Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mít šaty od návrháře Reynoldse Woodcocka (Daniel Day-Lewis) znamenalo v dynamické éře obrozujícího se poválečného Londýna úplně nejvíc. Dáma musela mít dostatek peněz, patřičný rodokmen a odpovídající vychování, aby mohla vyrazit na večírek v jeho modelech, které byly vždy unikátní. Status génia si ale vybíral svou daň v podobě Woodcockovy totální emocionální vyprázdněnosti. Odtržen od reality všedního dne, neboť o vše praktické se starala jeho sestra (Lesley Manville), stavěl všechny ženy na roveň krejčovských panen. Měl sice vždy po ruce nějakou milenku či múzu, ale stačilo, aby si ráno při snídani trochu hlasitěji mazala topinku máslem a už se pakovala z jeho života. Když v kavárně v zapadlém přístavním městečku Reynolds objevil stydlivou servírku Almu (Vicky Krieps) a rozhodl se jí nabídnout momentálně uvolněné místo po svém boku, netušil, s čím si zahrává. Tahle zdánlivě neškodná submisivní bytost totiž rychle pochopila pravidla hry a rozhodla se aktivně bojovat za to, aby neskončila jako její předchůdkyně. Situaci jí usnadňuje i to, že se do ní Reynolds zamiloval. Nápor citů se však velmi negativně začal odrážet na jeho tvorbě, a umělcova praktická sestra se proto rozhodne rázně zakročit. (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (310)

classic 

všechny recenze uživatele

Spolupráca fenomenálneho britského herca Daniela Day-Lewisa a kalifornského režiséra, scenáristu a producenta Paula Thomasa Andersona, mi pripomína inú, podobnú, legendárnu dvojicu, t. j. Humphrey Bogart a John Huston, a s ich bravúrnym Pokladom na Sierra Madre, pričom podotýkam, že si títo dvaja borci sadli k spoločnému stolu viackrát, tým chcem naznačiť, že spred desiatich rokov sa nepodarilo s plnými dúškami naviazať na výnimočnú Čiernu krv, ktorú mnohí považujú za úplný majstrovský film, čo si zaslúži porovnávať sa so slávnym Občanom Kaneom... Démonický Daniel Plainview je chlapík, ktorého by som asi nikdy v živote nechcel stretnúť, a réžia P.T.A. mi jasne dáva dostatočne na zreteľ, že to intenzívnejšie a sugestívnejšie podtrhuje, a ak by som si mal vybrať medzi „fantómovým vláknom” , áno, tak sa dá voľne preložiť názov najnovšieho snímku Andersona a týmto spomínaným filmovým projektom z roku 2007, kde sa po prvýkrát stretli, neváham ani na mikro stotinu sekundy, a rýchlosťou svetla volím to, čo po celý čas naznačujem... Ale tým nechcem povedať, že módneho návrhára Reynoldsa Woodcocka z povojnového Londýna, by som načisto zavrhoval. Keď sa zakaždým objaví Dano v novom filme, tak to je UDALOSŤ danej sezóny. Ako trebárs Stanley Kubrick nakrútil nový film. Dá sa povedať, že obidvaja sú, boli zriedkaví tvorcovia, tak o to väčšia intenzita nadšenosti. Okolo tejto postavy sa väčšinou pohybujú samé ženy, kde dve z nich zohrávajú kľúčovú úlohu. Jedna je jeho sestra Cyril, ktorá potrebuje mať vo všetkom dokonalý prehľad, má určitú kontrolu nad svojim bratom, a druhou bude Alma, servírka z kaviarne, ktorú tam Reynolds zbalil. Chce ju na chvíľu využiť, pohrať sa s ňou, ako s dajakou hračkou, a potom ju odhodiť, ako špinavú handru, ale postupom času zisťuje, že to nebude také jednoduché. Alma je neodbytná, pomocou šikovnej metódy ho zmanipuluje, aby sa stal totálne poddajným... / Trojica hereckých výkonov, je na vysokej úrovni, okrem Daniela, sú excelentné i Lesley Manville, ako jeho pokrvná príbuzná, a taktiež „právoplatná manželka” Alma. Naprosto fascinujúce sú KOSTÝMY, ktoré nikdy nezlezú zo záberu, tak isto ako Day-Lewis, ktorý si v podstate ukradol film sám pre seba, ktorý je zároveň jeho posledným. Normálne som mal pocit, že sa pozerám na Odviate vetrom, kde boli herci oblečení v pestrofarebných kostýmoch, ktoré až bili do očí, a pritom to v oboch prípadoch nepovažujem za vadu. Všimol som si, že P.T.ANDERSON nezavolal svojho dvorného kameramana Boba Elswita, a všetko si nasnímal úplne sám, a zvládol to na jednotku s hviezdičkou ! Používa zvláštne uhly kamery, ktoré mne osobne sú určite po chuti ! V celom snímku sa nesie taká nepríjemná atmosféra, mal som až zimomriavky, keď som hltal jeden záber za druhým, dal si na nich extra záležať, ale REPETE sa opätovne nekoná, aj keď „pozoruhodný” , je vhodný prívlastok pre film ! ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Pomerne neukotvená, ťažko zaraditeľná, nežánrová, sterilná (to všetko myslím viac menej ako chválu) vzťahovka, ktorej po dve tretiny chýba konflikt a práve to vyčkávanie zápletky vytvára celkom solídne napätie. Nádherná hudba, výborná réžia, skvelí herci, len tá stopáž by sa zišla skresať o nejakých 20 minút. ()

