé noci nezastavoval, a kdybych šel dál…“ Jenomže Maurice se zastavil a nabídl Henrymu, s nímž se kdysi znával, že jej schová pod deštník. Obyčejná věta obyčejné lidské slušnosti. Ale v Mauricovi to náhodné setkání probudilo vše, o čem věřil, že se mu již podařilo překonat. Znovu otevřelo tu propast lásky, nenávisti a žárlivosti, do níž se před dvěma lety, po rozchodu se Sárou, zřítil. Znovu se mu začaly vybavovat zlomky těch dní, útržky těch chvil, v nichž zažíval nejvyšší možné štěstí, i momenty bezmezného zoufalství. A on ví, že to musí sám v sobě nějak uspořádat, že se s tím musí vyrovnat, aby mohl žít dál. A proto začíná psát tu knihu… Snímek režiséra Jordana vznikl podle románu Grahama Greena, který v češtině několikrát vyšel pod názvem Konec dobrodružství. Líčí milostné drama dvou charakterově odlišných lidí, v němž významnou roli hraje vedle lásky a nenávisti – jako ostatně u většiny Greenových děl – i víra v Boha. Neil Jordan, který jej natočil podle vlastního scénáře, v něm vytvořil film, připomínající svým tempem a stylizací klasické britské filmy 40. a 50. let. Podařilo se mu v něm dokonale spojit obraz s literárním textem a vytvořit mimořádně sugestivní atmosféru, umocněnou samozřejmě skvělými hereckými výkony všech tří protagonistů. Film získal řadu britských i mezinárodních cen, nominován byl i na čtyři Zlaté glóby a dva Oscary. (Česká televize)

(více)

Recenze (90)

jatamansi 

všechny recenze uživatele

Časové roviny mne zpočátku mátly, ale to nic neubíralo na dokonale vykreslené atmosféře, jasu i dusnu vztahů současných i minulých. Graham Greene je autor par excelence, stačí se podívat, kolik jeho děl sloužilo jako podklad pro skvělé filmy. (Doteď jsem měla nejraději Tichého Američana, ale Konec dobrodružství jej vystřídal.) K tomu Michael Kamen, klavír a housle, odvážná milostná scéna Julianne Moore… Ač válečný film, v restauracích měli na stolech živé květiny. Moore nosila kouzelné kloboučky. A ty zelené střevíčky neobjevím v obchodě ani nyní. Místy mi to připomínalo Remarquovy romány a jeho témata. Ještě nikdy mi žádný muž nenavlékal punčoch a nezapínal podvazky. Knoflíky na kabátě si Sára zapínala jako Kidman v Hodinách, tedy spíš naopak, ale silně to na mne zapůsobilo. Pokašlávání napříč filmem dávalo tušit co bude dál. Soukromý detektiv a syn s ohněm na tváři, který tak zázračně zmizel. U Fienesse se mi tam pořád mimoděk cpal Anglický pacient, on je takový osudový muž. A pár vět si nemohu odpustit. „Dokud jsme se milovali, nálety nás míjely. Ten akt lásky nás ochraňoval.“ Klíčové myšlenky Sáry: „Dej, ať vstane z mrtvých, a já se ho navždy vzdám.“ „Jeho život jsem vymodlila přísahou, jeho životem jsem se zabila.“ ()

charmin 

všechny recenze uživatele

Mám rada filmy, z kt. mám príjemne zmiešané pocity, v kt. je hlavná myšlienka silná, no treba ju nájsť a správne ju pochopiť. Okrem tohto benefitu má film ešte zopár iných, samotnú charizmatickú Julianne, v spojení s Ralphom, kt. mám síce zafixovaného(neviem prečo:)) ako zlého, a nie zrovna romantického..ale ako výnimka tento film potvrdzuje pravidlo. Krásny (ne)naplnený vzťah plný lásky, vášne, pochopenia, zázrakov, dáždnikov, červeného rúžu, podväzkov, a mnohého iného. ()

Reklama

sportovec 

všechny recenze uživatele

Dokonalé řemeslo se tu snoubí s virtuózním zvládnutím literární předlohy a neprůstřelnou rekonstrukcí starého tradičního romantismu, který svými kořeny sahá do konce 19. století, tj. do kalendářního počátku století minulého. Unylá směs charakternosti, které není cizí sentiment, a nostalgie po starých "zlatých časech" nezklame a v mnoha ohledech i potěší a snad také zahřeje. ()

JohnFarst 

všechny recenze uživatele

Prvé čo by sa dalo tomuto filmu vytknúť je jeho prehnaná komornosť a odrovnanosť. Herecké výkony sú síce pekné ale až priveľmi nezáživné a od hercov ako Fiennes, Moore alebo Rea by som čakal väčšie ponorenie do postavy a oživenie už tak plytkého príbehu. Na svete je omnoho viac filmov s rovnakou tématikou, ktoré sú ale zaujímavejšie napísané alebo zrežírované. Už od začiatku tušíme ako sa všetko skončí a Jordan sa nepokúsi ani o jeden dramatickejší oblúk, ktorý by mohol zaviesť myšlienky diváka do slepej uličky. Príbeh sa vlečie k neodvratnému koncu pomaly čo spolu s aj tak príliž dlhou stopážou uberá ďalšiu pozornosť. Jediná "akčnejšia" scéna je pri zhode bomby a aj tú nám v celej dĺžke autori naservírujú dvakrát akoby sa ňou chceli sami pochváliť. Pripomína mi to Anglického pacienta a asi mi tieto romantické drámy z vojnového prostredia nesedia ale tu pozadie vojny aspoň trochu oživuje suchý príbeh obyčajnej trojiche ľudí s obyčajnými problémami. ()

Biopler 

všechny recenze uživatele

Keď sa hlavná hrdinka rozkašľala v prvej tretine filmu, vytušil som záver. Milostná romanca, ktorá neurazí, nenadchne. Celý príbeh sa vlečie, vzplanutie milencov je chabo vykreslené a tým pádom "milostné dobrodružstvo" jasne mieri do cieľa, v ktorom na konci ponechá z milostného trojuholníka dvoch nešťastníkov. Zaujmú herci, Moore a Fiennes boli dobrá voľba. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (1)

  • Dvě nominace na Oskara za kameru a herečku hlavní role Julianne Moore. (cariada)

Reklama

Reklama