Reklama

Reklama

Zahradnictví: Rodinný přítel

  • Česko Zahradnictví: Tři sestry (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Filmová trilogie Zahradnictví se skládá ze tří samostatných filmů odehrávajících se na pozadí nejdramatičtějších období minulého století a časově předchází oblíbenému snímku Pelíšky (1999). Vypráví o třech rodinách: rodině leteckého radiotelegrafisty, rodině majitele kadeřnického salonu a rodině majitele zahradnictví. Obsáhne 20 let života postav, které musely v těchto pohnutých časech prožít nejlepší léta svých životů. Rodinný přítel je melodrama odehrávající se ve 40. letech za německé okupace. Tři mladé ženy a dvě děti čekají na návrat svých vězněných mužů a otců. Válkou vynucenému rodinnému společenství obětavě pomáhá rodinný přítel a lékař Jiří. Film je příběhem lásky, která nesměla být naplněna, vypráví o věrnosti, touze, vině a lásce, o odchodech a návratech, o rodině, rodičích a dětech. Jde o rodinný portrét viděný pohledem žen, které osud svedl dohromady. (CinemArt)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (250)

claudel 

všechny recenze uživatele

První díl Zahradnictví je jako dárek, který je zabalený v nádherném balení, je na něm efektní stuha a Vy se nemůžete dočkat, až ten dárek rozbalíte a naleznete stejně nádherný a kouzelný obsah, jako bylo balení. A pak přijde to obrovské zklamání, že uvnitř nenaleznete nic anebo téměř nic. A ten film je vážně velké NIC. Zvláště první půlka filmu byla naprosto zbytečná, nudná a nikam nevedla, druhá polovina už se zlepšila, přinesla i některé světlé momenty, ale celkově jde o rozvleklou a nafouknutou záležitost. A je to škoda, když máte po ruce plejádu divadelních herců a hereček, s nimiž můžete natočit cokoli a jakkoli. Jedno pozitivum na závěr - Hřebejk stále umí skvěle točit scény u jídelního stolu. ()

