Režie:
Alfred HitchcockKamera:
Gaetano di VentimigliaHrají:
Marie Ault, Arthur Chesney, Malcolm Keen, Ivor Novello, Alfred Hitchcock, Reginald Gardiner, June Tripp, Alma Reville, Eve GrayObsahy(1)
Rodina podezřívá svého podnájemníka z toho, že je obávaným vrahem, který si každé úterý vybírá svoji novou oběť mezi blondýnkami. Podnájemník se chová vskutku podezřele, a navíc přesně odpovídá vrahovu popisu...
Filmem PŘÍŠERNÝ HOST na sebe Alfred Hitchcock poprvé upoutal pozornost diváků. Již v tomto raném díle se režisérovi podařilo vytvořit věrohodnou atmosféru ohrožení a dokonale vystihnout prostředí mlhavých londýnských zákoutí. Napětí filmu je založeno především na přesně vyváženém a rychlém rytmu vyprávění. (Quentin T.)
(více)Videa (1)
Recenze (80)
Výborná záležitost, která mě na druhé zhlédnutí bavila snad ještě více než prve. Už v tomto raném Hitchcockovi najdeme celou řadu typických atributů mistrovy pozdějí filmografie, a ačkoli mi film nepřišel strašidelný ani v jediné scéně, neubírá mu to v mých očích na zajímavosti, vydatně podpořené jeho úctyhodným stářím - tahle archivní libovka zraje jak víno a s léty jen získává na ceně. Proč se vlastně začaly dělat zvukové a barevné filmy? Kdo o ně stojí, já ne - ke štěstí by mi stačilo sjíždět tyhle retro bijáky. 5 hvězd bez stínu pochybností. ()
Užívejte jednu vraždu týdně, nejlépe večer. Hitchcock opravdu dokazuje, že i bez zvuku a ještě mladý byl mistr stylu. Příšerný host je dost možná nejlepší němý film, který jsem viděl, a ačkoliv novátorské techniky vyprávění jsou tím pro snímek určujícím, nelze opomenout ani dominující hudební doprovod (dnes večer v Artu až možná příliš dominující a uším nepříjemně hlasitý), do detailu korespondující s dějem na plátně. Velice dobré herecké výkony spíše málo nápadných herců (tuto výjimku nepotvrzuje Ivor Novello, jehož si AH vybral velmi dobře). Visions of light 2011, 9. listopadu ()
Podezřívavý páreček domácích s přelétavou dcerou, její neotesaný nápadník policista, na ulicích řádící novodobý Jack Rozparovač a jeden tajemný nájemník... Hitchcockův teprve třetí film (on sám ho ale označil za vůbec první hitchcockovský), ale už tady je jasně poznat, proč bude jednou obdivován. Příběh prolezlý napětím nakonec už i obsahuje jeho nejoblíbenější téma, které prostupuje většinu pozdější tvorby. __ Co je na filmu vyjímečné, je jeho výborná čitelnost. Pomocí vizualních nápadů a svým typickým střihem vytvořil scény, u kterých jsem častokrát zapomínal, že postavy na obrazovce vlastně nemluví (a nebylo to dík textovým kartám, kterých je velmi skromný počet). Talent se projevil i při práci s herci, kteří přehrávají jen minimálně a třeba uhrančivý Ivor Novello je nezapomenutelný. Ve výsledku by tak "Lodger" nemohl být lepší, ani kdyby byl mluvený. Jestli film nějaké chyby obsahuje, pak jdou na vrub scénáři, ne zpracování. Je jich ale naprosto minimální počet. __ Z Hitchcocka by se stala uznávaná legenda, i kdyby nikdy nepřišel zvukový film. ___ 90% ()
Paradny thriller z nemej ery. Aj po vyse 90tich rokoch viac nez slusne napinavy, vizualne namakany (inspiracie nemeckym expresionizmom sa neokukaju nikdy), nabity napadmi (napr. kamera zastupujuca podlahu) a velmi svizny. Prvy Hitchcockov masterpiece a dalsi z mnohych dovodov, preco milujem doplnat tieto stariny. 10/10 ()
Áno, už tu vidno znaky, že tento film nenatočil len taký obyčajný režisér. Niektoré scény a zábery sú prelomové a vytváranie atmosféry sa Hitchovi darí, to ale nič nemení na tom, že z dnešného pohľadu je príbeh až príliš jednoduchý a predvídateľný. Ak by som nevidel žiadny thriller po roku 1927, zrejme by som tu neváhal s plným hodnotením, ale nemožno až tak slepo zohľadňovať rok výroby a prehliadať všetky negatíva, len preto, že má film sto rokov. V dnešnej dobe proste drvivá väčšina nemých filmov nemôže kvalitou obstáť, grotesky už nikoho nerozosmejú a horory nikoho nevystrašia (ak náhodou nemáte Maxa Schrecka). Aj s prihliadnutím na rok výroby, nemôžem hodnotiť na viac ako 70%. ()
Galerie (50)
Photo © Piccadilly Pictures Ltd.
Zajímavosti (8)
- Hitchcock řekl Trufautovi, že ačkoli předtím natočil již dva filmy, považuje za svůj skutečně první právě tento. (Kulmon)
- Když byl film hotov, zhlédli jej distributoři a označili za strašný. Distributor C.M.Woolf protestoval s tím, že chtěl svěřit film dokonce jinému režisérovi, který by jej předělal. (Pavlínka9)
- Hitchcock chtěl původně nejednoznačný konec, ale studio to nepovolilo. (Kulmon)
Reklama