Reklama

Reklama

Pod obratníkem Kozoroha

  • Velká Británie Under Capricorn
Trailer

Obsahy(1)

Ingrid Bergman je krásnou manželkou bohatého austrálskeho Josepha Cottena, ale svoj nešťastný súkromný život utápa v alkohole. Keď sa dvojica na jednom večierku stretne s čerstvým írskym prisťahovalcom (Michael Wilding), s ktorým sa Ingrid pozná z mladosti, karty osudu sa nečakane zamiešajú. (POMO)

Videa (1)

Trailer

Recenze (58)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Bohvie prečo sa Hitch rozhodol natočiť klasickú kostýmovú drámu podľa konvenčného scenára, snáď si chcel vyskúšať niečo nové, možno ho do filmu dotlačila Ingrid. Alebo sa iba k tomu len tak priplietol. Vďaka hercom ale film funguje, je relatívne uveriteľný a nezačne napriek dĺžke nudiť. Samozrejme režisérove autorstvo je na prvý pohľad potlačované, ide tu o postavy a ich vzťahy. Či si k nim nájde vzťah aj dnešný divák, dosť pochybujem, je to skôr film pre tých, ktorý chcú podrobne poznať majstrovu tvorbu a napríklad tým riskovať poznanie, že inokedy božská Ingrid tu až zas tak božsky nevyzerá (častokrát je pod parou). Čo sa týka veľkého sídla, osudovej ženy a tajomstva z minulosti, tak v tomto ohľade sa Hitchovi viac zadarilo v Rebecce. Ale inak určite "sehenswert..." ()

PKD 

všechny recenze uživatele

Jediný barevný film v sérii...Hitchcock/Bergmanová. Plný (jak tu mnozí píší) dlooouhých záběrů, hahaha! Nic tak prdlého jsem již dlouho o nějakém filmu zde, nečetl.;-) Já tedy s tím problém nemám. Už jen díky faktu, že tento film byl natočen v Technicoloru, což má za následek, 9 až 10min. záběry. Asi tak, milánci. Já vím. Vy by jste to chtěli nejraději po 30s. záběrech...šup, šup a je po filmu. Njn. To máte smůlu. Checht. Výpravné tak akorát. Krásná práce výtvarníků, při malovaném pozadí. Délka, akorát. Obsazení je též tak nějak (ne akorát, šmarjá) na klasicky vysoce profesionální úrovni. Tak Hitchcock, ne? Nu...a příběh? Nemohu nic vytknouti. Klasické melodrama, šmrncnuté ´´šílenou´´ vrchní služkou. Jen mi opravdu vadí, že ji v té scéně, fakt jednu nevyťal. A už se chystal. A nějaké to stopové množství humoru především v podání postavy Charlese Adarea, 2.bratrance právě dorazivšího nového guvernéra do Nowého jižního Walesu. Film se sice zaplatil z poloviny a Hitch sám ho považoval za svůj nejhorší film a katastrofu, ale na to mu zvysoka....víte co.;-) Krásný komentář (pardon, recenze) Vančura. Díky;-) ()

Reklama

Pumiiix 

všechny recenze uživatele

Dvacátý devátý Hitchův film, který sem dneska viděl a teprve šestá tříhvězda, takže Under Capricorn spíše lehké zklamání. Poslední půlhodinka neboli část, byla lepší než předchozí a chvilku sem váhal, že budu s hodnocením shovívavější. Bergman a Cotten dobře zahrané postavy, za to Wilding mě rušil a vadil, i když právě jeho postava třeba tak působit měla. Zvraty sem některé odhadl a některé úplně ne, proto mě ten konec více bavil. Kamerově a střihově nic u Hitchcocka nadprůměrného 6/10* ()

MarekT 

všechny recenze uživatele

Další titul z těch, které mi v pomyslné skříni ležely vícero let, abych se k nim dostal až nyní. Přece jen, někdejší absence i anglických (natož českých) titulků či pověst nezvyklého zástupce Hitchcockovy tvorby, se kterým i on sám nebyl příliš spokojen, nebylo příliš velkou motivací k projekci... Jakkoli celou tu dobu jsem měl na paměti, že se jednalo o třetí a poslední spolupráci s další mou velkou oblíbenkyní v hlavní roli. Kupodivu však kombinace romantiky a historických kulis nebyla až takovým šlápnutím vedle, schopnost napínat a procvičit pozornost prokázal Hitch i zde, vypíchl bych třeba scény s podáváním mléka... Stejně tak platí, že návrat v čase zde není až tak zásadní, že by jej bylo třeba vnímat, neboť jednotlivé postavy a jejich zápis do příběhu by byly schopny fungovat i v tehdejší současnosti a dají se srovnávat s charaktery jiných položek Alfredova filmového portfolia - při sledování se vybaví podobné motivy, jako například z "Podezření" či "Notorious", v kontextu herecké kariéry Ingrid se zase připomenou Cukorovy "Plynové lampy" (kteréžto mě svého času příliš nechytly). Tudíž jak mě některé ze společných chvil s Hitchcockem ne zcela uspokojily dle mých představ, zde jsem se o to víc rád nechal překvapit. 70% ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Rezisersky je film na urovni a poznat, ze Hitchcock sa pohral s reziou. Hodne sa keca a Augustuszial casto len do prazdna. Kulisy a kostymy na urovni, ale take Gone with the Wind je daleko lepsie, to len na porovnanie. Vela priestoru dostali Augustuszial medziludske vztahy a v strde filmu casto to sklzava az do samoucelneho tlachania o emociach a ludskych vztahoch. Fakt nepocuvatelne- nehovorim, emocie maju silu a aj medziludske vztahy funguju, ale treba ich riesit len s mierou. Ingrid Bergman /Spellbound, Casablanca 1942/ bola vyborna a prehravala len asi v 1. scene, Joseph Cotten /Obcan kane, 3rd Man/ na urovni a tiez prehraval len minimalne, vsimol som si aj Michael Wildinga /Stage Fright / a Margaret leighton /Posel 1970, Valcik Toreadoru 1962/. 70 % ()

Galerie (26)

Zajímavosti (7)

  • Alfred Hitchcock priznal, že natáčanie filmu zahájil len kvôli Ingrid Bergman. Neskôr však povedal, že lepšie je Bergmanovú vidieť ako počuť. (ČSFD)
  • Hitchcocka lze ve filmu zahlédnout jako "muže s cylindrem na schodech vládní budovy." (Němi)
  • Pro film se nedělaly vůbec žádné postsynchrony, vše muselo být hotovo přímo při natáčení. (ČSFD)

Reklama

Reklama