Pink.Panther 

všechny recenze uživatele

Válečné milostné melodrama se nekoná. Nevím jestli Hřebejk neumí herce vést nebo jestli pro estrádního herce Sokola a neherečku Geislerovou je nad jejich možností skrývanou vášeň zahrát, ale ze spousty jiných lepších filmů víme že to jde zahrát jediným pohledem. Film nemá rytmus, chybí korektní dramaturgická stavba. Úvodních konspiračních dvacet minut je celkem zábavných, jakoby se tam odehrálo vše podstatné._____V neúměrně natahované střední části se čas vánoční stává časem nekonečné dlouhé nudy, kdy máte podezření jestli se ty prkenné promluvy za svátečním stolem místo druhé světové neodehrávají náhodou za mnohem delší třicetileté války._____ Vskutku bizardní je přiznání nevěry - útrapami zdecimované vězenkyně chtěly být zbouchnutý protože věděly že nepřežijí ?! a tak došlo ke gruppensexu ve vězeňském lágru za hvizdu padajících bomb a bortících se stěn?! :-))) Po tomto dialogovém extempore film jako šedivá myška nenápadně vyšumí do ztracena. Chladné strnulé nezajímavé. Propadák se zoufale slabou režií. _____Někteří říkají, že „mnozí mylně čekali drama, odboj, napínavý děj. film je ale o tom, že se neděje nic“ – s tím nelze než souhlasit. Aby se tedy dělo alespoň něco, vzdejme hold těm zdejším komentátorům, kteří se CinemArtem nedali koupit !!! Produkce: Česká Televize ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Vypelichané melodrama s amputovanou hlavou. Deset minut jsem smál představě Ondřeje Sokola o charakterním herectví, zbytek nesoudné stopáže meditoval o tom, jak může v roce 2017 udělat kdysi soudné tvůrčí duo něco tak chatrného. Takže: za prvních 10 minut se stane cca pětinásobek toho, co ve zbytku filmu. Hodinu a půl sledujeme bezkrevnou čechovovskou variaci, z níž protektorátní všednost vyznívá jako trýznivá nuda, kterou zpestří jen nechtěně pedofilní etudy strýčka Jiřího a momenty, kdy si Sokol a Geislerová v duchu šestákových čtení pro paní a dívky sdělují, že k sobě asi cítí něco náklonnost a že to teda asi nebude tím, že pan Jiří jest věrný rodinný přítel. Neděj některých rodinných seancí pro jistotu opakuje i voiceover. Cudný ráz jednoho domu se třemi sestrami naruší vpád Sabiny Remundové, který byl původně nejspíš zamýšlen pro nerealizovaný film Slunce, seno, protektorát. Když už se zdá, že budeme 130 minut sledovat jen ketaminové rodinné sedánky s příšerně prkennými promluvami, udeří velké drama, protože se vrátí někdo, koho postavy nečekají, ale čeká ho divák, protože nejspíš ví, že je to jako ten "Kodet z Pelíšků, ale mladej". Hrozící drama ovšem Jarchovský zdárně zažehná tím, že jednu z postav nechá umřít na tyfus, což nám jiná postava sdělí krásným voiceoverem, v němž slovesa končí na libé archaické -ti. Tahle zborcená struktura se spoustou nedějových míst svádí ke spekulacím, že se Hřebejk režijně pokouší o artové kouzlo všednosti, jaké známe třeba z filmů Hirokazu Koreedy. Jeho režijní vedení je nicméně totálně mrtvičné a ne, insitní motivy draného peří a občas rozklepané snímání z ruky nepokládám za režijní koncepci. Když už se zdá, že válka, která subjektivně trvá 30 let, konečně končí a film s ní, připomene nám potitulková scéna, že jsou tu stále dilemata, které musí řešit zbytek trilogie. Rodinné kroniky nám mají připomínat tíhu plynoucího času. Zahradnictví nám připomíná, že není nic horšího, než když místo času filmového pocítí divák existenční tíhu své prdele na sedačce kina. Pro mě je tohle nové dno tvůrčí dvojky, která kdysi podobný žánr uměla udělat s lehkostí a humorem. [ano, řemeslně je to samozřejmě v pořádku a za prvních snesitepných 15 minut přiznávám tu původně odepřenou jednu hvězdu, jsem, podobně jako Ondra Sokol, "dobrý člověk"] ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Film je značně zmatený, principiálně se jedná toliko o neustále znázorňované nenaplnění lásky po čas války, tedy téma neoriginální a nudné. Sokol zapomněl, že nesekunduje Kohákovi a Ledeckému v Tvoje tvář a hraje si na herce byť je jen moderátor točící se trochu kolem divadla. Jak by se dalo čekat, Němci jsou zlí a Gestapo obzvláště, i zde Hřebejk nevybočuje z nudy a šedi. Natočit film o hodném gestapákovi z Pečkárny ho ale jaksi netáhne... Ve filmu zase máme vánoce, stejně jako v Pelíškách i zde při nich rodina řeší své nudné obyčejné starosti svátečních dnů jako třeba že taťka hnije zavřený kdo ví kde a zda se vůbec vrátí. Velmi mi vadilo, že děti jsou vyzvány rodiči po konci filmového náletu jít ven sbírat ,,stříbro'' aniž by kdokoliv vysvětlil, že to byly tenké aluminiové lehké pásky , které na německých radarech díky větru a rozhozu před hlavní bombardovací sestavou udělaly zmatek v podobě stovek bodů. Němci zmatení falešnými odrazy tak posílali stíhače často do sektorů, kde nebyl jediný spojenecký letoun což zvyšovalo šance spojeneckých bombardovacích osádek na bezpečný návrat. Já to třeba vím, ale ta sličná slečna co vedle mne seděla to nevěla a kazilo jí to film! Pak tam také hraje plno zbytečných postav, k čemu byl dobrý ke konci ten ruský voják odkudsi z Uzbekistánu, že jej musela kamera 2x zabrat? Aňa je sice furt hezká, ale hraje stále stejně a chtělo by jí to pomalu nahradit někým mladším, třeba ze seriálu Ulice, kde je teď spousta mladých, hezkých a talentovaných hereček. A mohu pokračovat... U jednoho z kaktusů jsem si všiml, že Novotný ve skleníku buď neuměl text, nebo to měl ve scénáři blbě, ale ukazovaný exemlář kaktusu nebyl žádný jediný exemplář svého druhu od Fryče, ale obyčejný a běžný opuntia ficus indica... A ten květ z krepáku? Ten musel poznat nejeden divák, navíc to provedení! Kdejaká dcerka majitele střelnice natočí na špejli po slepu lepčí! Zkrátka dobře todlecto se nepovedlo a právem to má v době psaní tohoto komentu horší hodnocení než Troškova( také trilogie) Slunce seno... A jak to, že i když sou to Pelíšky z války tam nehraje táta Donutila a Polívky? Další pokračování tudíž snad ani nechci vidět ! Navíc takhle v závěru odstřelit hlavního klaďase! Hamba! Tak, teď už jsem film snad dehonestoval dost abych zapadl mezi místní kritiky slavného dua a kdo chce vědět víc, pojďte ke mně nenápadně blíž, ale psssssst! Nenápadně a bez prudkých pohybů!!! --------- Jaké to bylo opravdu? Bez ironie? Byl to nádherný film! Hřebejk opět prokazuje, že je ve skvělé formě. Tato mala velká dramata mu skvěle jdou. Když jsem koukal na závěrečné titulky uvědomil jsem si jak v tom prvním filmu, který mohl být sám o sobě plnohodnotným filmem - vlastně málo herců hrálo. Všichni byli úžasní a to i dětští herci. Opravdu nemám k nikomu výhrad. Skvělá byla i celá ta čtyřicátá léta z jejichž ztvárnění jsem byl paf. Ačkoliv je film čistokrevné drama, tvůrčí duo jej čas od času koření laskavým a hlavně vtipným lidským humorem a fungovalo to skvěle. Sám jsem se divil, že se i ve vyhrocených scénách kino občas smálo upřímným smíchem, ke kterému nás nikdo nenutil a který z nás volně prýštil. Nelze opomenout ani parádní hudbu, která filmu dodala další rozměr. Nádherný zážitek a já tímto děkuji CSFD a CinemArtu, že jsem měl možnost být dnes v Lucerně na premiéře filmu a zatleskat všem, kteří mají na tomto kumštu podíl a kteří se nám v plné sestavě co do štábu, produkce i herců přišli na závěr ukázat do záře reflektorů. Český film žije a díky Hřebejkovi má světovou úroveň!!! 5 kaktusů ! * * * * * () (méně) (více)

