Režie:
Alfred HitchcockKamera:
Gaetano di VentimigliaHrají:
Marie Ault, Arthur Chesney, Malcolm Keen, Ivor Novello, Alfred Hitchcock, Reginald Gardiner, June Tripp, Alma Reville, Eve GrayObsahy(1)
Rodina podezřívá svého podnájemníka z toho, že je obávaným vrahem, který si každé úterý vybírá svoji novou oběť mezi blondýnkami. Podnájemník se chová vskutku podezřele, a navíc přesně odpovídá vrahovu popisu...
Filmem PŘÍŠERNÝ HOST na sebe Alfred Hitchcock poprvé upoutal pozornost diváků. Již v tomto raném díle se režisérovi podařilo vytvořit věrohodnou atmosféru ohrožení a dokonale vystihnout prostředí mlhavých londýnských zákoutí. Napětí filmu je založeno především na přesně vyváženém a rychlém rytmu vyprávění. (Quentin T.)
(více)Videa (1)
Recenze (80)
Ten host zase tak příšerný nebyl, zato film byl příšerná nuda. Viděl jsem v brněnském Kabinetě Múz a nebýt hudebního podbarvení Tomáše Paluchy, který vtiskl pod obraz občas až carpentrovské motivy, asi bych usnul. Prostinký děj, zápletka hloupoučká, zkrátka nic, co by stálo za obdiv Mistra. Možná pěkný záběr na točité schodiště, na kterém postava sestupuje dolů a vidíme jen její ruku na zábradlí, anebo občas zajímavá hra s nasvícením. Jinak nic, co by mě vytrhlo z letargie. Pár němých filmů mám nakoukáno, tenhle patří k těm nejhorším a odpad nedám jen proto, že by se na mě kamarád, který se mnou na projekci byl, zlobil :D. ()
První film v němž se Hitchcock projevil ve své vyzrálejší thrillerové formě! Jedná se v podstatě o souboj dvou silných osobností – detektiva a podezřelého z vražd mladých dívek. Děj mi tak trochu připomněl Langova Mabusse, nedosahuje však jeho prokreslenosti postav (je to jistě i výrazně kratší stopáží), a vůbec celý děj v porovnání s oním německým veledílem působí trochu ploše, důraz klade na romantickou linii. To však nemění nic na tom, že si tu budoucí mistr filmové hrůzy a známý technický hračička Hitchcock vyzkoušel několik zajímavých nápadů. (např. nechal hlavního hrdinu chodit v prvním patře po skle a snímal ho z dolního podlaží, čímž se mu daří vizuálně navodit pocit hluku) ()
K tomuto filmovému klenotu jsem se dostal úplnou náhodou. Ještě nedávno jsem o něm neměl ani tušení. Projížděl jsem si filmografii Alfreda Hitchcocka a můj pohled zabloudil až na úplný začátek jeho režisérské kariéry. Němé filmy mi nevadí a už vůbec ne ty s kriminální tématikou. Navíc bylo u něj i zařazení „horor“, takže jsem po něm prostě musel šáhnout. The Lodger není sice čistokrevným hororem ani náhodou, ale spíše jakýmsi pochmurným thrillerem - detektivkou. To však nic nemění na to, že Hitchcock dokázal již ve svých začátcích skvěle vybudovat atmosféru a tentokrát k tomu nepotřeboval ani dialogy. Doprovodný text nám tu samozřejmě byl nabídnut, ale šlo spíše jen o „doplněk“, který ani nebyl moc nutný. Vše podstatné nám nabídlo obrazové vykreslení a skvělé herecké projevy. Především pak ponuré londýnské uličky a mrazivé charisma Ivora Novella. Děj byl přímočarý, ale jak se říká „v jednoduchosti je síla“.Samozřejmě nesmí chybět ani dramatický (milostný) trojúhelník. V tehdejší době to bylo něco, bez čeho se neobešel snad žádný film. June Tripp byla za mlada vážně kočka a koneckonců i celkem odvážná. Scéna z koupelny, kde toho sice moc neukázala, byla jistě opatřena (ne)populární hvězdičkou. Kameraman si však určitě přišel na své, ale budiž mu to odměnou za skvěle odvedenou práci. Alfred Hitchcock může být na své dílo patřičně hrdý. The Lodger se pro něj stal skvělým odrazovým můstek k jeho velkolepé kariéře. 80% ()
Tenhle němý film mi přišel hodně odlišný od těch německých nebo amerických, ale to je jenom dobře. Má hodně skvělých míst, např. geniální tajemná atmosféra v době Lodgerova příchodu a jeho zakuklený vzhled připomínající trochu Maxe Schrecka. Celkové napětí bylo také dobré a záhada, kdo že je to vlastně ten Příšerný host jakbysmet. Bohužel se tam objevilo pár brzdících míst - vlastně většina těch interiérových scén, kde se nic moc nedělo. ()
Užívejte jednu vraždu týdně, nejlépe večer. Hitchcock opravdu dokazuje, že i bez zvuku a ještě mladý byl mistr stylu. Příšerný host je dost možná nejlepší němý film, který jsem viděl, a ačkoliv novátorské techniky vyprávění jsou tím pro snímek určujícím, nelze opomenout ani dominující hudební doprovod (dnes večer v Artu až možná příliš dominující a uším nepříjemně hlasitý), do detailu korespondující s dějem na plátně. Velice dobré herecké výkony spíše málo nápadných herců (tuto výjimku nepotvrzuje Ivor Novello, jehož si AH vybral velmi dobře). Visions of light 2011, 9. listopadu ()
Reklama