Režie:
Tobe HooperKamera:
Alan HumeHudba:
Henry ManciniHrají:
Steve Railsback, Peter Firth, Frank Finlay, Mathilda May, Patrick Stewart, Michael Gothard, Nicholas Ball, Nancy Paul, Julian Firth, Emma Jacobs (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Ve 14:30 Greenwichského času 9. srpna se raketoplán H. M. S. Churchill, na palubě s britsko-americkou posádkou přibližuje k cíli své mise. Tím je pozorování a studium Halleyho komety. Je zjištěno slabé radarové rušení vycházející ze závoje komety. Podrobnějším zkoumání odhaluje obrovskou loď, která se nechává unášet v ohonu komety. Neodpovídá na žádné volání a tak je posádkou považován za prázdnou skořápku unášenou vesmírem. Kapitán se proto rozhodne navštívit neznámý vesmírný koráb. Vše probíhá hladce. Posádka v obrovské lodi nalezne kromě vysušený zbytků nějaké formy života podobající se netopýrům a také tři skleněné rakve s dvěma muži a jednou ženou. Ti jsou přeneseni na Churchilla a loď se vydává směrem k zemi.
Po 30 dnech bez kontaktu s raketoplánem Churchill je rozhodnuto o záchranné misi, která má najít posádku lodi a zjistit co se stalo. Jediné co nalézají jsou poletující zbytky vysušených lidí a tři skleněné rakve. Avšak je zjištěno, že chybí záchranný modul, který je později nalezen a v něm i kapitán raketoplánu Churchill Carlsen s hrůzostrašným příběhem, který se odehrál při návratu lodi na zem. Rakve jsou přezkoumány a uschovány, ale najednou zmizí skleněný štít a žena z rakve společně s oběma muži se probudí k životu. Žena odejde z vojenské základny a nechává za sebou těla lidí, kterým vysála energii. Po jejích stopách je vyslán Carlsen společně s jedním odborníkem, který se mu snaží pomáhat a přitom na něj dohlížet, Cainem. Oba se dostávají mimo Londýn, aby poté zjistili, že jsou posledními dvěma lidmi, kteří dokážou zabránit vysátí energie z celé lidské populace. (Djkoma)
(více)Videa (1)
Recenze (158)
Hlavně zpočátku mě to hodně nadchlo, efekty jsou - nejen na svou dobu - úžasné, a je to na tom vidět, že to nebylo úplně levný to natočit a že si s tím někdo dal dost práci. Stejně tak se mi samozřejmě strašně líbila Mathilda May, která je zde skutečně mimořádně atraktivní. Někdy od poloviny filmu - cca. po přesunu děje do blázince, ale začala má pozornost polevovat, a ke konci už se to zvrhne ve strašnou blbost, která mě extrémně nebavila a bohužel stáhla i celkový dojem dolů, ačkoli jsem byl jinak těmi maskami a celkovou vizuální stránkou opravdu okouzlený. Takže za mě bohužel nakonec dost rozporuplný dojem. ()
Tento archivní kousek je zpracováním i atmosférou poplatný době vzniku, ale odlišuje se tím, že jde o podivnou směsici, kde začínáme ve vesmíru, otřeme se o úpírské téma, prohánět se tam budou i zombíci a vše bude mít malinko erotický podtext.; Mathilda May se promenáduje skoro třetinu filmu nahá. Ale je nač koukat, takže dobrý. V souvislosti s celkovým vyzněním, mě ale napadá jiný výraz. Neošizený. Tvůrci se pečlivě pověnovali scénáři, výpravě, trikům, i hudbě...nabízí se říct, že to byl v rámci žánru nebývale výpravný počin. Bohužel se to ale nevešlo do nějaké rozumější stopáže. A že bylo co stříhat. Nicméně...současná kinematografie tady nechá příštím generacím větší sci-fi nepodarky. Vůbec by mi nevadilo, kdyby se někdo pustil do remaku. ()
Na Hovno. Teda pardon, chcel som samozrejme napisat, ze film sa spoluautorovi Aliena fakt nepodaril. Pribeh o vesmirnej lodi mimozemskeho povodu divaka nestrhne,´ba co viac dokonale nudi. Ludsska posadka /tentokrat uz z pozemskej vesmirnej lode/ najde na tej mimozemskej akesi obrovske netopiere ..... nic ... strih ... a sme doma na planete Zem. No tak akoze nasrat - to pisem bez akehokolvek respektu. tvorcovia asi v zivote nevideli kvalitny horor, takze ono to nefunguje ako horor a na scifko je to zase mdle a slaboduche. Proste toto treba obchadzat rovnako ako Anakonda 3,4, dalej Lake Placid 2,3, 4 a Mutant. 15 % ()
Má dětská noční můra. Čistě podle námětu je Lifeforce pravověrné béčko. Rozmařile používané efekty a rozmáchlý děj ovšem tvrdí něco jiného. Toby Hooper měl za sebou velice slušně přijatý a výdělečný The Texas Chain Saw Massacre a především kasovní trhák Poltergeist. Studio mu proto odkleplo ambiciózní projekt a režisér se urval ze řetězu. Úvodní pasáž ve vesmíru je napínavá a navzdory vysokému tempu tísnivá. Postupem času kvalita jen klesá a atmosféra zvolna vyprchává. Děsivost táhnou lekačky a nepříjemně mrazivá hudba. Toby Hooper měl talent a nejspíš i temnou stránku osobnosti ventilovanou přes filmy. Některé scény vypadají až nechutně realisticky a jiné zaujmou rozsahem destrukce. Bohužel všechny klady zabíjí přemrštěná délka a mizerní herci. Zapamatovatelná je pouze Mathilda May a kvůli talentu to doopravdy není. Lifeforce má své kvality a díky námětu a fantazii režiséra je do jisté míry výjimečný. Potenciál byl ale mnohem výš. ()
Děsná slátanina, upíři, výměna těl, pochybní vědci, telepati, zombíci, kteří jsou jednou vysušení a podruhé takové ty běžné typy. Jako by se autoři nemohli rozhodnout, a tak dali do filmu všechno, co se horrorový žánr nabízí. Ale je tu asi nejkrásnější vetřelec, co se kdy objevil ve filmu, takže za 3. ()
Galerie (73)
Photo © The Cannon Group
Zajímavosti (33)
- Ellen (Nancy Paul) je v „nemocnici pre duševne chorých zločincov“, ale smie nosiť podpätky. (Dajman)
- Redaktor John Grover v rozhovore v roku 2015 uviedol, že veľa vecí, ktoré natočili. vrátane nahej Mathildy Mayovej, bolo úplne nepoužiteľných kvôli problémom s cenzúrou. A bol prekvapený s obsahom, ktorý bol dovolený. Povedal: "Keď Mathilda Mayová, schádzala zo schodov....tak som prvýkrát úplne zalapal po dychu. Nikdy som nevidel taký pornografický záber. V tých časoch to nebolo bežné pre komerčný film." (Dajman)
- Sir Patrick Stewart strávi vo filme len osemnásť minút. (Dajman)
Reklama