Reklama

Reklama

VOD (1)

Některé dny jsou důležitější než jiné... Stává se, že některý den vydá za mnoho jiných. Dnes musí Henry Hackett (Michael Keaton), redaktor newyorského bulvárního plátku, učinit několik zcela zásadních rozhodnutí. Jeho žena, novinářka v pokročilém stupni těhotenství, má před sebou své vlastní naléhavé uzávěrky. Henryho šéfová (Glen Closeová), vedoucí redaktorka, dospívá k životní krizi. Její nadřízený (Robert Duvall) se právě dozvídá, že je vážně nemocný. K tomu všemu jsou jejich noviny právě na horké stopě případu, který by mohl odhalit jeden velký skandál a osvobodit dva chlapce, nevinně obviněné z vraždy. Musí se však stihnout uzávěrka! S tikajícími hodinami roste napětí všech, nervy pracují na plné obrátky a někde uprostřed tohoto chaosu nastávají okamžiky, které změní životy těchto lidí navždy. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (59)

Aelita 

všechny recenze uživatele

V práci jakýchkoliv sdělovacích médií existuje prvek bulváru, který u samotného bulváru dosahuje maxima, a v samotné činnosti zpravodajů tak existuje menší nebo větší podíl paparazzionismu neboli slušněji řečeno hledačství pokladu, senzace. Čím více existence média a zpravodaje (novináře, fotografa, kameramana atd.) závisí na výdělku, tím menší roli hraje etika, pravda a ohled. Hlavní pro média ve skutečnosti není samotná informace a její maximálně objektivní a hluboké zpracování a šíření – to si může dovolit pouze nezávislý filosof nebo speciálně za to placený sociolog. Hlavní pro média, obzvlášť ta samoživící se, je novota, ojedinělost a rychlost. Nakolik tomuto tlaku peněz, mechanismu fungování média a potřebě šíření samotné informace nebo moderně řečeno memu podlehne každý konkrétní mediální pracovník, je dáno jeho vlastním světonázorem, životními potřebami a okolním děním. Tento film je hlavně o samotných novinářích a jejích postojích spíše než o novinách a o zprávách, a spíše než mechanismus novinového vydavatelství ukazuje vnitřní "kuchyň" jeho pracovníků. Film sice má všechny složky, počínaje zajímavým tématem a zkušenou režií a konče slušným obsazením, ale nakonec pro mne ztratil na přílišné snaze vměstnat do filmových 24 hodin maximum novinařiny. V tomto případě by filmu prospělo vyčištění a vykrystalizování anebo prodloužení do menšího seriálů. ___ V tomto filmu z roku 1994 jsou přítomny známky nastávajících změn, jejichž výsledek je dnes všeobecně známý – jsou to počítače, mobily a hlavně v té době začínající internet, který zásadně proměnil způsob distribuce informací, a na konci filmu lze vidět elektronický budík s nápisem Japan – dnes by to bylo Made in China. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Ještě v dobách, kdy nebyl Ron Howard tak slavný, natočil tento nenápadný ale výborný snímek z žurnalistického prostředí. Plejáda výborných herců, povedené a vtipné scény a neuvěřitelná gradace mě opravdu dostaly a chvílemi jsem si říkal jestli dělat pro noviny je tak zábavné jako sledování tohoto filmu. Ale asi ne. Po druhém, třetím, čtvrtém a pátém shlédnutí musím dát plný počet. ()

Reklama

daEmoNickY

všechny recenze uživatele

Dava zapletka smysl? Ano. Pochopil jsem o co jde uz na zacatku. Dokonce jsem se pokousel nemackat na tlacitko urcene posunu filmu. Zvrhlo se to ? Skoro . Je tu spousta hluchych mist, prazdnych dialogu a zbytecnych roli. Takze to je spatne natocene ? Ne. Je to jenom nudne. Zvraty? Hrdinsky pribeh? Ne . Jak jsem rekl, temer nic co by se nedalo cekat. Je tu sice par fajn napadu ale jinak film vari z vody. Maji hrdinove motivaci? Ano. Jenom desive utahana a odvadi od deje. Ma cenu se na to koukat Ne. .............. Tak mi teda rekni o cem to je? Hrdina chce vydat prvni "lidsky" clanek za celou svoji sedivou karieru. ...... Jeho protivnik se projevi nesmyslne, akcne ( kdyby cely film byl alespon tak dobry jako tato cast ... ) a pozde. Stejne je to i s tim clankem. Jasne, autori buduji pomalu celou atmosferu atd . Nac se divat na zelvi zavody kdyz se muzete divat treba do zdi ? Schvalne kolik toho na te zdi uvidite? ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Pokusy o crazy komedii by byly fajn, kdyby to bylo k smíchu. Ale ono nebylo... 1) Z filmu si pamatuji především protivnou nervózní atmosféru jako obraz dnešní doby a novinářského řemesla zvláště. 2) Mírné pousmání, když ne přímo úšklebek, u mě vyvolalo lpění na etických principech. Bulvár a etika? To mě podrž. 3) Snímek je plný zajímavých rozhovorů: Martha: Henry, listen. Tomorrow is fine. Tomorrow. Henry: No, today. Martha: Tomorrow. Henry: Today. Today. Today. Today. Martha: Tomorrow! Tomorrow! Henry: Today, now. Today, now. Today. 4) Na závěr dobrou radu: A clipboard and a confident wave will get you into any building in the world! ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Když nebudu počítat Šifru mistra Leonarda, která se mi vůbec nelíbila, tak jsem všem filmům od Rona Howarda, co jsem zatim viděl, dal vždycky 3 hvězdy. Já mam pocit, že ty jeho filmy snad vznikaj metodou pásový výroby. Řemeslně jsou zvládnutý bez výhrad, ale všechny jsou takový sterilní, bez nápadu, bez nějaký originální myšlenky, prostě tomu "něco" chybí. Tohle je zase další z řady naprosto průměrnejch filmů od Rona Howarda. Těžko na něco nadávat, těžko něco chválit... Co se týče děje, tak první polovinu bych označil za průměr. Druhá polovina vypadá chvíli docela zajímavě, ale zase to pokazí zbytečně natahovanej konec. Z herců nikdo vyloženě nezklamal, ale zároveň má každej na svym kontě rozhodně světlejší okamžiky. Prostě tenhle film je podle mě po všech stránkách průměrnej. Jestli někdo z toho průměru aspoň trochu vybočuje, tak Randy Quaid. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (4)

  • Při psaní postavy těhotné manželky Henryho Hacketta (Marisa Tomei) otěhotněly obě manželky scenáristů bratrů Koeppových. (kenny.h)
  • Postava Henryho Hacketta (Michael Keaton) byla inspirována Richardem Espositem, uznávaným americkým novinářem, mimo jiné držitelem 5 ocenění Emmy. Americký novinář a publicista Michael James McAlary, držitel Pulitzerovy ceny, byl inspirací pro postavu Michaela McDougala (Randy Quaid). (kenny.h)
  • Šéfredaktorka Alicia Clark (Glenn Close) byla v původním scénáři muž Alan. Ron Howard požádal scenáristy o změnu, aby redakci nedominovali pouze muži. Zároveň chtěl vykreslit vnímání mocné ženy v mužské pozici jejím okolím. (kenny.h)

Reklama

Reklama