Režie:
Alfred HitchcockKamera:
Jack CardiffHudba:
Richard AddinsellHrají:
Ingrid Bergman, Joseph Cotten, Michael Wilding, Margaret Leighton, Cecil Parker, Harcourt Williams, Francis De Wolff, Alfred Hitchcock, Lloyd Pearson (více)Obsahy(1)
Ingrid Bergman je krásnou manželkou bohatého austrálskeho Josepha Cottena, ale svoj nešťastný súkromný život utápa v alkohole. Keď sa dvojica na jednom večierku stretne s čerstvým írskym prisťahovalcom (Michael Wilding), s ktorým sa Ingrid pozná z mladosti, karty osudu sa nečakane zamiešajú. (POMO)
Videa (1)
Recenze (58)
Vynikajúca Hitchcocková réžia plná dlhých, na svoju dobu originálne komponovaných záberov a dlhých dialógov, presne ako je u Hitcha zvykom. Herecký koncert tu zasa predviedol Michael Wilding. Skrátiť o pol hodinu by nezaškodilo, ale aj tak je to jeden z najlepších Hitchcockov už len pre tú formu brilantnej vnútrozáberovej montáže. ()
Kostýmní drama ze sídla první britské kolonie Austrálie, Sydney 1831... Ten herecký čtyřlístek - Ingrid Bergmanová jako nešťastná manželka pod vlivem alkoholu, Joseph Cotten v roli prostého koňáka, Michael Wilding coby džentlmen s dobrými způsoby, Margaret Leightonová v roli hospodyně - se mi líbil, všichni čtyři ve svých rolích uvěřitelní.. V příběhu manželského páru, který klopýtá a souží se, není nic tak, jak se na první pohled zdá... Mýma očima celkem slušný průměr, takže dnes večer za tři.. ()
Rezisersky je film na urovni a poznat, ze Hitchcock sa pohral s reziou. Hodne sa keca a Augustuszial casto len do prazdna. Kulisy a kostymy na urovni, ale take Gone with the Wind je daleko lepsie, to len na porovnanie. Vela priestoru dostali Augustuszial medziludske vztahy a v strde filmu casto to sklzava az do samoucelneho tlachania o emociach a ludskych vztahoch. Fakt nepocuvatelne- nehovorim, emocie maju silu a aj medziludske vztahy funguju, ale treba ich riesit len s mierou. Ingrid Bergman /Spellbound, Casablanca 1942/ bola vyborna a prehravala len asi v 1. scene, Joseph Cotten /Obcan kane, 3rd Man/ na urovni a tiez prehraval len minimalne, vsimol som si aj Michael Wildinga /Stage Fright / a Margaret leighton /Posel 1970, Valcik Toreadoru 1962/. 70 % ()
Netypický kostýmový film (Cotten prekvapivo v netradičnej úlohe), ktorého doménou, ak sa to tak dá nazvať, nie je nosnejší dej, ale vzťahy medzi postavami a časté dialógy. Predsa len oveľa lepšie by to bolo, keby príde na väčšie emócie, keby sa diali nejaké závažnejšie obsahové zvraty - na to sú práve tieto kostýmové filmy špecializované (viď Wylerove filmy). Ale inak som v celku spokojný, v pasážach kde v pozadí hrá klavír, či iné hudobné motívy výborne zabezpečujú smutnú romantickú iskru. A že hrať znamená skutočné remeslo a nie pózerstvo sa tu určite presvedčíte. ()
Výborně rozehraná šachová partie, při niž hitchcockovské suspension rozhodně nechybí. Dialogů by sice mohlo být trochu méně, ale i tak jsou dobré a účelné; komorní prostředí trochu "páchne" divadlem, ale i to dá snést. Další komentář by mohl být jen nadbytečný (pokud není již tento) - šachy (kozorožská obrana) se obtížně popisují. Ostatně celé období 1945-9 považuji za první výrazný Mistrův vrchol . ()
Galerie (26)
Zajímavosti (7)
- Hitchcock zakoupil práva na zfilmování románu Helen Simpsonové už v roce 1944, natáčení ale odložil na později. Začalo se až poté, co si to výslovně přála Hitchcockova oblíbená herečka Ingrid Bergmanová. (ČSFD)
- Roli Sama Fluskyho měl hrát původně Burt Lancaster. (Kulmon)
- Film nebyl u diváků příliš úspěšný a s výslednou podobou nebyl úplně spokojen ani sám Hitchcock. (ČSFD)
Reklama