Marze 

všechny recenze uživatele

Dobová výprava dobrá. Ale herci trochu přehrávají a vyprávění se nesnesitelně vleče. K hrdinům nenaplněné romance si divák nevytvoří vztah. Milostné napětí musí být divákovi vysvětlováno.Herci hrají strnule. Je skečů jako stopy humoru (s husou). Vytrácí se cit pro rytmus vyprávění. Braková duchařina... ()

Galerie (39)

Zajímavosti (10)

  • Natáčení v Jaroměři zkomplikoval 16. 10. 2016 požár agregátu. Na místě zasahovalo několik jednotek hasičů. Nikomu se nic nestalo. (Scelleton)
  • Předobrazem titulní firmy bylo velkozahradnictví, které existovalo za první republiky nedaleko Jaroměře. Petr Jarchovský je s jeho někdejšími majiteli vzdáleně příbuzný. Když komunisti toto skutečné zahradnictví „znárodnili“, zabavili rostliny za dva a půl milionu tehdejších korun, což byl tenkrát obrovský majetek. (raininface)

Související novinky

Týden nejúspěšnějších filmů BEST FILM FEST

Týden nejúspěšnějších filmů BEST FILM FEST

13.07.2017

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 13. do 19. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Filmový festival Finále Plzeň oslaví třicetiny

Filmový festival Finále Plzeň oslaví třicetiny

14.04.2017

Jubilejní třicátý ročník filmového festivalu Finále Plzeň se uskuteční v termínu od 20. do 26. dubna 2017. Hlavním pilířem největší přehlídky českých a slovenských filmů bude i letos soutěž… (více)

PF 2017

PF 2017

31.12.2016

Zažili jsme i lepší roky než 2016. Nejen co do počtu ztráty lidí, kteří přinesli světu něco hezké a hodnotné, či do počtu překvapivých a znejisťujících politických událostí. On ten rok s šestkou na… (více)

Reklama

Reklama