Reklama

Nin 

všechny recenze uživatele

Nuda od začátku do konce. Je pro mě trochu zvláštní dát tak nízké hodnocení filmu, na kterém se toho dá hodně ocenit, ale nemůžu si pomoct. Herci jsou skvělí, obzvlášť Daniel Day-Lewis se zase jako chameleon stoprocentně vtělil do netypické postavy stárnoucího módního návrháře, a i režisér PTA se se svým filmem mazlí do nejmenších detailů. Jenže to pro mě stejně byla hrozná nuda. Proč? Neberou mě ústřední témata filmu - Romance dědka nad hrobem (ač šviháka) a mladičké sevríky? Eh. Šití předražených šatů s armádou služebnictva v luxusním domě? Uf. No a taky mívám problém s filmy, kde nemám komu fandit. Postavy jsou poměrně komplexní, ale drtivou času jsem je fakt neměl rád. Hlavní krejčí je takovýten druh génia, jehož dílo chcete obdivovat jen z dálky, a hlavní holka mi začínala být trochu sympatická, když se postavila svému tyranovi na odpor, ale pak se ukáže, že je taky slušným magorem. Vypiplaný film o dvou nesympatických magorech dělající nesympatické věci. (4/10) ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Takhle nějak by myšlenkově vypadal Basic Instinct točený v šedesátkách. Spousta temných myšlenek a vnitřních pohnutek zabalených v neodolatelně aristokratické stylizaci britské buržoazie poloviny dvacátého století. Střet dvou naprosto odlišných individualit, souboj dvou silných charakterů, bitva na oko mocného muže vs vnitřně ještě mocnější ženy. Nemá cenu řešit to, že PTA je emocionálně mistrovský, Day-Lewis hraje "the grand finale" a Krieps nehraje, ale prostě "je". Má cenu řešit, proč tohle silné melodrama směřující k drtivému finále náhle v ůplném závěru otočí směr do černohumorna. To je přece velká škoda. Komu to ale nevadí, může zažít klidně 5ti hvězdičkový film. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Ani po dvou zhlédnutích nedokážu nový film Paula Thomase Andersona žánrově přesně zařadit. Podle zvoleného úhlu pohledu je to (melo)drama, romantická komedie nebo gotický horor. Právě ve své proměnlivosti a nepoddajnosti, zaručující při každém sledování lehce odlišný divácký zážitek, je Nit z přízraků unikátní a nesrovnatelná s většinou současné hollywoodské produkce. Nad Nití z přízraků je radost nejen přemýšlet, ale také ji sledovat a záběr po záběru analyzovat, přičemž významová a stylistická rovina se neustále vzájemně doplňují, což u podobně unikavého filmu, který je chvíli komedie a chvíli tragédie (a někdy obojí naráz), považuji za zcela mimořádný počin. K rozkrytí všech významových vrstev a docenění, jak precizně je tato komplexní výpověď o lásce, posedlosti, závislosti, obětování a úskalích práce z domova napsaná, zrežírovaná a zahraná, ji budu ještě párkrát potřebovat vidět. Mistrovské dílo. Pokračování zde. 95% ()

Galerie (37)

Zajímavosti (9)

  • Natáčení začalo v lednu 2017 v Lythe (Anglie). Dále se natáčelo v oblasti Cotswolds a v Londýně. (PaTeXx)
  • Režisérovi vnukla myšlenku na tento film jeho manželka. Anderson ležel nemocný v posteli a manželka se na něj koukala tak zamilovaně, jako nikdy předtím. (UhLee)
  • Ve filmu není uvedeno v jakém roce se film odehrává. Soudíme-li podle kostýmů a interiérů, tak by se mělo jednat o 50. léta. (UhLee)

Související novinky

Ridleyho Gucci boduje mezi dramaty

Ridleyho Gucci boduje mezi dramaty

28.11.2021

Kriminální drama Klan Gucci režiséra Ridleyho Scotta (Gladiátor, Poslední souboj) má za sebou první víkend v kinech, a byť prozatímních 21,8 milionů dolarů v rámci prvních pěti dní z USA není ve… (více)

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

29.12.2018

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD.cz tradičně sestavili trojku nej filmů a seriálů, uvedených do distribuce nebo na filmových festivalech v uplynulém roce. S pěti hlasy jednoznačně vyhrávají mezi filmy… (více)

Nominace na Oscary

Nominace na Oscary

23.01.2018

Letošní 90. ročník Oscarů bude velký duelem Tváře vody se Třemi billboardy kousek za Ebbingem. Nová fantasy Guillerma del Tora se teď ale proměnila v jasného favorita, jelikož uzmula třináct… (více)

PF 2018

PF 2018

24.12.2017

Začíná se nám finalizovat žebříček TOP 10 nejlepších celovečerních filmů, uvedených v české a slovenské distribuci v roce 2017: 1. Thor: Ragnarok, 2. Wind River, 3. Logan, 4. Paddington 2, 5. Dunkirk… (více)

Reklama

Reklama